کد خبر: ۵۵۸۴۳
 
 

مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان اینکه حیوانات خانگی که ایرانی‌ها در منزل دارند به عنوان مخزن این ویروس شناخته نشده‌اند، گفت: شهروندانی که از حیوانات در داخل منزل نگهداری می‌کنند سعی کنند تماس‌ها و رفت‌و‌آمدهای این حیوانات را به بیرون از منزل محدود کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر محمدجواد دهقان نیری» در خصوص تاثیر نگهداری حیوانات خانگی بر شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: چون این ویروس به عنوان یک ویروس قابل انتقال بین انسان و حیوان طبقه‌بندی شده و مخزن این ویروس حیوان است، مناسب‌تر است در این دوره‌ای که این ویروس در سطح جامعه در حال گردش است از تماس با حیوانات خودداری کنیم.

مدیر آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: به محض اینکه انسان حیوان زنده‌ای را لمس کرد باید فوری دست‌ها را مورد شست‌و شو قرار دهد چرا که محل اصلی انتقال این ویروس دست‌ها و بعد انتقال به «منطقه T» که شامل محدود قرارگیری اعضایی همچون دهان، بینی و چشم‌ها است.

وی افزود: مردم از تماس دست‌های آلوده با «منطقه T» جدا خودداری کنند تا به حفظ سلامتی خود کمک کرده باشند.

دهقان نیری با بیان اینکه حیوانات خانگی که ایرانی‌ها در منزل دارند به عنوان مخزن این ویروس شناخته نشده‌اند، تاکید کرد: شهروندانی که از حیوانات در داخل منزل نگهداری می‌کنند، تماس‌ها و رفت‌و‌آمدهای این حیوانات را به بیرون از منزل محدود کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه در روزهای اخیر مراجعاتی با علایم شبیه به آنفلوانزا و کرونا داشته است، ابراز کرد: با توجه به اینکه کیت تشخیص بیماری کرونا از طرف وزارت بهداشت هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است، از همین رو نمی‌توانیم قطعی اعلام کنیم این بیماران به کرونا مبتلا شده‌اند و باید منتظر باشیم تا جواب آزمایش‌ها از تهران بیاید.

دهقان نیری در خصوص بیماران وخیمی که در چند روز اخیر به بیمارستان هاشمی‌نژاد و بخش عفونی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد مراجعه کرده‌اند، گفت: ما در این دو بیمارستان بیماران ریوی بد حال به خصوص در سالمندان را در فصل زمستان همیشه داشته‌ایم اما در بین بیماران وخیم که طی چند روز اخیر سیر بیماری آنها به علایم کرونا شباهت داشته باشد تنها چهار مورد داریم که البته جواب تست‌های آنها باید برای قطعیت از تهران بیاید.

 

نظر شما
ادامه