کد خبر: ۵۵۸۴۲
 
 

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم کنترل و جمع آوری حیوانات ولگرد شهری با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «زهرا صدر اعظم نوری» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری گفت: امیدواریم به یاری خداوند این بیماری و ویروس کرونا از این سرزمین دور شود. اقدامات خوبی توسط شهرداری تهران در مسیر مقابله با این ویروس انجام شده و ما به عنوان کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا پیگیر همه‌ اقدامات هستیم و در این مسیر با دستگاههای مختلف مدیریت شهری جلساتی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود:‌ تمامی اقدامات رصد می‌شوند و ما تایید می‌کنیم کارهای خوبی انجام شده و با هماهنگی‌های بعدی اقداماتی یبشتری انجام خواهد شد.

نوری ادامه داد: شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با بحران‌های مختلف از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و در برهه فعلی ضرورت دارد برای اقدامات اجرایی بین دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی همکاری‌ بیش از پیش شکل بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شیوع ویروس کرونا در تهران و برخی شهرهای همجوار، افزود: با توجه به مرکزیت تهران برای مبادلات اقتصادی و اجتماعی، شیوع بیماری‌های واگیر در کلان شهر تهران با توجه به جمعیت شناور حاضر در آن نیازمند پشتیبانی‌های بیشتر و سریعتر است.

وی افزود: در مجموعه شهرداری تهران برخی از مراکز وظایف حاکمیتی و دولتی انجام می‌دهند که می‌توان به سامان سراها، گرم خانه‌ها و مدد سراها و مراکز نگهداری معتادان متجاهر اشاره کرد. به دلیل حضور گروهها و بیماران خاص باید تمهیدات جدی و پشتیبانی بیشتری از این گونه مراکز انجام شود و انتظار می‌رود وزارت بهداشت در این خصوص اقدام کند.

وی ادامه داد: برای سایر بخش‌های عمومی پر ازدحام همچون مترو، اتوبوسرانی، باید امکانات لازم فراهم شود. تا از انتشار آلودگی جلوگیری کنیم . عدم توجه جدی به این مهم در روزهای آینده پیام‌های اسف باری را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شهرداری نسبت به فعالیت‌های پرتردد فرهنگی و اجتماعی غیر ضرور و همچنین فعالیت مراکز ورزشی تحت پوشش خود باید تصمیم مناسب را بگیرد و تعطیلی آنها را در دستور کار قرار دهد و نسبت به پاکسازی مراکز عمومی ، سرویس‌های بهداشت و محل استقرار کارگران فصلی توجه ویژه‌ای کند و اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.

نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر لزوم کنترل و جمع آوری حیوانات ولگرد شهری، گفت: شهرداری باید نسبت به تدوین فرایند نظارتی برای جمع آوری پسماندهای پزشکی ، حمل و نقل، و دفع آنها به ویژه برای بیمارستان‌های محل استقرار بیماران مبتلاو به کرونا اقدام کند. از سوی دیگر باید شهرداری نسبت به آماده سازی سوله‌های مدیریت بحران شهر تهران و مجموعه شهر آفتاب و ظرفیت سازی مقابله با ویروس کرونا اقدام کند.

وی تاکید کرد:‌اطلاع رسانی دقیق و مناسب از طریق تابلوهای سطح شهر باید انجام شود که خوشبختانه با محوریت سازمان زیبا سازی و روابط عمومی شهرداری تهران این کار انجام شده امیدواریم این اقدامات به ثمر بنشیند.
 
نظر شما
ادامه