کد خبر: ۵۵۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه قیمت دام زنده سنگین مجددا با کاهش ۴ هزارتومانی مواجه بوده است،گفت: مصوبه دولت در زمینه خرید تضمینی دام هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «سید احمد مقدسی» با بیان اینکه دام زنده با کاهش قیمت حدود ۴ هزارتومان مواجه بوده و مجدداً نرخ هر کیلوگرم از آن به ۲۳ هزارتومان رسیده است، گفت: دام‌ها روی دست تولیدکننده مانده و حتی به این قیمت نیز به زحمت خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: مصوبه دولت در زمینه خرید تضمینی دام زنده، قیمت گوشت را در بازار بالا برده اما تاکنون این مصوبه اجرا نشده است.

مقدسی همچنین از ممنوعیت صادرات شیرخشک در شرایط فعلی کشور انتقاد کرد و گفت: فقط اجازه صادرات شیرخشک به سوریه را صادر کرده اند که سوریه هم توان جذب این همه شیرخشک را ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث آفلاتوکسین باعث کاهش فروش کارخانجات لبنی شده است، اظهار داشت: به همین دلیل کارخانجات نیز با مشکل مواجه شده اند و نمی‌توانند مطالبات دامداران را به موقع تسویه کنند.

مقدسی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا در کشور، عراق نیز مرزهای صادراتی را به روی ایران بسته است، تصریح کرد: بنابراین در صادرات لبنیات نیز با چالش مواجه شده ایم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
1
وقتی سلامت غذایی را دامپزشکی نتواند تضمین کند فروش، واردات و صادرات تولیدات دامی متوقف می شود.

به عبارت دیگر جنبه های بهداشت و سلامت عمومی و مجوز بهداشتی امکان تجارت آن اساسی ترین کمکی است که سازمان دامپزشکی به تولید کنندگان می کند.

حالتی که در وزارت تجارت محور جهادکشاورزی که برای آن سلامت غذایی هزینه آفرین و فرعی به حساب می اید قابل تحقق نیست.
نظر شما
ادامه