کد خبر: ۵۵۷۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر - سایت سازمان نظام دامپزشکی گفتگویی با دکتر احمد اقتصاد مدیرعامل شرکت نظام سبز سلامت منتشر نموده که مشروح آن بدین شرح است :

مدیر عامل شرکت نظام سبز سلامت در گفتگویی اختصاصی ضمن تشریح چکیده‌ای از عملکرد این شرکت عنوان نمود:کلیه حقوق و عیدی مسئولین فنی بهداشتی تحت پوشش این شرکت در اسفندماه سال 1389 پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران دکتر احمد اقتصاد مدیر عامل شرکت نظام سبز سلامت گفت : شرکت نظام سبز سلامت در راستای اجرای دستورالعمل اجرایی ماده 19 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی حدود یک سال و نیم است که آغاز به کار کرده و به رغم بسیاری از مشکلات و عدم حمایت های مادی و معنوی قاطع، با پشتیبانی سازمان نظام دامپزشکی و حمایتهای مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی به فعالیت خود ادامه داده و برخلاف سالیان گذشته، حقوق و عیدی مسئولین فنی بهداشتی تحت پوشش خود را تا پایان سال 89 پرداخت نموده است.
مدیرعامل شرکت نظام سبز سلامت در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان فنی بهداشتی و واحدهای کشتارگاهی، بسته بندی، سردخانه و خوراک دام و طیور مشمول اجرای فاز اول این آیین نامه می شوند، گفت: تاکنون فقط 150 شرکت موضوع فاز اول اجرای دستورالعمل ماده 19 آیین نامه اجرائی نظارت بهداشتی دامپزشکی از اجرای این آئین نامه بهداشتی استقبال کرده اند و 200 نفر از مسئولین فنی بهداشتی آنها نیز تحت پوشش حمایت‌های این شرکت قرار گرفته‌اند.
دکتر اقتصاد با بیان اینکه همگی اعضای تحت حمایت این شرکت از فعالان بخش خصوصی دامپزشکی هستند، افزود: فاز اول اجرای این دستورالعمل که با هدف قطع رابطه مالی بین مسئولان فنی بهداشتی و کارفرمایان اجرا می شود، به همت سازمان نظام دامپزشکی ، سازمان دامپزشکی کشور، شوراهای نظام دامپزشکی استانها و برخی ادارات کل دامپزشکی تاکنون در 19 استان کشور اجرا شده است.
وی در پاسخ به شائبه ای که توسط افرادی اعلام شده سازمان نظام دامپزشکی با تأسیس این شرکت که صددرصد آن متعلق به خودش است در فکر کسب درآمد می‌باشد؟ گفت: این خبر از پایه کذب محض است چرا که اهل فن می دانند که معمولاً اینگونه شرکت ها عام المنفعه بوده و جهت هدف متعالی تشکیل شده ، نه تنها سودی نخواهد داشت بلکه جز ضرر و زیان، عایدی نخواهند داشت و شرکت نظام سبز سلامت نیز از این قاعده مستثنی نیست .


وی در ادامه افزود: موضوع خبر اهمیت ندارد اما ناقل خبر بسیار با اهمیت است اگر ناقل خبر عوام الناس باشند طبیعی است، لکن اگر ناقل خبر افراد همکار دامپزشک یا سایر بخشهای مرتبط باشند بسیار جای تعجب دارد و باید پرسید، که آیا بیشتر باید به فکر نظارت بهداشتی باشیم یعنی به نتیجه کار بیشتر فکر کنیم یا به درآمد حاصل از آن ! یعنی آیا برای ما مهم است که مثلاً کارفرمایی که بهداشت جامعه در گروی تولید بهداشتی محصولات آن است، ده هزار تومان یا بیشتر یا کمتر به جائی مثل شرکت نظام سبز سلامت پرداخت کند، یا اینکه باید ببینیم که آیا کارفرما دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور یا سایر دستگاه های نظارتی را رعایت می‌کند و اگر بخش اول فقط مد نظر ناقل هدف باشد چیزی برای گفتن ندارم و می‌توانم فقط بگویم بسیار متأسفم! در صورتیکه هدف اجرای کامل اصول بهداشت در تولید فرآورده های خام دامی توسط مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی بوده و در نهایت ایجاد امنیت شغلی برای آنها می‌باشد و قابل یادآوری می باشد که اعمال نظارت بهداشتی در گذشته نیز انجام می شده، لیکن بعلت وابستگی مالی کامل این همکاران و نیاز به اشتغال رعایت هائی نیز به ناچار اعمال می‌شده، که اینجانب خود مستقیماً در زمان تصدی‌گری دولتی با این موارد قاطعانه برخورد و از این همکاران بخش خصوصی دفاع نموده‌ام. که نمونه های آن فراوان بوده و جای آن در این گفتگو نمی‌باشد.

 

خبر مرتبط :

 
 
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
h.h
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۳۰
0
0
salam inke farmoodan hoghooghe hame variz shode ...... {dorost nist},man hanooz hughoogh nagereftam
دکتر رامبد رضاپور شهیر
|
-
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
0
0
اینجانب از مسئولین فنی کشتارگاههایی هستم که در سال 89 نه تنها عیدی و پاداش خود را دریافت ننمودم بلکه بیمه 4 ماه اینجانب نیز واریز نشد.حتی با مراجعه و دیدار حضوری با جناب آقای دکتر اقتصاد و طرح مشکلم در اواسط سال 89 نتیجه ای عاید بنده نشد.
اکنون در واحد دیگری مشغول به کار هستم ولی بدلیل خلاء های قانونی عقد قرارداد نظام سبز سلامت با کارفرما مواجه هستم و پس از گذر 4 ماه همچنان بدون قرارداد مشغول به کار میباشم.
از مسئولین امر تقاضا دارم قبل از برطرف کردن شبهات قانونی در هر امری،آنرا به صورت اجبار به دیگران تحمیل نکنند.خواهشمند است جهت رفع هرچه سریع مشکلات با ادارات مربوطه از جمله ادارات دامپزشکی استانها کاملا هماهنگ بوده و بخشنامه ها و ابلاغیه هایی را که به دفاتر نظام دامپزشکی یا نظام سبز سلامت ابلاغ میکنند،به ادارات نیز ارسال کرده تا ادارات نیز بتوانند با دلیل و مدرک قانونی قادر به همکاری با نظامهای مربوطه باشند.
ح
|
-
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
0
من مدت 8 ماه است که با این شرکت قرارداد بسته ام و کارفرمای ما حقوق به حساب شرکت نریخته حالا که پول خود را از شرکت به عنوان کارفرمایی که قرارداد امضا کرده است درخواست می کنیم ......... این قراردادها یک قرارداد کاملا سوری است و ............ دستتان به هیچ جا بند نمیشود بنده توصیه می کنم با خود کارفرما به طور مستقیم قرار داد ببندید
نانو خضراء خالدآباد
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
1
با سلام اطلاعات کاملی در دسترس خواننده نیست
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
0
0
اين قرارداد هاي نظام سبزسلامت دكاني بيش نيست كه از يكطرف موازي كاري با اداره كار دارد وازطرف ديگه هم هيچ سودي زيادي برا دام
سید مرتضی مولوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
0
1
آیا ثبت قزازداد با نظام سبز سلامت اجباری هست یا خیر؟
نظر شما
ادامه