کد خبر: ۵۵۷۵۹

استاندار بوشهر گفت: توسعه بخش شیلات و آبزیان در یک اتاق فکر با حضور کارشناسان و متخصصان امر بررسی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالکریم گراوند» استاندار بوشهر در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در مورد استانداردسازی تولید میگوی پرورشی بیان کرد: چارچوب دقیق و مشخصی برای تولید میگوی پرورشی مشخص شود و کارشناسان و متخصصان امر راه‌های توسعه بخش شیلات و آبزیان را بررسی کنند.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن باید به صورت جدی استانداردسازی و رعایت چارچوب‌های تولید میگوی پرورشی را دنبال کند.

استاندار بوشهر افزود: استانداردسازی تولید میگوی پرورشی با هدف جلوگیری از آسیب پذیری تولیدات واحد‌های پرورش میگوست و پرورش دهندگان میگو مطمئن باشند این اقدام برای کمک به آنهاست.

گراوند گفت: بیماری لکه سفید به عنوان ویروسی خطرناک برای میگوی پرورشی به شمار می‌رود و مشکلات عمده‌ای هم برای پرورش دهندگان میگو ایجاد می‌کند، بنابراین موضوع استانداردسازی تولید میگوی پرورشی کمک شایانی برای جلوگیری از بروز بیماری لکه سفید خواهد بود.

او با بیان اینکه سیاست دولت این است که بخش خصوصی پیشقراول حل مشکلات صنعت پرورش میگو باشد، عنوان کرد: تلاش و همت بخش دولتی تسهیل گری و برطرف کردن مانع برای بخش خصوصی است و در موضوع استاندارد سازی تولید میگوی پرورشی هم همین رویکرد را دنبال خواهیم کرد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در موضوع استاندارد سازی تولید میگوی پرورشی به دنبال مزاحمت و ایجاد ساز و کار اضافی برای پرورش دهندگان میگو نیستیم، اما با توجه به ظرفیت بالای بخش شیلات و آبزیان برای اشتغال استان، درصدد هستیم مشکلات این بخش حل شود.

گراوند از اداره کل دامپزشکی استان خواست موضوع استانداردسازی تولیدی میگوی پرورشی را مدیریت کند.

 

نظر شما
ادامه