کد خبر: ۵۵۷۵۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع ذی‌صلاح نسبت به ارزیابی اپیدمی شرایط محیطی ورود دقیق و جدی داشته است ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع ذی صلاح از تمامی پرندگان در حال مرگ آزمایشاتی انجام داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره آخرین علل مرگ و میر پرندگان در میانکاله اظهار کرد: طی ۲ هفته گذشته با بروز تلفات ناشناخته در میانکاله یک رخداد جدید اتفاق افتاد که تشخیص آن از نظر ما کار سختی بود.

وی افزود: سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع ذی صلاح نسبت به ارزیابی اپیدمی شرایط محیطی ورود دقیق و جدی داشته است.

رفیعی پور ادامه داد: سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع ذی صلاح از تمامی پرندگانی که در حال مرگ بودند و همچنین آب و طبیعت نمونه برداری انجام داد و در ابتدا در آزمایشات مرجع آزمایش های مشترک میان پرندگان و انسان را انجام داد که خوشبختانه این موضوع منتفی شد و سپس آزمایشات تکمیلی از عوامل بیماری زای ویروسی، انگلی، میکروبی و قارچی را بررسی شد که تمامی این موضوعات رد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه در ابتدا شک سازمان دامپزشکی در خصوص مرگ و میر پرندگان به بیماری بوتولیسم ناشی از جلبک‌ها رفت، بیان کرد: براین اساس موارد مشابه مثل مایکوتوکسین ها به عنوان عوامل عفونی زا و همچنین آلاینده ها و عوامل شیمیایی و سمی که به محیط اضافه می شود، مورد آزمایش قرار گرفت.

به گفته وی، سازمان دامپزشکی رسما اعلام کرده است که این تلفات می تواند به علت بیماری یا سم بوتولیسم باشد.

رفیعی پور ادامه داد: اگرچه این رخداد ناشناخته می توانست شرایطی سختی ایجاد کند، اما تشخیص به موقع سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع ذی صلاح از بروز اتفاقات مشابه در دیگر تالاب ها جلوگیری کرد.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان تصریح کرد: بنابر آزمایشات صورت گرفته، نظر ما در خصوص مرگ و میر پرندگان همان سم طبیعی است که در طبیعت ایجاد شده و با درصد بالای تشخیص آزمایشگاه بوتولیسم است.

 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۲
دکتر کنعانی
|
United States of America
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
10
سلام،
آقای دکتر
نتایج آزمایشگاه یک بحث است و تفسیر آن بحث دیگر. شما بفرمائید اتفاق به این بزرگی را چه گروه تخصصی تفسیر کرده؟ در کدام کمیته تخصصی و حضور کدام کارشناسان زبده ای بررسی شده است و بر نتایج یافته های آزمایشگاهی مهر صحت زده شده است؟ اینکه شما هر روز و در نوبت صبح و عصر مصاحبه می‌فرمائید چیزی را عوض نمیکند و برعکس نشانه ضعف در سیستم مدیریتی سازمان است.
جنابعالی رئیس یک دستگاه بزرگ هستید که اتفاقا نبایستی در بحث های کارشناسی یک طرف بحث قرار داده شوید. حتی مصاحبه اخیر جنابعالی با عنوان "آخرین جزئیات تلفات و اینکه نظر ما همان بوتولیسم است " موضوع جلسه 7 اسفند معاونت بهداشتی را به چالش میکشد که آیا اصلا نیازی به تشکیل این جلسه هست؟ جایگاه جنابعالی موافق این موضعگیریها نیست.
در این موقعیت بهترین کارشناسان شما، که از قضا کم هم نیستند با همراهی همکاران دانشگاهی و موسسه رازی در کنار بهترین متخصصین بخش خصوصی که در جلسات کمیته فنی و تخصصی سازمان بایستی حضور داشته باشند لازم بود سکاندار بحث و اقناع در فضای مجازی باشند. که البته، اگر بر اساس روال منطقی، این کمیته ها شکل گرفته و بصورت منطقی فعال شده بودند، مطمئنا این بحث ها هیچگاه پیش نمی آمد. در غیر اینصورت و با عرض معذرت کسی به فرمایشات شما توجهی نخواهد داشت و وضعی پیش می آمد که الان با آن مواجه ایم. در این وضعیت تلاش شما بجای کمک به حل بحران، خود ایجاد مسئله جدید میکند. نگاهی به تعداد کامنت ها منفی و تعداد غیر قابل انتشار مؤید بحث این حقیر است.
عملکرد جنابعالی تاکنون و ادامه آن، باعث تضعیف موقعیت سازمان و مدیریت آن خواهد بود. سازمان دامپزشکی متعلق به همه صاحبان حرفه دامپزشکی، اعم از کارکنان سازمان، بخش خصوصی و کلیه موسسات آموزشی و تحقیقاتی است و همه واقف به کمک به آن، بعنوان یک وظیفه حرفه ای هستند. دیدگاهی که از عملکرد فعلی برداشت می شود گویا این سازمان را صرفا متعلق به خود و مدیران بالایی می بیند که بهر شکل و سلیقه ای که می پسندد، گذران کند. مؤید این برداشت هم ذکر این نکته است که در تمام مصاحبه ها و موضع گیری های جنابعالی از زمان انتصاب تاکنون هیچگاه دعوت به کمک و همکاری دیده نشد و بابی برای این موضوع گذاشته نشد.
لذا تا پیش از اینکه دیرتر از این شده باشد، توصیه جدی اینجانب بکارگیری بخش غیر فعال سازمان، شامل کارشناسان و مدیرانی که بدلائل گوناگون کنار نشسته و تماشاچی شده اند، دعوت از صاحبان فکر و اندیشه در دستگاههای دیگر، و البته بخش خصوصی فعال در عرصه دامپزشکی است. اینان که نام برده شدند در بزنگاههای مختلفی یار سازمان بوده اند و نگاه شان به سازمان نگاه خودی است و نه "دشمن".
نگارنده نیز از سر خیرخواهی وقت گذاشتم و چند جمله ای نوشتم و اطمینان میدهم که "دشمن" نیستم و منتظر اصلاحات اساسی در نگرش و پیرامون شما هستم. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
تقریبا خلاصه ولی کامل بود. بیان واقعیاتی که میتواتد مشکلات فعلی را تا حد زیادی حل کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
10
میشه توضیح دهید که چگونه از بروز اتفاقات مشابه در دیگر تالاب ها جلوگیری کرده ابد؟؟؟؟؟

یا من دامپزشک نیستم و یا ما را بی سواد حساب می کنید و یا سه نقطه میذارم تا مبادا سخن بی ادبی گفته باشم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
و این یعنی اقتدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
دستور کاشت گیاهان ابزی اکسیژن ساز را دادند و کن فیکون شد عندالمطالبه درختان در تالابها درامدند و بوتولیسم تولید نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
به پرندگان تذکر و هشدار جدی داده اند که در صورت تشویش اذهان عمومی ، برخورد خواهد شد و پرندگان هم آرامش یافته اند
ناشناس
|
Belgium
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
2
فعلا دیگه کرونا اومد رو بورس خیالتون راحت باشه مردم یادشون میره پرنده های میانکاله رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
0
1
اعتماد صفر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
زیر صفر
نظر شما
ادامه