کد خبر: ۵۵۷۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: ماهی‌های قرمزی که مردم برای شب عید تهیه می‌کنند به هیچ عنوان خطر انتقال کرونا را به همراه ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «دکتر محمودرضا رسولی» اظهار داشت: واردات ماهی قرمز از چین به ایران شایعه‌ای کذب است و تنها تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اگر هم وارداتی انجام شود به صورت کنترل شده و با رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه خواهد بود، تصریح کرد: واردات ماهی زیر نظر بازرسین دامپزشکی و پس از نمونه‌گیری و آزمایش، انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه توصیه ما این است که ماهی قرمز را از مراکز فروش مجوز دار تهیه کنید، ابراز کرد: متاسفانه دیده می‌شود در ایام پایان سال بسیاری از دست فروشان و مغازه داران صنف غیر مرتبط اقدام به فروش ماهی می‌کنند و مردم هم توجهی به آن ندارند.

رسولی افزود: اما مغازه‌های مجوز دار فروش ماهی، تحت نظارت و کنترل بازرسان ما هستند و از نظر بهداشت و سلامت ماهی‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم نکات آموزشی و بهداشتی در نحوه نگهداری از ماهی را رعایت کنند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، تصریح کرد: بیماری خاصی که بین انسان و ماهی مشترک باشد وجود ندارد اما در مواردی که ماهی مورد لمس قرار بگیرد احتمال بروز ضایعات قارچی وجود دارد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Romania
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
0
مدیر کل همدان احتمالا تا حالا ماهی قرمز نخریذن ،تو خیایون هم نرفتن که این هنه دستفروش رو نمیبینن ،بعد لطف کنن ادرس مراکز عرضه مجوز داررو اعلام کنن
نظر شما
ادامه