کد خبر: ۵۵۶۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: تولید گوشت بوقلمون در استان بدون مصرف آنتی‌بیوتیک، به صورت سالم و سبز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «جواد تاراسی» با بیان اینکه سالانه حدود ۳۰۰۰ تن گوشت بوقلمون در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: بالغ بر ۱۰ درصد تولید گوشت بوقلمون کشور در زنجان انجام می‌شود. همچنین بیش از ۳۰ درصد جمع‌آوری و توزیع گوشت کشور در استان زنجان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ واحد گوشتی بوقلمون در استان زنجان دایر و مشغول به فعالیت بوده که ظرفیت آن‌ها ۲۵۰ هزار قطعه در هر دوره است، افزود: تعداد ۲ واحد بوقلمون مادر با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه نیز در استان دایر و مشغول به فعالیت است؛ اما بزرگ‌ترین واحدها با ظرفیتی معادل ۲۷ هزار قطعه در شهرستان طارم و ایجرود مستقر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ۳۰۰ نفر اشتغال‌زایی در بخش تولید و پرورش بوقلمون صورت گرفته است، عنوان کرد: استان زنجان به‌عنوان تنها استان در کشور دارای زنجیره کامل تولید بوقلمون است.

تاراسی با اشاره به اینکه گوشت بوقلمون بدون پوست، به طور طبیعی چربی کمی دارد که معادل یک گرم چربی در هر ۳۰ گرم گوشت است، ابراز کرد: کسانی که دارای رژیم غذایی کم‌چربی هستند، همچنین افراد مسن می‌‏توانند از آن نوع گوشت مفید استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که این نوع گوشت به دلیل چربی کمتر به مراتب بهتر از گوشت قرمز است.

وی با بیان اینکه مقدار ۱۵۰ گرم از گوشت بوقلمون حدود نیمی از اسید فولیک مورد نیاز روزانه انسان را تامین خواهد کرد، عنوان کرد: همچنین گوشت مذکور منبع خوبی از پروتئین، سلنیوم، روی، پتاسیم، ویتامین‌های  B ۱، B ۳، B ۶، B ۱۲  و اسید آمینه تریپتوفان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بوقلمون کلسترول بد خون را کاهش می‌‏‏دهد، ادامه داد: مصرف این نوع گوشت آرامش و سرحالی ایجاد می‌کند، از سرطان جلوگیری می‏کند، ترشح هورمون تستوسترون را افزایش می‌‏دهد، سیستم ایمنی را تقویت می‏کند. گوشت سفید و بدون پوست آن، یک ماده غذایی با پروتئین بالا و چربی کم است. افرادی که باید غذاهای کم‌چرب مصرف کنند، می‏‌توانند از قسمت سفید گوشت بوقلمون استفاده کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
0
1
دمت گرم آقا جواد
نظر شما
ادامه