کد خبر: ۵۵۶۵۳
 
 

با وجود این‌که نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ویروس کرونا به احتمال قوی در خفاش شکل گرفته و سپس به انسان منتقل شده، محبوبیت گوشت این حیوان در اندونزی کم نشده و بر خرید‌و‌فروش گوشت خفاش در این کشور هیچ تأثیری نداشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تابناک باتو، «ویلیام ونجسو» کارشناس آشپزی اندونزیایی و مؤلف چندین کتاب آشپزی گفت: خفاش ها منبع پروتئین مورد علاقه‌ی بومیان اندونزی به ویژه در شمال سولاوسی هستند و آنان قسمت بالِ این حیوان را خیلی دوست دارند. ‌

در ابتدا غده های زیر بغل و گردن خفاش را خارج می‌کنند تا بوی مشمئز کننده آن را بگیرند و بعد روی آتش می گیرند و گِز می دهند تا موهای خفاش بریزد، سپس آن را تکه تکه می‌کنند و در ظرفی پر از علف، ادویه و آب نارگیل می‌پزند.

افرادی با اصالت میناهاسان از شمال سولاوسی گوشت خفاش را به شکل خاصی سرو می کنند که به آن بانیکی می گویند؛ آنها خفاش را کامل و با سر و بال‌ها درون بشقاب می‌گذارند و سرو می‌کنند.

 «استنلی تمبولینگ» فروشنده خفاش در توموهون، شهری در شمال سولاوسی جنوب مانادو مرکز این‌اقلیم می‌گوید: ویروس کرونا روی فروش تأثیری نگذاشته و در حقیقت هنوز ادامه دارد. او روزانه حدود ۵۰ تا ۶۰ خفاش می‌فروشد و در اعیاد این رقم به ۶۰۰ هم می‌رسد.

گفته می‌شود ویروس کرونا در بازارچه مواد غذایی در شهر ووهان چین جایی که در آن حیوانات به شکل وحشتناکی سلاخی و طبخ می شوند، پدیدار شد و به احتمال بسیار زیاد، ویروس کرونا از خفاش به انسان منتقل شده است.

بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی و مسئولان بهداشت چین، کرونا در کشور چین بیش از هزار تن را کشته‌ و ۴۰ هزار تن را مبتلا کرده است، ۳۱۹ تن نیز در خارج از مرزهای چین به این ویروس دچار شده‌اند.

 
 
نظر شما
ادامه