کد خبر: ۵۵۶۲
شرکت‌های ممیزی بهداشتی دامپزشکی در وهله نخست بعنوان بازوی اجرایی سازمان دامپزشکی کشور در تمامی عرصههای امور تصدی‎گری می توانند به ایفای نقش بپردازند / مدیران عامل شرکت‎های ممیزی این شغل را بعنوان شغل اول خود قلمداد کنند...

حکیم مهر -  گفتگو با دکتر حسین متقی طلب - مدیرعامل شرکت ممیزی بهداشتی دامپزشکی در شهرستان رشت

حکیم مهر : از اینکه وقت خود را در اختیار حکیم مهر قرار دارید بسیار سپاسگزارم. لطفاً ضمن معرفی، بفرمایید که چند سال دارید و چه سالی و از چه دانشکده ای فارغ التحصیل شدید؟

بنام خداوند بخشنده و مهربان و با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال 1390 مزین به نام سال جهاد اقتصادی. اینجانب حسین متقی طلب متولد  1358، فارغ التحصیل رشته دامپزشکی در مقطع دکترا  از دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و عضو رسمی شورای نظام دامپزشکی استان گیلان ، عضو رسمی انجمن مشاوران مدیریت ایران و مدیر عامل شرکت ممیزی بهداشتی دامپزشکی توسعه اصلاح نژاد دام گیلان هستم و افتخار دارم چندین سال متوالی عهده‌دار مدیریت پروژه های سازمان یافته دولتی و غیر دولتی در استان گیلان و کشور باشم.

حکیم مهر : چرا رشته دامپزشکی را برای تحصیل انتخاب فرمودید؟

بنده بدلیل علاقه وافر خود به رشته دامپزشکی پا در این عرصه نهادم و  امیدوارم بتوانم در ادامه این راه با اتکال به خداوند منان همچون ادوار گذشته خدمات شایان ذکری را به  زحمتکشان این مرز و بوم ارائه نمایم.

حکیم مهر : موضوع پایان‎نامه و استاد راهنمایتان را به خاطر دارید؟

موضوع پایان نامه بنده بررسی آنتی ژن اختصاصی علیه بیماری آی بی آر در سطح  گله های شیری شهرستان گرمسار بوده که در اینجا جا دارد از استاد راهنمای بزرگوارم جناب آقای دکتر لطف اله زاده کمال تشکر و قدردانی را بنمایم و امیدوارم در تمامی عرصه های شغلی و زندگی خود موفق و پیروز باشند.  

حکیم مهر : اکنون مشغول چه فعالیتی هستید؟

همان طور که در ابتدای عرایض خود اشاره کردم اکنون مدیر عامل شرکت ممیزی خدمات بهداشتی دامپزشکی در شهرستان رشت هستم.

حکیم مهر : به نظر شما وجود شرکت های ممیزی در بخش دامپزشکی چه ضرورتی دارد؟

از آنجایی که در واگذاری امور سازمان دامپزشکی کشور از قبیل دارو و درمان ، تاثیرات مثبت را در سطح کشور شاهد بودیم این‌بار واگذاری امور اجرایی سازمان در حوزه بهداشت و قرنطینه از جمله نظارت بر امور ممیزی و بازرسی بر اساس دستور العمل‎های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور توسط شرکت های ممیزی نتایج مثبت و قابل لمسی ارائه داده است. شرکت‌های ممیزی بهداشتی دامپزشکی در وهله نخست بعنوان بازوی اجرایی سازمان دامپزشکی کشور در تمامی عرصههای امور تصدی‎گری می توانند به ایفای نقش بپردازند که تصویر آن در چند سال اخیر در کشور قابل لمس است. در وهله دوم با توجه به خیل عظیم فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در تمام مقاطع ، می توانند زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان در عرصه  تخصصی خود  به حساب آیند که این خود نویدبخش پیامدهای خوبی خواهد بود. در وهله سوم با تسریع در امور اجرایی توسط بخش خصوصی و رقابت سالم می توان در ارائه هرچه بهتر خدمات دامپزشکی در سطح جامعه و معرفی هرچه بهتر این قشر به جامعه گامهای موثرتری را در نیل به اهداف والای سازمان دامپزشکی با شعار دام سالم ، انسان سالم و جامعه سالم  برداشت .

حکیم مهر : مهمترین دغدغه صنفی شما چیست؟

به نظرم عدم تجمیع شرکت‎های ممیزی بهداشتی دامپزشکی در سطح کشور و عدم  شناخت کافی از فرایندهای اجرایی یکدیگر و همچنین عدم برگزاری نشست‎های مشترک شرکت‎های ممیزی فعال با هدف بررسی چالش‎ها و راهکارهای مطلوب مدیریتی در  امور اجرایی می تواند منجر به برخورد سلیقه‎ای با برخی امور گردد که ایجاد یک تشکل صنفی واحد بصورت منطقه‎ای در دستور کار گرفته و امید است با حمایت مسئولان امر در ایجاد آن در آینده‎ای نه‌چندان دور به موفقیت‎هایی دست یافت.

حکیم مهر : مهمترین انتظار شما از مسئولین بخش دامپزشکی در نهادها و تشکلهای مختلف چیست؟

با توجه به روند رو به رشد دامپزشکی در عرصه‎های مختلف علمی و اجتماعی درسطح ملی و دغدغه‎های امنیت شغلی جوانان این مرز و بوم بخصوص در عرصه‎های دامپزشکی انتظار می‎رود مدیران عامل شرکت‎های ممیزی با شناخت کامل از جنبه‎های مختلف حرفه دامپزشکی پا در این عرصه نهاده و این شغل را بعنوان شغل اول خود قلمداد و با تمام قوا و همکاری پرسنل خود و با جدیت و قاطعیت به ارائه خدمات ممیزی و بازرسی اقدام نمایند. از مسئولین محترم استانی و کشوری خواستار حمایت همه جانبه بر اساس مندرجات مفاد ماده 194 تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، موضوع ماده 94 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران می‎باشم  که امید است با برگزاری نشست‏های استانی و کشوری مدون حداقل هر سه ماه یکبار در سال و ارائه گزارش کار مبسوط و بررسی نتایج و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده بتوان گامهای موثرتری را در اولویت‎بندی امور قابل واگذاری برداشت و در اینجا جا دارد از مدیر کل محترم دامپزشکی استان گیلان جناب آقای دکتر بشری  معافی  و همکاران محترم‎شان که در ایجاد بستر مناسب و همکاری همه جانبه در هدایت شرکت های ممیزی بهداشتی دامپزشکی استان گیلان گامهای موثری برداشته اند کمال تشکر و قدردانی نمایم .

حکیم مهر : بهترین خاطره شما از فعالیت در حرفه دامپزشکی چیست؟

از آنجایی که همه فعالیت‏های دامپزشکی در عرصه‎های مختلف به نوبه خود یک خاطره محسوب می‎شود انتخاب بهترین خاطره بسیار دشوار است ولی بطور کلی خشنود ساختن اقشار مختلف جامعه و هویت بخشیدن به خدمات ارزنده دامپزشکی به هر بهانه ای جزء بهترین خاطرات کاری من محسوب می شود. 

حکیم مهر : ضمن تشکر از وقتی که در اختیار حکیم مهر گذاشتید اگر سخن پایانی دارید بفرمایید.

در پایان جا دارد از شما که این فرصت را به بنده دادید کمال تشکر و قدردانی نمایم .

 

نظر شما
ادامه