کد خبر: ۵۵۵۸۳

رئیس اداره دامپزشکی دالاهو از دفن بهداشتی یک قلاده سگ مشکوک به مبتلای بیماری هاری در روستای داراب از توابع استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «اردلان جمشیدبیگی» از اعزام اکیپ دامپزشکی برای معدوم سازی واخذ نمونه جهت پیشگیری از انتقال بیماری به سایر حیوانات در شهرستان دالاهو خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی دالاهو خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش واصله از شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو مبنی بر مشاهده یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری در روستای داراب از توابع بخش مرکزی این منطقه اقدامات لازم در راستای نمونه گیری از حیوان مذکور و انجام آزمایشات مربوطه در دستور کار قرار گرفت و اکیپ مبارزه با بیماری های دامی اداره دامپزشکی این شهرستان به روستای داراب مراجعه کردند و عملیات نمونه برداری و دفن بهداشتی دام مورد نظر با حضور دهیار و بهورز روستا انجام شد.

 این مسؤول عنوان کرد: توضیحات لازم به صاحب دام در خصوص بیماری هاری این قلاده سگ داده شد

 رئیس اداره دامپزشکی دالاهو به اجرای گشت های بازرسی از امکان بهداشتی، دامپروری ها، کشتارگاه ها و... در این شهرستان اشاره و اظهار داشت: مردم می‌توانند هرگونه مشکلات و تخلفات بهداشتی را با شماره تماس 1512 و پل ارتباطی سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند تا رسیدگی به آن در اسرع وقت صورت بپذیرد.


نظر شما
ادامه