کد خبر: ۵۵۵۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیر بهبود سیستم و ممیزی مستندات موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه دانش، تخصص و توانایی تولید کیت‌های تشخیص بیماری در موسسه رازی وجود دارد، گفت: تولید این کیت‌ها در موسسه رازی، صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور به ارمغان می‌آورد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر علی میرجلیلی» با اشاره به کارگاه آموزشی – تخصصی الیزا برگزار شده در موسسه رازی، گفت: الیزا از تکنیک‌های مهم تشخیص بیماری به شمار می‌آید که امروزه در صنایع مختلف اعم از پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی، محیط زیست و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال‌های زیادی است که این تکنولوژی در جوانب مختلف زندگی بشر به کار برده می‌شود و کمک‌های شایان آن در تشخیص بیماری‌های مورد توجه بوده است، افزود: هدف از برگزاری این کارگاه در موسسه رازی، آشنایی افراد متخصص و مرتبط در موسسات مختلف وزارت جهاد کشاورزی با این تکنولوژی و انواع تکنولوژی‌های نوین ایمونواَسِی به ویژه در مرحله طراحی یک کیت الایزا است.

مدیر بهبود سیستم و ممیزی مستندات موسسه رازی اضافه کرد: هدف دیگر این کارگاه، توانمند کردن افراد برای طراحی، کنترل کیفی، تصدیق و سایر مراحل کار با کیت الیزا و رفع مشکلات کار با این کیت در مراکز و موسساتی است که مشغول به کار هستند تا با تجربه و دیدی جامع‌تر چه به عنوان استفاده کننده یا در مقام طراح، آمادگی و توانایی استفاده از این تکنولوژی پرکاربرد را به دست آوردند.

عضو هیئت علمی موسسه رازی با تاکید بر این که تکنولوژی توقف پذیر نیست و روز به روز در حال پیشرفت است، یادآور شد: الایزا نیز با انواع مسائل و چالش‌های مختلفی روبه رو است و بسیار ساده انگاری است که تصور کنیم تولید یک کیت الایزا کار پیچیده‌ای نیست. از این رو در این کارگاه موضوعات مختلف تولید و طراحی یک کیت الایزا به ویژه در بحث استانداردها، چگونگی آنالیز‌ها و تفسیر‌های مختلف در مراحل کنترل کیفی و تایید کیت آموزش داده شد.

وی در ادامه با بیان اینکه موسسه رازی از سال‌های گذشته توانایی تولید کیت الیزا را به دست آورده است، از شعبه اراک به عنوان قطب ساخت کیت‌های تشخیصی موسسه رازی از سوی وزارت جهاد کشاورزی نام برد و گفت: این شعبه در ساخت کیت‌های تشخیصی مرکزی منحصر به فرد بوده و در چند سال گذشته نیز کیت‌های تشخیص بیماری یون در این شعبه ساخته و وارد بازار شده است.

عضو هیئت علمی موسسه رازی همچنین با اشاره به وجود انواع کیت‌های خارجی در بازار مصرف ایران، بر لزوم حمایت از تولید کیت‌های داخلی تاکید و تصریح کرد: متاسفانه ارز فراوانی بابت واردات این کیت‌ها از کشور خارج می‌شود در حالیکه دانش، تخصص و توانایی تولید این کیت‌ها در موسسه رازی وجود دارد که می‌توان برای نهادینه کردن تولیدات داخلی و خودکفایی کشور از این ظرفیت بالا استفاده کرد.

به گفته دکتر میرجلیلی، علاوه بر کیت یون، کیت تشخیص بیماری بروسلوز نیز در موسسه رازی ساخته شده و دانش و توانایی لازم برای تولید کیت‌های تشخیصی سایر بیماری‌های دامی وجود دارد.

وی انگیزه افزایی و حمایت از تولیدکنندگان کیت‌های تشخیصی را لازم دانست و با بیان اینکه تا کنون چندین کارگاه آموزشی در این ارتباط در موسسه رازی و شعب برگزار شده است، اضافه کرد: کارگاه آموزشی کنترل کیفی پیشرفته طی دو ماه گذشته در شعبه اراک برگزار و انواع نرم افزار‌های موجود در این تکنولوژی معرفی شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
1
سلام.دوستان حکیمی خبر با تصویر جقدر همخوانی دارد.تصویر کیت تشخیص بروسلوز در نشخوارکنندگان است,دقیقا همان کیتی که آقای دکتر حسینی کار کرده بود و رونمایی کرد (سرچ در گوگل و رونمایی از کیت بروسلوز)امروز دقیقا همان تصویر و کیت بدون نام از دکتر حسینی.چقدر واژه مصادره در این خبر ملموس و اشناست.کجاست بانی کیت سازی در اراک؟!!!!!!!! و کجایند افرادی که ساخت ایت کیت را به نا حق زیر سوال می بردند.امیدوارم امروز صادقانه جواب بدهند
نظر شما
ادامه