کد خبر: ۵۵۵۶۹

یک گزارش حاکی از آن است که جوجه تیغی‌ها، آسیابک‌ها و زنبورها از جمله گونه‌های جانوری در حیات وحش انگلیس هستند که به دلیل ایجاد شکاف‌های زیاد در حفاظت از محیط زیست به دنبال خروج این کشور از اتحادیه اروپا در معرض خطر قرار می‌گیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، این مطالعه با درخواست اتحادیه حیات وحش، انجمن سلطنتی محافظت از پرندگان (RSPB) و صندوق جهانی حیات وحش (WWF) مدعی شده که انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا مقررات خود را مبنی بر "جلوگیری از چیدن پرچین‌ها در فصل لانه‌سازی و هرس و سم‌پاشی نوارهای حائل گیاهی با آفت‌کش" از دست خواهد داد.

براساس گزارش موسسه سیاست‌های زیست محیطی اروپا (IEEP)، سایر مقررات موجود در قوانین اتحادیه اروپا که از تالاب‌ها محافظت کرده و از خاک‌های عاری از پوشش‌های کربن در برابر زهکشی یا فرسایش حفاظت می‌کند نیز با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در این کشور حذف خواهد شد.

با توجه به لغو قوانین اتحادیه اروپا در انگلیس قرار شد یک لایحه کشاورزی جدید در مجلس عوام این کشور مورد بحث قرار گیرد که به گفته منتقدان، این لایحه کارآمدیِ قوانین اتحادیه اروپا را نداشته و ممکن است با شکست مواجه شود.

موارد لغو شده در انگلیس شامل محافظت ویژه از پرچین‌ها، عدم قطع آنها در فصل های تولید مثل حیوانات، نگهداری از نوارهای حائل گیاهی برای محافظت از گیاهان و حفاظت از گونه‌هایی از جمله زردپره لیمویی، پستانداران کوچک، حشرات گرده افشان و دوزیستان ساکن این نواحی هستند.

منتقدان با بررسی لایحه جدید اعلام کرده‌اند هیچ مقررات داخلی برای جایگزینی این مقررات وجود نداشته و نحوه اجرای هرگونه مقررات نیز در آن تشریح نشده است.

در این گزارش آمده است که انگلیس به یک سیستم جدید مقرراتی در زمینه حفظ محیط زیست و حیات وحش نیاز دارد. سه موسسه خیریه حیات‌وحش که این مطالعه را صورت داده‌اند درخواست کرده‌اند که دفتر جدید حفاظت از محیط زیست (OEP) که جایگزین نظارت اروپایی در زمینه حفظ طبیعت است در اختیار پلیس قرار گیرد و مقررات را به طور کامل اجرایی و بر آن نظارت کند.

به گفته کارشناسان لایحه کشاورزی شامل اختیارات جدید و اساسی برای پرداخت پول به کشاورزان به منظور احیای طبیعت است اما در مورد قوانین و مقررات مربوط به کشاورزی در آینده مسکوت مانده است

به نوشته روزنامه گاردین، با این حال سخنگوی وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس اعلام کرده که این کشور قصد دارد در زمینه محیط زیست به عنوان پیشرو در جهان عمل کرده و با وجود ترک اتحادیه اروپا استانداردهای محیط زیستیِ فوق‌العاده بالایی را که قبلاً در اختیار داشته تقلیل نخواهد داد

 

نظر شما
ادامه