کد خبر: ۵۵۵۱۲

گروهی از محققان با استفاده از پرهای ۴۰ کبوتر و با الهام از شیوه پرواز این پرنده، ربات منحصر به فردی را ساخته اند که با زیبایی و دقت پرواز می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، ربات یادشده که PigeonBot نام دارد، قدرت مانور زیادی دارد که تا به حال در ربات‌های پرنده کمتر مشاهده شده است.

از جمله توانایی‌های این ربات تازه می‌توان به شیرجه زدن، سوار شدن بر روی باد به منظور افزایش کارآیی و چابکی اشاره کرد.

محققان دانشگاه استنفورد می‌گویند طراحی این ربات جدید در آینده الهام بخش تولید ربات‌های جدیدی می‌شود که قادر به تقلید از حرکت‌های ظریف انواع حیوانات و به خصوص پرندگان خواهند بود.

مهندسان هوا فضا می‌گویند در آینده با الهام از بال‌ها و پرهای کبوترها، تولید ربات‌های پرنده پیشرفته‌ای ممکن می‌شود که کنترل هر یک از بال‌های آنها با حرکات متفاوت از بال دیگری به سادگی مقدور خواهد بود و تفاوت زاویه و نحوه قرارگیری این بال‌ها در هوا حرکات پیچیده‌ای را برای این پرنده‌ها ممکن می‌کند.

برای ارتقای قابلیت‌های مانور این ربات از اسکنرهای پیشرفته محیطی و نیز میکروسکوپ‌های جدید برای بررسی دقیق بدن و پوشش پر کبوترها و طراحی یک اسکلت بسیار شبیه به آنها استفاده شد و در نهایت تلاش شد پرهای کبوترها به شیوه‌ای کاملاً مشابه با پوشش طبیعی بدن این پرندگان به این اسکلت پیوند زده شود. سپس پروانه، دم مصنوعی و مجموعه‌ای از حسگرها و کنترل کننده ها به مجموعه یاد شده اضافه شد.

منبع: گیزمودو
 
نظر شما
ادامه