کد خبر: ۵۵۴۹۴

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت:‌ وجود سه هزار مرکز توزیع شیر فله‌ای در کشور که نظارتی بر آن نیست صنعت لبنیات کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «حسین چمنی» مشاور انجمن صنایع لبنی ایران امروز در نشست خبری با بیان اینکه سه هزار مرکز شیر فله‌ای در کشور وجود دارد، گفت:‌ این مراکز که معمولا نظارتی هم بر نحوه فعالیت آنها نیست تهدید جدی بر صنعت لبنیات کشور محسوب می‌شود

وی گفت: متاسفانه به دلیل اینکه نظارتی بر این مراکز نیست، مشاهده شده است که در جایی شیر سنتی به مردم می‌دهند در کنار آن مرغ نیز تمیز می‌کنند و این مراکز به هیچ عنوان شناسنامه‌دار نیستند.

شیر فله به دلیل انجام نشدن آزمایش‌های کیفی ارزان‌تر است

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران تاکید کرد:‌ چون این مراکز شناسنامه دار نیستند و هزینه آزمایشگاه و بررسی دقیق سلامت نیز ندارند محصولات خود را ارزان می‌فروشند و بنابراین صنایع لبنی که باید حداقل 12 آزمایش دقیق درباره تعیین سلامت محصولات لبنی انجام دهند که هزینه آنها را افزایش می‌دهد نمی‌توانند با این محصولات سنتی رقابت کنند

چمنی خطاب به معاون امور دام وزارت جهاد کشاوزی گفت: از شما تقاضا داریم که هر چه زودتر مراکز توزیع شیر فله‌ای را سامان بدهید و کاری نکنید که صنعت لبنیات کشور در مقابل آنها شکست بخورد.

وی همچنین به اهمیت شیر در سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم بارها به اهمیت شیر تاکید کرده و این تنها ماده‌ای است که هم به جای آب و هم به جای غذا استفاده می‌شود.

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت:‌ سالانه 26 هزار میلیارد تومان گردش مالی خرید شیر خام در کشور بوده و ارزش محصولات فرآوری شده آن حدود 7 میلیارد دلار است.

چمنی در عین حال پروتئین شیر را ارزان‌ترین در بین سایر پروتئین‌ها عنوان کرد وگفت:‌ هر گرم پروتئین گوشت 470 تومان، مرغ 85 تومان، تخم مرغ 82 تومان و شیر 74 تومان است.

 
نظر شما
ادامه