کد خبر: ۵۵۴۱۲

مطالعات اخیر نشان می دهد مصرف گوشت قرمز و فراوری شده ریسک بیماری های قلبی و عروقی و مرگ زودهنگام را افزایش می دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «نورینا آلن» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نورث‌وسترن شیکاگو، در این باره می‌گوید: گوشت قرمز و فراوری شده را در حد اعتدال مصرف نمایید چراکه حتی دو وعده یا بیشتر مصرف آن در هفته با افزایش ریسک بیماری قلبی و مرگ مرتبط است.

در سال ۲۰۱۵، سازمان بهداشت جهانی طبق مستنداتی به این نتیجه رسید که گوشت‌های فرآوری شده علت اثبات شده سرطان هستند و گوشت قرمز هم احتمالاً چنین تاثیری دارد.

مطالعه جدید مربوط به بررسی ۶ مطالعه شامل حدود ۳۰ هزار نفر بود. شرکت کنندگان به مدت ۳۰ سال تحت نظر بودند.

محققان دریافتند افرادی که تنها ۲ وعده گوشت فراوری شده در هفته مصرف می‌کردند ۷ درصد بیشتر با ریسک بیماری قلبی و سکته روبرو بودند. گوشت‌های فراوری شده شامل هات داگ، سوسیس و کالباس است.

افرادی که دو وعده یا بیشتر گوشت‌های غیرفراوری شده نظیر گوشت گوساله و خوک مصرف می‌کردند، ۳ درصد بیشتر با خطر بیماری قلبی و سکته مواجه بودند.

در مورد گوشت مرغ رابطه حتمی یافت نشد و نیاز به مطالعات بیشتر در این زمینه است. اما هیچ رابطه‌ای بین مصرف گوشت ماهی و افزایش ریسک بیماری قلبی و سکته یافت نشد.

به گفته آلن، هرچقدر میزان مصرف گوشت قرمز و فراوری شده توسط فرد بیشتر باشد، ریسک ابتلا به بیماری قلبی، سکته و مرگ زودهنگام بیشتر خواهد بود.

محققان وجود میزان بالا چربی‌های اشباع شده و سدیم را عامل احتمالی این رابطه می‌دانند.

 
نظر شما
ادامه