کد خبر: ۵۵۴۱۰

ده ها هزار حیوان خانگی در ووهان به خاطر تخلیه شهر در معرض گرسنگی و مرگ قرار دارند. سازمان جهانی بهداشت تأیید کرده که هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن سگ ها و گربه ها به ویروس کرونا وجود ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تیتریک، ده ها هزار حیوان خانگی در ووهان به خاطر تخلیه شهر در معرض گرسنگی و مرگ قرار دارند.

حدود 50000 حیوان خانگی در ووهان در استانِ هبی چین پس از تخلیه شهر از صاحبان آنها به منظور توقف شیوع بیشتر ویروس کرونا تنها مانده اند.

بسیاری از مالکان که قادر به بردن حیوانات خود نبودند یا فکر می کردند که به زودی به شهر بازمی گردند، اکنون نا امیدانه به منظور غذا دادن به آنها به دنبال امداد تیم های نجات حیوانات هستند.

«ژو شیانوانگ» شهردار ووهان گفت که در سال نوی چینی 5 میلیون نفر از این شهر گریخته اند و فعالان حقوق حیوانات تعداد سگ و گربه های جا مانده را محاسبه می کنند.

هشدار مبارزان حقوق حیوانات وقتی داده شد که مقامات محلی در میان ترس از بی اعتبار شدن و انتقال ویروس توسط این جانوران خواستار جمع آوری سگ ها و گربه ها شده اند.

مردی که تاکنون حدود 1000 حیوان را با تیم های نجات آزاد کرده است به skynews گفت که خانواده ای از وی خواسته بودند تا درب خانه آنها را بشکند و به 2 گربه آنها غذا بدهد. اما ممکن است حیوانات دیگر به قدر آنها خوش شانس نباشند.

بیش از 10 روز است که بسیاری از حیوانات غذای کافی ندارند. صاحبان آنها قصد سفر 3 روزه داشتند، اما در پی بحران محدودیت های سفر در سراسر کشور اجازه بازگشت به ووهان را ندارند.

تاکنون بیش از 2000 نفر به این ویروس آلوده شده اند.

سازمان جهانی بهداشت با اعلام شرایط اضطراری، تأیید کرده که هیچ مدرکی مبنی بر آلوده شدن سگ ها و گربه ها به این ویروس که در بازار گوشت تازه این شهر شیوع یافته وجود ندارد.
 

نظر شما
ادامه