کد خبر: ۵۵۳۹۸
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
با ارسال یادداشتی به حکیم مهر صورت گرفت:
در پی بازنشر خبری با عنوان «ادعای یک متخصص جغرافیا ...» در حکیم مهر، «دکتر محمدرضا محبوب‌فر» با ارسال جوابیه‌ای به این رسانه به ارائه توضیحاتی در این‌خصوص پرداخت ...
 
 

حکیم مهر: در پی بازنشر خبری با عنوان «ادعای یک متخصص جغرافیا: ویروس کرونای جدید ممکن است به سگ و شتر نیز منتقل شود/ مردم از مصرف شیر و گوشت شتر پرهیز کنند!» در حکیم مهر (اینجا«دکتر محمدرضا محبوب‌فر» با ارسال جوابیه‌ای به این رسانه به ارائه توضیحاتی در این‌خصوص پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، متن این جوابیه به شرح زیر است:

جناب آقای محمدحسن کاظمی
مدیر مسئول محترم پایگاه خبری تحلیلی «حکیم مهر»

سلام علیکم

پیرو انتشار مطلبی در صفحه نخست آن سایت خبری با عنوان‌: «ادعای یک متخصص جغرافیا: ویروس کرونای جدید ممکن است به سگ و شتر نیز منتقل شود/ مردم از مصرف شیر و گوشت شتر پرهیز کنند!» در مورخ: 14 بهمن 1398، خواهشمند است دستور فرمایید جوابیه زیر طبق ماده 23 قانون مطبوعات جهت تنویر افکار عمومی در صفحه نخست آن پورتال خبری درج گردد. در عین حال براساس تبصره 4 همین ماده، اینجانب محمدرضا محبوب فر حق پیگرد قضایی درباره مطلب آن سایت و نظرات درج شده در ذیل آن را برای خود محفوظ می‌داند.

1- متأسفانه پایگاه خبری «حکیم مهر» که مدعی است؛ با بهره بردن از فعالیت های سازنده صنفی و اطلاع رسانی مستمر خبری و تحلیلی، جای خود را در بین جامعه دامپزشکی کشور باز نموده و محبوبیت زیادی را در فضای مجازی از آن خود نموده است، به اسم باز نشر مصاحبه اینجانب محمدرضا محبوب فر با «باشگاه خبرنگاران جوان» اقدام به تمسخر مصاحبه شونده و هتک حرمت نامبرده نموده است که جای بسیار شگفتی است!

2- پایگاه خبری فوق الذکر در کمال ناآگاهی به گونه ای اقدام به انعکاس گزارش درج شده در «باشگاه خبرنگاران جوان» پرداخته که گویا مصاحبه شونده به عنوان یک فرد غیرمتخصص درخصوص موضوع ویروس و بیماری «کرونا» به اظهار نظر پرداخته است، در صورتی که مدرک کارشناسی نامبرده «بهداشت، ایمنی و محیط زیست» و حتی حوزه تخصصی وی در مقطع دکتری نیز «جغرافیا با محوریت محیط زیست» بوده و با توجه به تخصص خود اقدام به مصاحبه با این خبرگزاری نموده است.

3- پایگاه خبری «حکیم مهر» در انتهای مطلب خود آورده است: «به گزارش حکیم مهر، دکتر محمدرضا محبوب‌فر دارای مدرک دکترای تخصصی جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دانشکده علوم جغرافیایی و برنامه‌ریزی دانشگاه اصفهان می‌باشد!» اینگونه ادبیات و نحوه نشانه گذاری در این جمله مصداق بارز «توهین، افترا، هتک هرمت و تمسخر» مصاحبه شونده بوده و مستوجب پیگرد قضایی است. متأسفانه گویا این پایگاه خبری خود را تنها مرجع اظهار نظر درخصوص بیماری «کرونا» و سایر موضوعات مشابه می داند و دیگران با تخصص مرتبط حق اظهار نظر در این خصوص را ندارند!

4- در بخش نظرات بینندگان در ذیل این مطلب نیز آورده شده است: «این آقا از تخصص جغرافیا هم چیزی نفهمیده ،! چون اگر فهمیده بود، در مورد موضوعی که بهش مربوط نیست فرمایش پرتاب نمینمود. ! لابد فکر کرده ویروس همان سیروسه !! واقعا هر روز باید یه حرف ......... بشنویم؟؟» در این خصوص به استحضار می رساند که حتی این مخاطب ناشناس به اصطلاح متخصص به خود زحمت نداده است تا نیم نگاهی به رزومه علمی مصاحبه شونده داشته باشد. جای بسی شگفتی است که او اینگونه ناجوانمردانه و با اهداف و اغراض نامعلوم اقدام به هتک حرمت و تمسخر نامبرده می کند.

5- در پایان؛ اینجانب محمدرضا محبوب فر به عنوان بخشی از جامعه علمی کشور و عضو انجمن آمایش سرزمین ایران، عضو انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار ایران، عضو انجمن علمی بهداشت محیط ایران و عضو انجمن جامعه شناسی ایران که با انتشار صدها مقاله علمی-پژوهشی و تألیفات متعدد در موضوعات محیط زیست و مخاطرات محیطی سهم به سزایی در توسعه علمی کشور و تنویر افکار عمومی داشته است، خواستار عذرخواهی رسمی پایگاه خبری «حکیم مهر» در صفحه اول این پورتال خبری بوده، در غیر اینصورت اینجانب به عنوان شاکی خصوصی پایگاه خبری فوق الذکر موارد درج شده در مطلب منتشر شده را دایر بر «توهین، هتک حرمت و تمسخر» خود و همچنین مصداق بارز «تشویش اذهان عمومی» در چنین برهه زمانی حساس تلقی نموده و وظیفه خود می دانم که موارد را در یک دادگاه صالحه اقامه دعوی نمایم.

محمدرضا محبوب فر

پی‌نوشت حکیم مهر:

ضمن تشکر از جناب آقای دکتر محبوب‌فر بابت توضیحاتشان، باید چند نکته را متذکر شویم:

1. به نظر حضرتعالی آیا هراساندن مردم از خوردن گوشت و شیر شتر که خود می‌تواند در این شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان، سبب لطمه به تولید ملی و ورشکستگی دامداران زحمتکش گردد «تشویش اذهان عمومی» تلقی می‌شود و یا قرار دادن یک علامت تعجب (!) در انتهای مطلب حکیم مهر؟! آیا هیچ فرد منصف و یا حتی غیرمنصفی پیدا می‌شود که درج یک علامت تعجب در انتهای خبر را به قول حضرتعالی مصداق «توهین، افترا، هتک حرمت، تمسخر و تشویش اذهان عمومی» بداند؟! کم مانده بود کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال و آب شدن یخ‌های قطبی را هم به گردن حکیم مهر بیندازید!

2. ایشان در جوابیه‌شان هیچ اشاره‌ای به موضوع اصلی بحث یعنی ادعاهایشان در مصاحبه مورد اشاره ننموده‌اند و به راحتی از آن گذشته‌اند. از ایشان درخواست می‌شود یک داکیومنت علمی مبنی بر اینکه تماس با سگ و یا خوردن شیر و گوشت شتر سبب ابتلای یک نفر به بیماری کروناویروس جدید 2019 شده باشد، ارائه نمایند.

3. ایشان در جوابیه‌شان مدرک تحصیلی خود را دکترای «جغرافیا با محوریت محیط زیست» اعلام نموده‌اند. با مراجعه به وب‌سایت محل تحصیل ایشان (دانشكده علوم جغرافيایی و برنامه‌ريزی دانشگاه اصفهان) «اینجا» و همچنین وب‌سایت سازمان سنجش آموزش کشور (اینجا)، به وضوح می‌توان مشاهده نمود که اصلاً چنین رشته‌ای در کشور وجود خارجی ندارد!! همین‌جا از ایشان تقاضا می‌شود تصویر مدرک تحصیلی خود در رشته «جغرافیا با محوریت محیط زیست» را برای ما ارسال بفرمایند. رشته تحصیلی ایشان «جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری» بوده که کوچکترین ارتباطی با کروناویروس ندارد. در خصوص مدرک کارشناسی ایشان در رشته HSE هم، باید تاکید نمود که این رشته هم به مباحث بهداشت کار، ایمنی و حفاظت از محیط زیست در صنایع و محیط کار می‌پردازد و ارتباطی با موضوع مورد بحث ندارد.

4. باید خدمت این دوست گرامی تاکید شود که هر کروناویروسی، کروناویروس جدید 2019-ncov شایع شده در چین نیست. ویروس برونشیت عفونی طیور و یا ویروس بیماری مرس (MERS) در شتر هم از خانواده کروناویروس‌ها بوده، ولی ارتباطی با 2019-ncov ندارند.

5. کامنت بیننده‌ای که نظر مورد اشاره شما را گذاشته بود، به احترام حضرتعالی حذف شد.

6. همه یاد بگیریم در حوزه‌ای که تخصص آن را نداریم، حداقل در رسانه‌های عمومی کمتر اظهار نظر کنیم.

 

انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
6
4
این جمله مصداق بارز «توهین، افترا، هتک هرمت و تمسخر» مصاحبه شونده بوده

هتک هرمت نه هتک حرمت
آقای دکتر
پاسخ ها
دلاور خردمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
چرا دروغ می گویید و خلاف واقع می نویسید؟ در جوابیه دکتر محبوب فر 《هتک حرمت》نوشته شده. چرا این سایت به اصطلاح علمی کامنت ها را اینگونه و بدون اینکه بررسی کند منتشر می کند. من از مخاطبان این سایت بودم که با این دروغ های شاخداری که هر کس به خودش اجازه می دهد به جامعه علمی کشور توهین و ایشان را تمسخر کند دیگر حرفی برای گفتن ندارم و متاسف هستم
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
با سلام و احترام،
لطفا لینک زیر را ملاحظه بفرمایید:
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1398/11/16/39287_633.jpg
دلاور خردمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
چطوره که دوستان حکیم مهر در متن منتشر شده از دکتر محبوب فر که چندین جا اشاره شده 《هتک حرمت》را ندیدند و فقط این غلط تایپی را که اشتباها در یک جا 《هتک هرمت》نوشته شده را دیده اند؟!

از این روش اطلاع رسانی و تخریب دیگران دست بردارید.
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دوست گرامی،
پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر یک رسانه تعاملی است و افراد مختلف نظر خود را در مورد اخبار در ذیل آن اعلام می کنند.
کامنت فوق را هم ما از خودمان ننوشتیم بلکه یکی از خوانندگان محترم حکیم مهر نظر خود را در این مورد بیان نمود.
متعاقباً حضرتعالی ایشان و ما را به دروغ گویی متهم کردید و ما هم تنها برای رفع اتهام از خودمان، مجبور به نمایش عین جوابیه دریافت شده شدیم. حال اتهام دروغگویی به اتهام تخریب تبدیل شده است!
امیدوارم این بار مجدداً ما را به «تشویش اذهان عمومی» متهم نفرمایید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
4
5
احسنت . حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
4
2
حکیم جان احتمالا این آقا یک مقاله تحقیقی محدود و گذشته نگر را ملاک اظهار نظر قرار داده و الا تا بحال چنین موضوعی اثبات نگردیده است ضمن اینکه سازمان دامپزشکی میتواند با توجه به اینکه صحبتاش پایه علمی نداره ، بعنوان مدعی العموم و به جرم تشویش اذهان عمومی از ایشان شکایت نموده و چه بسا .......................
پاسخ ها
مریم عباسی
| United States of America |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سازمان دامپزشکی .......... وقتی در قبال کارشناسان مستقل و مردمی و متعهد کم میارن متوسل به تخریب و شکایت تحت عناوین نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی می شوند.

بهتره این دوستان در قبال مسوولیت و وظایف خود دو اصل شایسته سالاری و پاسخگویی مد نظر قرار دهند. مبادا منافع عده ای سودجو و مافیا در صنایع غذایی کشور در میان باشد که اینطور کارشناسان آگاه حوزه سلامت عمومی کشور زیر تیغ قرار می گیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
2
4
در پاسخ به دوست دانشمندمان بعنوان یک دانشگاهی کوچک خدمتتان عرض کنم که اصل ادعای حضرتعالی که فرموده اید:
ویروس کرونای جدید ممکن است به سگ و شتر نیز منتقل شود/ مردم از مصرف شیر و گوشت شتر پرهیز کنند!
غلط است. لطفا به نظر سازمان بهداشت جهانی توجه نمایید:
At present, there is no evidence that companion animals/pets such as dogs or cats can be infected with the new coronavirus. However, it is always a good idea to wash your hands with soap and water after contact with pets. This protects you against various common bacteria such as E.coli and Salmonella that can pass between pets and humans.لطفا به این جمله هم توجه کنید:
Rarely, animal corona viruses can infect people and then spread between people such as with MERS, SARS, and now with 2019-nCoV.
اگر چه حیوانات میتوانند منشائء خیلی از بیماریهای مهلک برای انسان باشند نظیر سل، تب مالت و....،پس مانباید شیر یک گاو بروسلوزی یا سلی را بخوریم. پاستوریزاسیون و پختن گوشت میتواند همه اینهار از بین ببرد.دوست عزیز صحبت نسنجیده حضرتعالی که اساس علمی هم ندارد توسط عوام مورد قبول واقع می افتد و سبب ضرر و زیان کسانی که شیر یا گوشت مصرف نمیکنند و تولید کنندگان میگردد.ختی بفرض اگر این ویروس در شیر و گوشت هم وجود داشته باشد به توصیه سازمان بهداشت جهانی بهنگام شیوع MERS توجه فرمایید:
Camel meat and camel milk are nutritious products that can continue to be consumed after pasteurization, cooking, or other heat treatments
ضمنا عضو انجمن بودن افتخاری برای کسی نمی آفریند. اگر به تابلوی برخی از اطباء نگاه کنید مینویسند عضو انجمن جراحان نیورک یا عضوآکادمی بیماریهای مغز و اعصاب شیکاگو. جهت اطلاع حضرتعالی با پرداخت مبلغی سالیانه میتوانید عضو هر یک از این انجمن ها بشوید.دوست من اگر بدانید این گونه صحبت ها چقدر به زیان اقتصاد است هیچگاه به زبان نمی آوردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خیلی جالب شد. از فردا هر چیز آلوده ای را به اسم گوشت گوسفند و گاو و مرغ و شیر و لبنیات بدهید دست مردم و بعد بگویید خود مردم بجوشانند و پاستوریزه کنند و بپزند تا میکروب هاش از بین بروند.

متاسفم از جامعه دامپزشکی با این دیدگاهی که در این سایت داره طرح میکنه. با این فکر و تفکر آیا دیگه سنگ روی سنگ در این مملکت بند میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
2
5
من فردا دوتا مقاله راجب طول جغرافیایی و عرض جغرافیایی و جنگل و... مینویسم و میرم همه جا میشینم نظر میدم، دوست عزیز تخصص شما مربوط به مطلبی که نوشتی نیست پس بهتره اینجور نظراتو واگذار کنیم به متخصصین مربوطه و دخالت نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
3
3
حکیم مهر در خصوص مدرک کارشناسی ایشان که HSE هست ادعا کردند که این رشته به مباحث بهداشت کار، ایمنی و حفاظت از محیط زیست در صنایع و محیط کار می‌پردازد و ارتباطی با موضوع مورد بحث ندارد.

چقدر از این سایت خبری جای تعجب دارد که در حیطه دامپزشکی کار می کند اما درخصوص رشته HSE کمترین اطلاعی ندارد. آیا گاوداری و پرورش حیوانات اهلی صنعت نیست؟ آیا دانش آموختگان این رشته درخصوص مسائل محیط زیستی و بهداشتی اطلاعی ندارند؟

از این همه تخریب و اختلاف افکنی بین کارشناسان بهداشتی و دامپزشکان دست بردارید؟

هدفتان از طرح موضوع این چنینی چیست؟

بهتره آقای دکتر محبوب فر و حتی آن کارشناس صدا و سیما که قبلا علیه ایشان همین سایت سخن گفت هر چه سریع تر شکایت کنند و تکلیف این اقدامات مشکوک رسانه ای که برای انحراف افکار عمومی طرح شده است را روشن کنند.
پاسخ ها
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بسم الله ...
حکیم مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ضمناً لیست دروس مقطع کارشناسی HSE بر اساس کوریکولوم آموزشی وزارت علوم در لینک زیر قابل مشاهده می باشد.
آیا کوچکترین ارتباطی بین کروناویروس در انسان و حیوانات و دروس مزبور ملاحظه می فرمایید؟!
http://hakimemehr.ir/files/fa/news/1398/11/16/39304_515.jpg
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
2
دکتر محبوب فر و سایت حکیم مهر و این خوانندگانی که کامنت میزارن جنگ زرگری راه انداختن. بیچاره این ملت! بابا به فریاد این ملت برسید از گرونی و بیکاری
علیزاده
|
Germany
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
1
2
با ســــــلام و احتــــــرام خدمت جناب دکتر محبوب فر و همکاران محترم

با فرض بر اینکه مدرک تحصیلی " کارشناسی" جناب دکتر ، HSE هم باشد ، شایسته نیست راجع به هـمه گیری ، انتقــال ، انتــشار و پراکنـش عوامل بیماری زا آن هم با میزبان حیوانی این چنین اظهار نظر بفرمایند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
این اظهار نظر خطرناکی برای کشور هست که کارشناسان و متخصصین بهداشتی اپیدمیولوژی بیماری های واگیر از مصاحبه با رسانه ها واهمه داشته باشند.

جامعه دامپزشکی که این سایت خبری نمایندگی می کند قصد دارد اطلاع رسانی درخصوص مواردی مانند سلامت مواد غذایی از جمله گوشت و شیر را در انحصار خود قرار دهد.

دیروز کارشناس مستقل و غیردولتی صدا و سیما را متهم کردند و برای او پاپوش درست کردند بدون اینکه صحت و سقم صحبت های او در یک آزمایشگاه غیردولتی و غیر امنیتی راستی آزمایی شود و امروز هم دکتر محبوب فر کارشناس خبرگزاری وابسته به صدا و سیما را متهم و مورد تمسخر قرار میدهند.

دیر نیست روزی که پرده از نهان برافتد و اهداف و مقاصد پشت پرده اینگونه اعمال و اقدامات ناشایست در عرصه خبری رسانه ها و تمسخر دلسوزان ملک و ملت هویدا شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
با چنین رفتار تعجب آوری که متاسفانه برای دومین بار از سوی این سایت خبری بروز داد از فردا سازمان های دولتی که انتقادات متوجه آن ها می باشد عوامل رسانه ای خود را مامور می کنند که کارشناسان مستقل و غیر وابسته و غیر دولتی و متعهدی که در رسانه ها مصاحبه می کنند شناسایی کنند و از طریق شانتاژ رسانه ای آن ها را در جامعه بی اعتبار کنند.

اما این خیال باطلی هست و مردم خود قضاوت خواهند کرد.
ناشناس
|
Romania
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
1
سازمان جهانی بهداشت، WHO, اعلام کرده که هنوز مدارکی دالِّ بر آلوده شدن سگ و گربه به ویروس کرونا و انتقالش به انسان بدست نیومده؛ بعد چطور ایشون ادعا مکینه که سگ هم میتونه مبتلا بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بهتره دوست ناشناسمون سواد خودشو راجب بیماری های مشترک بین انسان و دام و همچنین تکامل گونه های ویروسی بیماری های مشترک و اپیدمی و پاندمی شدن آن ها بالا ببره و بعد اظهار نظر کنه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
2
1
اصلا گیریم که ایشان دوست داشت حرف بزنه! راجع به هرچی که دلش میخواد. بزارید حرفش بزنه. می گویند دو دسته از افراد هستند که خیلی شجاعانه حرف میزنن. گروه اول آنان که در مورد موضوع کاملا استاد هستند . دوم آنان که در مورد موضوع هیچ نمیدانند، وای فکر میکنند که میدانند. ولی شما اسم این آقا را تو سایت آوردید و الکی معروفش کردید. حالا میخواد شکایت کنه!من معتقدم بزارید بره شکایت کنه، شاید قاضی یه قرار بازداشت به جرم ............ تشویش اذهان عمومی براش صادر کنه، ......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دوست عزیز این ها همش بازی رسانه ای هست. دکتر محبوب فر و سایت حکیم مهر و بیماری کرونا بهانه ای بیش نیست. این ها خوانندگان را دارند سرگرم میکنند و ما هم یا برعلیه یا له هر کدوم این دو طرف داریم تو بازیشون شرکت می کنیم.

بگید اجناس کی ارزون میشه، کی بیکاری و تورم کم میشه، شب عیدی جیبمون خداییش خالیه، گوشت و شیر اصلا گیرمون نمیاد با این گرونی که بخوایم بخوریم و کرونا بگیریم.
کوروش نامور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بگید به امید روزی که کسی پا تو کفش سازمان های مسوولیت ناپذیر و وظیفه نشناس و رسانه های وابستشون نکنه

نظر دوست ناشناس مخاطب این رسانه را درخصوص صحبت های کارشناس صدا و سیما درخصوص شیرهای آلوده را باید با طلا نوشت. راستی چرا صحت و سقم اظهارات ایشان در رسانه ملی در یک آزمایشگاه مرجع غیر دولتی و مستقل راستی آزمایی نشد و بعد آقایان علیه ایشان کیفرخواست صادر کنند؟!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
بد نیست رزومه غیر مرتبط ایشون روهم ببینید.
البته قبل از اینکه برن و تغییرش بدن.
https://www.civilica.com/p/108899
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
احسنت به حکیم مهر برای انتشار رزومه دکتر محبوب فر. انتشار سی وی ایشان دلیلی بر داشتن تخصص های مورد نیاز جهت اظهار نظر درخصوص موضوعاتی است که این سایت خبری و دست های پشت پرده را برآشفته.

در رزومه ایشان عضویت انجمن علمی بهداشت محیط ایران که از معتبرترین مراجع علمی بهداشتی کشور و جهان است وجود دارد. این انجمن افرادی را به عضویت خود می پذیرد که صرفا رشته بهداشت محیط را داشته باشند.

رشته بهداشت محیط هم رشته ای است که از مباحث بهداشت مواد غذایی تا اپیدمیولوژی را در خود جای داده و دکتر محبوب فر با عنایت به تخصص خود در خبرگزاری وابسته به صدا و سیما اظهار نظر نموده است.

با نگاهی به رزومه و تحصیلات ایشان توصیه می شود که غرض ورزان و تنگ نظران آن هم ......................
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
آنچه که در رزومه علمی مهم است سوابق کاری و پژوهشی است و نه عضویت در انجمن ها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
3
3
............... در تغییر مکرر رشته های تحصیلی ایشان مشهود است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
3
7
من حق را به دکتر محبوب فر می دهم.
ایشان نظری داده است(درست یا غلط) ولی کسی حق توهین ندارد.
چرا حکیم مهر ، بسیاری ازنظرات را در مورد مدیران سازمان منتشر نمی کند در حالیکه غیر توهین آمیز هستند اما در اینجا ، منتشر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
دقیقاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
در برخی موارد ، نظرات بسیار ملایم هم ، غیر قابل انتشار می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
قابل توجه حکیم مهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
1
2
هرکسی شاید بخواد در هر زمینه ای اظهار نظر کنه ، خب بکنه ، انتشار اون مطلب و شخص منتشرکننده و مسئولین اون رسانه هستن که باید قبل از انتشار با تفکر و تعقل و جستجوی متخصصین اون موضوع به ای این امر بپردازن. یعنی توی این کشور با این ظرفیت علمی بالا و یا منابع علمی معتبر جهانی ، افرادی پیدا نشده تا این رسانه بیاد از یک فرد که اصلا صلاحیت اظهار نظر در این مورد رو نداره ، مطلبی رو منتشر کنه . واقعا جای تاسف داره .
....... افرادی هستند که اصطلاح مرغهای هورمونی رو به دهن عوام الناس انداختند که سالهاست نمیشه از ذهن و گفتار مردم پاک کرد .
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
6
کلا جغرافیدانان در مورد همه چی نظر اظهار نظر میکنن نام ......... خود را جغرافی میگذارند در مورد پزشکی تحت عنوان جغرافیای پزشکی یا دفاع مقدس با نام جغرافیای دفاع مقدس و... همش ......... میکنند ......................
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
7
با سلام
من رشتم کارشناسی H.S.E هست رشته H یعنی سلامتی S ایمنی E یعنی محیط زیست این رشته در حوالی سال 90 وارد نظام آموزش عالی شد اولم دوره ارشدش تو دانشگاه آزاد با نام مدیریت محیط زیست ( HSE ) وارد ایران شد تو سالی که این آقا کارشناسیHSE گرفته تو ایران همچین رشته ای وجود نداشته رشته hse تو ایران رشته نوپاییه اینو میتونید تحقیق کنید این آقا میگه سال 75 کارشناسی hse گرفته در حالی که تو مقطع همچین رشته ای در ایران وجود نداشته حتی همین الانم خیلیا نمیدونن چی هست
شاهو نظری کارشناس مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
رشته ای بنام HSE وجود خارجی ندارد. و تنها یک دپارتمان اجرایی است و طرح این رشته در ایران اساسا غلط بوده چون هر کدام از مولفه های آن امروزه چند رشته جدید است و لذا چگونه میتواند کسی متخصص این مجموعه چند رشته ای شود؟
در تکمیل موارد بالا به صورت خلاصه

ببینید HSE یک سیستم مدیریتی اجرایی است که از سال 82 در وزارت نفت وارد شد. و الان که حدود 17 سال می گذرد هنوز اشکالاتی در جال رفع و روان شدن استقرار آن وجود دارد..این وسط دانشگاه ازاد زرنگی کرد و چنیین رشته تحصلی که در هیچ کجای دنیا وجود نداشت را ایجاد کرد..مخاطبین هم کاملا مشخصا از شرکتهای نفتی بودند..سالها اینکار را کرد و تقریبا میشه گفت الان تمام نفتی هایی که این سمت را دارند یک ارشد هم از دانشگاه ازاد واحد علوم تحقیقات در جیبشان است..بعدش دانشگاههای علوم پزشکی بخودشان اومدند و گفتن ما از قافله عقب نمونیم..شروع کردند به تدوین سرفصل مصوب این رشته و رشته را راه ندازی کردند ..انچه در سرفصل امده تعداد زیادی دانشگاه خارجی است که این رشته را دارند ولی بیان نشده عنوان رشته ای که دارند ایمنی صنعتی و بهداشت شغلی در محیط کار است یا مدیریت زیست محیطی یا ... یا اینکه اکثرا دوره های کوتاه مدت منجر به گواهی اند تا مدرک دانشگاهی ..یعنی فرد کورس هایی را بگذراند ، پایان نامه ای بنویسید و مقاله و فارغ التخصیل شود (طی نامه نگاری و سرچ ساده با خود دانشگاه های مطرح در لیست رشته مدیریت HSE وزارت بهداشت که یک سرو گردن از بقیه بالاتره ....خیلی از اونها فقط دپارتمان اجرایی اون دانشگاه بودند نه رشته تحصیلی )..پس الان وضعیت اینگونه است..که حتی دانشگاههای علوم پزشکی نیز با اینکار تیشه به ریشه ایمنی بهداشت حرفه ای میزنند//.وزارت علوم همچنان متخصص اچ اس ایی تربیت نموده با حداقل صلاحیت و ...دانشگاههای علوم پزشکی نیز HSE تربیت می کنند ....رقابت برای نابودی ایمنی و بهداشت حرفه ای.این است کل ماجرا...


حالا این جناب دکتر این لیسانس HSE را که هیچ دانشگاه سراسری به سن و دوره ایشان نداشته ...از کدام دانشگاه گرفته اند خدا می داند ...یحتمل همان علمی کاربردی یا شاید آزاد گرفته باشند ...
بعد بحث H یا Health که بحث بهداشت و سلامت کار است در رشته های آبکی و من داروده ای با نام HSE به زور می توانند مباحث اصلی بهداشت حرفه ای را برسانند ...چه برسد به بهداشت عمونی و اپیدمیولوژی که جای خود دارد ..!!! فقط در رشته مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشگاه های دولتی علوم پزشکی کشور کلا 2 واحد در مورد بهداشت عمومی و 2 واحد اپیدمیولوژی با نیم واحد فیزیولوژی فیزیولوژی 1 واحد آناتومی می خونند...و بقیه مباحث فنی بهداشت حرفه ای و ایمنی هستش .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
0
0
محمدرضا محبوب فر؟!
همونی که بدون سند و مدرک اعلام کرد آمار واقعی کرونا ۲۰ برابر آمار منتشر شده است ..............؟!
یا شایدم همون ........... که ......... گفت ۵ هزار کودک در عرض کمتر از ۱۲ روز توی کوچه و خیابان رها شدن(اگه این واقعیت داشت که ما هممون هفته‌ای حداقل یه بچه تو سطل زباله پیدا کنیم که من به عمرم نه دیدم نه از رفیقام و اقوامم شنیدم بجز همون یکی دو باری که توی چند تا سایت خبری خوندم و آخرشم نفهمیدم راست می‌گن یا نه)
بابا شما از کی مصاحبه می‌گیرین؟!
نظر شما
ادامه