کد خبر: ۵۵۳۹۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
رئيس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: با این اقدام، هماهنگی نزدیکی بین نظام دامپزشکی و دانشگاه آزاد شکل گرفته و نخستین‌بار بورد سراسری و یکپارچه برای دوره‌های تخصصی برگزار کردند که جای تقدیر دارد ...
 
 

حکیم مهر: رئيس سازمان نظام دامپزشکی در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور که سه‌شنبه و چهارشنبه در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است، ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدام اخیر دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه دامپزشکی، گفت: «دکتر نفر، معاون محترم پزشکی دانشگاه آزاد، گروه دامپزشکی و گروه پزشکی را در کنار هم و ذیل معاونت پزشکی تعریف کرده‌اند که این اقدام ارزشمندی است.»

به گزارش حکیم مهر، «دکتر محمدرضا صفری» افزود: «با این اقدام، هماهنگی نزدیکی بین نظام دامپزشکی و دانشگاه آزاد شکل گرفته و نخستین‌بار بورد سراسری و یکپارچه برای دوره‌های تخصصی برگزار کردند که جای تقدیر دارد.»

وی با تاکیدبر اینکه هرچه بخش خصوصی، دانشگاه و حوزه تولید کنار هم قرار بگیرند، دستاوردهای بزرگتری خواهیم داشت، تصریح کرد: «امیدواریم حرکتی که شروع شده تعمیق پیدا کند. مسئول آموزش دانشگاه آزاد گفته که دنیا به سمتی می‌رود که مهارت‌ها را آموزش دهیم و آموزش دانشگاهی کمرنگ می‌شود.»

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
3
3
اینقدر پزشکی پزشکی نکنید چرا اینقدر ضعیفید که همش علاقمند رفتن ذیل نام پزشکی هستید به عواقبش حتما فکر نکردید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در دام پزشکی افتادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حتما دامپزشکی یک رشته مهندسی کشاورزی و دفع آفات نباتی است!

این را همه در جهان می دانند که دامپزشکی جزو خانواده علوم بیومدیکال و حوزه بهداشت و سلامت است.

لابد در اتحادیه اروپا هم که امور دامپزشکی از مدیریت کل کشاورزی در پی بروز فاجعه جنون گاوی و شیوع آنفلوانزای فوق حاد زئونوتیک پرندگان، به مدیریت کل بهداشت و سلامت غذایی Heath and Food Safety منتقل شده است، عقده پزشک شدن در دامپزشکان وجود داشته است؟؟!

یا اینکه دهها سال است که معاونت مستقل و تخصصی دامپزشکی ایتالیا از وزارت کشاورزی به زیر نظر وزارت بهداشت ایتالیا منتقل شده است و حتما با این استدلال غیر منطقی و سخیف،
دامپزشکان ایتالیایی عقده پزشک بودن را داشته اند!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
3
کسی که هنوز نفهمیده است دامپزشکی یک رشته ذاتا بهداشتی و سلامت محور است حتی بویی از دامپزشکی نبرده است!

بحران جاری و پاندمیک کرونا ویروس چینی به روشنی نشان داد که اگر نقش بی بدیل دامپزشکی در تضمین سلامت غذایی از مزرعه تا سفره و مبارزه با بیماری های راهبردی مشترک انسان و دام تباشد، بیشترین خسارات و ضرر و زیان را تولیدکنندگان دام و طیور خواهند دید و همه دیدند که در صورت عدم اعلام بهداشتی بودن مواد غذایی،
مردم لب به تولیدات دامی نمی زنند و دامداران و مرغداران بسرعت رو به ورشکستگی و نابودی اقتصادی خواهند رفت.

بهداشت واحد (One Health) که اتحادیه اروپا با بالاترین استانداردهای سلامت غذایی در سطح جهان در پیش گرفته است، دقیقا یعنی همین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
2
1
پزشک نشدن تو دلشون مانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
در مثال هیچ مناقشه نیست:

که کافر همه را به کیش خود پندارد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
2
جناب آقای دکتر تقی تقی پور بازرگانی کلیسینین بزرگ و نامدار دام های بزرگ از جمله استادان و پیشکسوتانی بود که نامه ضرورت تجمیع کلیه نهادها و ارکان بهداشتی کشور از جمله سازمان دامپزشکی و موسسه تحقیقاتی رازی را در زیر نظر وزارت بهداشت به صورت معاونت کاملا مستقل و تخصصی، به منظور تضمین حاکمیتی بهداشت و سلامت دام و مردم بر اساس اصل جهانی بهداشت واحد One Health, درخواست کرده اند.

نکند این استاد فرهیخته و بازنشسته هم که حق استادی مستقیم و غیرمستقیم به گردن بسباری از دکتران مطرح دامپزشک دارد، عقده پزشک بودن را داشت!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
2
درست است!

در صورت تشکیل معاونت مستقیم، تخصصی و مستقل دامپزشکی در وزارت بهداشت بدون هر گونه امکان دخالت قانونی پزشکان و داروسازان در امور آن با تصویب مجلس شورای اسلامی، بیشترین منفعت را تولیدکنندگان دام و طیور خواهند برد.

زیرا با پشتوانه مالی و قضایی وزارت پولدار و مقتدر بهداشت، بسیاری از طرح های کنترلی و بهداشتی سازمان دامپزشکی که به دلیل فقدان بودجه و اعتبارات در وزارت تجارت محور و فقیر جهاد کشاورزی بر زمین مانده است، جانی تازه خواهند گرفت.

هم اکنون وضعیت بودجه ای سازمان دامپزشکی در وزارت جهادکشاورزی به قدری اسفناک شده است که علاوه بر رها کردن بروسلوز گوسفند و بز،
پرداخت غرامت به گاوداران هم منتفی شده و گوشت گاو آلوده به بروسلا به جای مصرف فقط صنعتی، برای کاهش هزینه ها
پس از خس کردن و سه روز سردخانه گذاری اجازه فروش به قصابی ها پیدا کرده است!!!

غرامت مشمشمه هم دیگر به مالکان اسبها پرداخت نخواهد شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
2
خوب است بودجه و اعتبارات با هم مقایسه شوند:

سازمان دامپزشکی پارسال 200 میلیارد تومان بود که ظاهرا امسال نه تنها افزایش برعکس کاهش هم خواهد داشت!

وزارت جهاد کشاورزی امسال حدود 3 تریلیارد تومان.


وزارت بهداشت از حدود 43 تریلیارد تومان به نزدیک 80 تریلیارد تومان افزایش می یابد!

یعنی بودجه سازمان دامپزشکی حتی به عنوان پول توجیبی وزارت بهداشت هم نیست!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
1
نکته قابل توجه در کشور ما این است که در زمان آقای احمدی نژاد،
سازمان غذا و دارو FDA را از آمریکا بدون توجه با مقتضیات ایران کپی برداری ناقص کردند ولی استانداردهای بهداشتی کشور چه در سازمان دامپزشکی، چه در وزارت بهداشت و چه سازمان ملی استاندارد بیشتر با معیارهای اتحادیه اروپا که بسیار سخت گیرانه تر از آمریکا است، تنظیم می شود.

ضمن اینکه در مدیریت کل بهداشت و سلامت غذایی اتحادیه اروپا، اصولا سازمان غذا و دارو FDA وجود خارجی ندارد! ولی سازمان غذا و دامپزشکی FVO با پشتوانه قانونی و اجرایی سنگین فعالیت می کند.

هم اکنون با کنده شدن بخش مهمی از اختیارات سازمان غذا و دارو در ایران با مصوبه قانونی مجلس شورای اسلامی و انتقال آن به سازمان ملی استاندارد علی رغم تقلاها، اعتراضات سرتاسری و مخالفت های شدید وزارت قدرتمند بهداشت به ویژه داروسازان،
سازمان غذا و دارو به شدت تضعیف شده است و در استان های کشور عملا این سازمان دامپزشکی و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت هستند که مشترکا و با همکاری صمیمانه با یکدیگر البته هر کدام در حوزه تخصصی مربوط به خود در زمینه زنجیره غذایی انسان از مزرعه تا سفره، تصمیم نهایی را در جلسات مشترک هماهنگی اتخاد می کنند.

کپی برداری ناقص از آمریکا در تاسیس اسمی سازمان غذا و دارو بدون توجه به تفاوت های ساختاری این دو کشور اشتباه بود و اکنون بتدریج عوارض خود را نشان می دهد.

در آمریکا، سازمان ملی استاندارد با همین اختیارات وجود ندارد و سازمان غذا و دارو FDA است نقش اساسی در استانداردسازی مواد غذایی و داروها ایفا می کند.
همچنین در آمریکا مرکزی به نام CDC برای کنترل و پیشگیری از بیماری های عفونی انسان و دام وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
بدترین وضعیت ممکن بوجود آوردن برای امتحان بورد تخصصی .مجبوریم درسی را امتحان بدهیم که قبلاً اختیار نکرده بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
مثلا می خوای متخصص بشی، ......... تنبل
نظر شما
ادامه