کد خبر: ۵۵۳۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
 
 

ژلاتین نوعی پروتئین طبیعی و خالص است که از هیدرولیز کلاژن موجود در استخوان و پوست حیوانات به دست می‌آید که دارای ۹۰- ۸۵ درصد پروتئین ،۲-۱ درصد نمک‌های معدنی و 15-۸ درصد آب و فاقد هرگونه قند و چربی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخش عمده و اصلی ژلاتین تولیدی در دنیا از پوست خوک و بخش کوچکی از آن نیز از پوست و استخوان گاو (با ذبح غیر شرعی) به دست می‌آید.

یک شرکت دانش‌بنیان چندین سال است که در زمینه تولید ژلاتین برای مصارف کارخانجات داروسازی و غذایی و همچنین با ارائه ژلاتین در بسته بندی‌های خانگی محصولی 100 درصد حلال واقعی و ایرانی با منشا گاوی و ذبح شرعی و بدون شک و شبهه را تولید و عرضه می‌کند.

«فرهاد فرهنگ مهر» مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فرآوری دارویی ژلاتین حلال» درباره این محصول ارزشمند توضیح داد: ژلاتین به عنوان یک ماده پروتئینی، دارای ۱۸ نوع اسید آمینه بوده که مقدار اسیدهای آمینه گلایسین، پرولین و هیدروکسی پرولین در آن بسیار قابل توجه است که وجود هر یک از این اسیدهای آمینه دارای اهمیت بسزایی در بدن بوده و در بسیاری از فعالیت های زیستی در انسان مشارکت دارند.

این فعال فناور به کاربرد ژلاتین در صنایع مختلف اشاره و بیان کرد: ژلاتین در دو صنعت غذایی و دارویی کاربرد فراوانی دارد، در صنایع غذایی ژلاتین‌ در صنایع شیرینی پزی، شکلات‌ سازی و لبنیات به کار می‌رود. در بخش دارویی نیز در تهیه روکش‌های قرص، کپسول و … از این محصول استفاده می‌کنند.

وی درباره کیفیت محصولات تولیدی این شرکت گفت: محصولات تولید شده با بالاترین کیفیت تهیه می‌شوند و به دلیل این که برخی از محصولات در صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد لازم است با استانداردهای بالای اروپایی تولید شوند.

نیاز سالانه 3500 تن ژلاتین در کشور

مدیرعامل تنها تولید کننده ژلاتین حلال در کشور گفت: در حال حاضر نیاز سالانه کشور به این محصول 3500 تن است که 3 هزار تن آن از طریق واردات تامین می‌شود که از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فرآوری دارویی ژلاتین حلال» درباره میزان اشتغال‌زایی این شرکت گفت: در این مجموعه برای ۱5۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است این درحالی است که در حال حاضر به دلیل واردات بی رویه این محصول با یک دوم تا یک سوم ظرفیت کارخانه مشغول به فعالیت هستیم.

فرهنگ مهر ادامه داد: عمده ژلاتین خارجی از کشورهای چین، کره، تایلند، کلمبیا و ترکیه وارد کشور می‌شود.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مجتبی
|
Germany
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
1
مایه ننگ است مردمی که ادعای مسلمانی دارن ژلاتین خوکی مصرف میکنند
حالا بگو ژلاتین چی هست،اگه نخورین چی میشه
ناشناس
|
Armenia
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
1
خدا کنه ژلاتین وارداتی قاچاق رو ریپک نکنن داخل کارخونشون به جای تولید داخلی جا بزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
1
1 - واژه دانش بنیان فقط برای فرار از مالیات است ، چون قبلا هم از این کارخانه ها داشتیم (مانند لینک ذیل) که به تعطیلی کشیده شده اند.
2 - ژلاتین حلال هم به فراوانی وجود دارد ، مثلا در برزیل و زیر نظر ایران تولید می شود.
3 - بخشی از ژلاتین های موجود در بازار ، گیاهی هستند و از جلبکها بدست می آیند و حلال هستند که آگار نامیده می شوند
متن فوق طوری ذکر کرده که همه فکر کنند که کل ژله ها حرام هستند و فقط این دانش بنیان ها نوآور هستند


https://www.borna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-11/562403-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%98%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%AD%D9%84%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
1
کارآفرین و دانش بنیان ، القابی هستند که فقط آقازاده ها از آن بهترین و بیشترین بهره را می برند.
این القاب دروغین را دوست ندارم و دیدگاهم برای آنها منفی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
بهترین وامهای کم بهره به همین افراد داده می شود.
برای کارخانه ژلاتین ، مشکل ماده اولیه داریم.
الان پای مرغ ، قیمتش به مرغ نزدیک شده است.
کسی پای مرغ به ژلاتین سازی نمی دهد.

وامی گرفته اند و فردا هم اعلام ورشکستگی خواهند کرد
نظر شما
ادامه