کد خبر: ۵۵۳۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بر اساس دستورالعمل جدید سازمان دامپزشکی کشور از این به بعد مرغ سبز به بازار عرضه نخواهد شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمدباقر حاج‌کاظمی» اظهار کرد: مقرر شده است که مرغ‌هایی با درجه ممتاز یا  A پلاس عرضه شود و این مرغ‌ها جایگزین مرغ‌های سبز شود. لازم به ذکر است که در مرغ‌های درجه‌بندی شده مذکور علاوه بر دارا بودن شرایط مرغ سبز، همچنین در روند کشتار و بسته‌بندی مرغ‌های درجه‌بندی شده الزامات خاص دیگری نیز وجود دارد.

وی در خصوص شرایط تولید مرغ‌های درجه‌دار عنوان کرد: در دوره پرورش مرغ‌های درجه‌بندی شده نباید از هیچ‌گونه آنتی‌بیوتیکی استفاده شود، علاوه بر آن مرغ‌های مذکور باید در کشتارگاه‌هایی کشتار شوند که مجهز به خط ۲ کشتار هستند تا امعا و احشا آن‌ها با دستگاه‌های چندگانه متوالی تخلیه اتوماتیک تمیز شود نیز در کشتارگاه مذکور نباید از چیلرآبی جهت خنک کردن لاشه استفاده و سایر الزامات بهداشتی دیگر نیز در آن لحاظ شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به مضرات آنتی بیوتیک در مرغ‌ها اشاره و عنوان کرد: در صورت مصرف بی‌رویه و غیرمجاز آنتی‌بیوتیک در مرغ‌ها، احتمال به وجود آمدن سویه‌های میکروبی خاص و مقاوم به آن دارو وجود دارد که می‌تواند از یک سو به جمعیت انسانی مصرف‌کننده منتقل شود و از سوی دیگر می‌تواند به عنوان خطری برای جمعیت طیور محسوب شود؛ چرا که در صورت بروز بیماری، پاسخ مناسب به درمان داده نخواهد شد.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی به صورت اتفاقی نسبت به نمونه‌گیری و ردیابی باقی‌مانده‌های دارویی و آنتی‌بیوتیکی در مرغ‌های کشتاری اقدام می‌کند و افزود: محصولی از سوی دامپزشکی اجازه مصرف دارد که با استانداردهای این سازمان هم‌خوانی داشته باشد البته لازم به ذکر است که خود مرغ‌داران نیز اطلاعات خوبی در این خصوص دارند و رعایت موارد قانونی از طرف ایشان نیز صورت می‌گیرد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
France
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
1
تعریفمون از مرغ سبز اشتباه هستش
یکی از شرایط مرغ سبز اینه ک نهاده و خوراکی ک واسش استفاده میشه از زمینی باشه ک حداقل ۳سال توش کود و آفت کش استفاده نکرده باشن
علی
|
Russian Federation
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
0
عزیزان چه چیز ما ارگانیکه که داریم این حرف ها رو میزنیم!
یادمه دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران که کرجه ۵ساله از یه زمین استفاده نکرد ۵ سال هم دنبال مجوز تا از سوئیس تایید کرد و بعد چند نفر رتبه علمیشون بالا رفت سر اون بعد ما همین طوری
سبز و ارگانیک کردیم
نظر شما
ادامه