کد خبر: ۵۵۳۸۵
تعداد نظرات: ۱۷۳ نظر
 
 

شما از چیزی لذت می برید و فکر می کنید که سگ شما هم از آن لذت می برد. شما از غذایی خوشتان می آید و فکر می کنید که سگ شما هم همان غذا را به اندازه شما دوست دارد. شما گونه ای زندگی کرده اید که گمان می کنید سگ شما هم همانگونه زندگی کرده و رشد یافته.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITpet ، بهتر است مطالب زیر را بخوانید و واقعا متوجه شوید که سگ شما چگونه فکر می کند و تا چه اندازه شبیه شما فکر می کند

با "زبان خودشان" با آنها حرف بزنید !

واق واق کردن برای لحظاتی کوتاه بین شما و دوست پشمالوتان شاید بامزه باشد اما اگر طولانی و مداوم گردد بخصوص اینکه وقتی او واق واق می کند شما هم صدای خود را بالا و بالاتر ببرید می تواند برای سگتان بسیار آزار دهنده باشد. به اعتقاد کارشناسان سگ ها معنای گفتگو را متوجه نمی شوند و نباید انتظار داشته باشید که چون شما صدایتان را بالا می برید سگ شما منظورتان و معنای کلماتی که می گویید را متوجه می شود. همچنین بالا بردن صدایتان به منظور ساکت کردن او اشتباه است و حتی شاید تأثیر معکوس هم داشته باشد به این صورت که سگ شما با تصور اینکه شما دارید با او بازی می کنید صدایش را از شما هم بلندتر می کند. در مقابل، بهتر است سعی کنید تا متوجه شوید که سگ شما تلاش می کند تا چه چیزی را به شما بگوید.

در خوراکی ها و اسباب بازی هایشان شریک داشته باشند  !

انسان از همان ابتدای کودکی یاد می گیرد که داشته های خود را با دیگران تقسیم کند اما این کار برای کودکان شیرین و خوب است نه برای سگ ها. کارشناسان در این زمینه معتقدند: "سگ ها دوست دارند آنچه که دارند فقط به خودشان تعلق داشته باشد." بنابراین شاید شما اسباب بازی او را با خوشحالی به امانت بگیرید او هم به شما قطعاً اسباب بازیش را می دهد فقط به این خاطر که رئیس شمایید اما این کار آنها را ناراحت می کند.

گرفتن جشن تولد سوپرایزی برای آنها

سگ ها از برنامۀ زندگی روزمرۀ خود لذت می برند و واقعاً دوست ندارند که برنامۀ روزانۀ آنها تغییر کند. حتی برنامۀ جالب و بامزه ای مثل گرفتن یک جشن تولد سوپرایزی می تواند برای سگ شما بسیار استرس آفرین باشد. به اعتقاد کارشناسان: "بهترین هدیه ای که می توانید به او بدهید اینست که برنامۀ روزانه اش را تغییر ندهید :یعنی سر ساعت همیشگی از خواب بیدار شود،سر ساعت همیشگی غذای همیشگی را بخورد، و به پیاده روی روزانه اش برود."

او را مجبور کنید که بابت خرابکاری که کرده عذرخواهی کند !

به گفتۀ کارشناسان :"برخی افراد تصور می کنند که وقتی سگی کار بدی انجام می دهد متوجه کار بدش می شود چرا که چهره ای خجالت زده و شرمنده به خود می گیرد، اما واقعیت اینست که حیوان شما فقط در واکنش به رفتار و تون صدای (عصبانی) شما این قیافه را به خود می گیرد!"سگ شما به خاطر شکستن گلدان شما "متأسف"نیست بلکه بخاطر دیدن عصبانیت شماست که ناراحت و شرمنده می گردد.در واقع،سگ ها قادر به حس این قبیل احساسات در سطوح بالاتر که معمولاً صاحبینشان به آنها نسبت می دهند نیستند. بنابراین پیش از اینکه کار به عذرخواهی آنها بکشد بهتر است بر روی آموزش آنها بیشتر تمرین کنید تا شاهد رفتارهایی باشید که انتظار دارید.

تکان دادن دُم را به معنای خوشحال بودن سگ می دانید !

سگ ها برای نشان دادن حالاتشان از دُمشان استفاده می کنند. برخی افراد هر گونه تکان دادن دُم سگ ها را به نشانۀ خوشحال بودن او از کاری که آنها انجام می دهند، تعبیر می کنند و این یکی از رایج ترین باورهای غلط است. کارشناسان در این زمینه می گویند: "معمولاً سگی که هشیار است دُم خود را سیخ کرده و آرام از یک طرف به طرف دیگر تکان می دهد؛ در حالیکه سگی که دُم خود را جمع و تکان می دهد نشان دهندۀ مطیع بودن اوست. اما سگی که خوشحال است دُم خود را سریع و در جهاتی نامشخص تکان می دهد."

یک ماچ آبدار روی پوزۀ او

برای انسان ها بوسیدن نشانۀ محبت است و هاپوی شما هر جور محبت و توجهی را دوست دارد به جز کاشتن یک ماچ آبدار بر روی بینی یا پیشانی اش! حتی صمیمی ترین و بازیگوش ترین سگ ها هم وقتی مستقیم به سمت صورتشان بروید، روی خود را برمی گرداند.بسیاری از گاز گرفتن هایی که از جانب سگ بوده هم به همین علت بوده و به همین دلیل هم بسیار مهم است که والدین به کودکان خود بیاموزند که این کار را انجام ندهند.

پس از یک روز بد تظاهر کنید که همه چیز خوبه !

به گفتۀ کارشناسان،سگ ها معمولاً خود را با احساسات صاحب خود تنظیم می کنند بنابراین اگر رفتار و عملکرد شما با حالات روحی و احساستان متناقض باشد آنها گیج و سردرگم می شوند. سگ شما به آسانی زبان بدن شما و احساستان را می خواند از رفتار شما متوجه می شود که امروز روز شما نبوده و ناراحتید. بنابراین به جای پنهان کردن احساستان فقط بگذارید که او در کنار شما خود را مچاله کند و احساس راحتی داشته باشد این تمام چیزیست که او می خواهد!

قطع کردن کُشتی گرفتن توله ها

معمولاً صاحبین وقتی می بینند که توله ها با یکدیگر گلاویز شده اند،یکدیگر را گاز می گیرند، پارس می کنند و صدایی زوزه مانند در می آورند فکر می کنند که آنها با یکدیگر دعوا می کنند اما واقعیت اینست که آنها بدین ترتیب یاد می گیرند که چگونه با یکدیگر بازی کنند و قطع کردنِ "مبارزات" آنها جلوی رشد و پیشرفتشان را در یادگیری مهارت های اجتماعی می گیرد. به گفتۀ یکی از کارشناسان: "شاید دیدن این تصویر دعوا برای یک صاحب تازه کار، سخت باشد اما باید بدانید که این یک رفتار کاملاً عادی و نرمال در میان سگ هاست. تنها زمانی بایستی مداخله کرد که توله را ترسیده ببینید : دُم جمع شده، سعی در فرار و در رفتن از معرکه را دارد و یا ظاهری بسیار ترسیده دارد."

افراط در فراهم کردن جدیدترین اسباب بازی ها و لوازم

از اسباب بازی های مختلف گرفته تا انواع فیدرها، امروزه کالاهای جذاب بسیاری را در بازار برای حیوانات خانگی به ویژه سگ ها می بینیم.اما در حالی که شما شاید دوست داشته باشید که تمامی آنها را برای سگ پشمالوی خود تهیه کنید،او نه تنها نیازی ندارد بلکه حتی علاقه ای هم به داشتن این همه وسایل ندارد. در واقع، وجود اینهمه لوازم به ویژه آن دسته که حرکت یا صدا هم دارند می تواند منجر به تهییج و عصبی شدن حیوان گردد. یک سگ عصبی یا تهییج شده هم معمولاً دست به کارهایی می زند که خوشایند شما نیست مثل مخفی شدن یا خرابکاری و شکستن لوازم منزل. آنچه که سگ شما بیشتر از این وسایل نیاز دارد اینست که به قدر کافی و مطلوب با "شما" که صاحبش و فرد مورد علاقۀ او هستید وقت بگذراند.

او را مجبور کنید که با همه دوست باشد

شاید شنیدنش برای شما سخت باشد اما ممکن است سگ کوچولو و پشمالوی شما در سلام و احوالپرسی های دوستانه در خیابان آنطور که شما دوست دارید رفتار نکند . Meg Marrs کارشناس رفتارشناسی سگ ها در این باره می گوید:"در حالیکه سگ شما عاشق محبت هاییست که از سوی شما دریافت می کند، اما وقتی پای کس دیگری به میان آید اینطور نباشد. ممکن است به خاطر شما با آن فرد خوب رفتار کند اما اگر احساس خوبی ندارد او را مجبور نکنید.بسیار مهم است که به احساسات و خواسته های حیوانتان اهمیت بدهید."
درک علّت پنهان در پشت رفتارهای بد سگتان می تواند به شما در مهار کردن عادات بد او کمک کند.

نوازش کردن سرش

شما شاید بتوانید سر سگ خود را نوازش کنید تنها به این دلیل که صاحبش هستید و او عاشقانه شما را دوست دارد. اما سگ ها واقعاً از نوازش روی سرشان متنفرند و این حس برای هر کسی جز صاحبش دو برابر هم می شود . Marrs در این باره می گوید:"نوازش سر برای یک سگ،رفتاری زننده و حتی تهاجمی محسوب می گردد به ویژه اگر آن شخص بالای سر سگ هم ایستاده باشد کاری که اغلب ما انجام می دهیم. در مقابل چکار کنیم؟سگ ها دوست دارند که شما دولا شده تا هم اندازۀ او گردید و اجازه دهید تا او به سمت شما آید. اگر می خواهید او را نوازش کنید بهتر است زیر چانه و سینۀ او را بخارانید نه روی سر او را.

بوی غریب پاکیزگی بدهید

هیچ کس دلش نمی خواهد بوی سگش را بدهد اما برعکس آن صادق است. شاید شما از بوی مطبوع ناشی از لباس و ملحفه های شسته و پاکیزه لذت ببرید اما سگ شما بوی بدن شما را دوست دارد. بنابراین برای راحتی او، ضمن آنکه لباس های خود را می شوئید، یکی از پیراهن های نشستۀ خودتان که بوی بدنتان را دارد به او بدهید تا در آغوش بگیرد و همواره بوی بدن شما را حس کند.

ساعت ها بی حرکت جلوی تلویزیون بمانید

اگر فکر می کنید که بعد از کار وقتی به خانه می رسید می توانید راحت کفش های خود را درآورید و ساعت ها بر روی کاناپه جلوی تلویزیون دراز بکشید سخت در اشتباهید چرا که سگ شما بسیار آزرده خاطر خواهد شد . Marrs در این باره می گوید: "سگ ها شدیداً به محرّک نیازمندند.در حالی که صاحبین سگ های خانگی از اهمیت پیاده روی های روزانه باخبرند اما بسیاری از اهمیت فعالیت های ذهنی و تعامل با حیوان خود بی خبرند." بنابراین حتماً اوقاتی در روز را برای فعالیت فیزیکی و ذهنی با او قرار دهید.

مدام به او بگویید که اوضاع خوبه   

تصور کنید که شما با گفتن مداوم اینکه همه چیز خوب است، شما حالتان خوب است،و اوضاع آرام است سعی در آرام ساختن سگ خود کنید. گفتن این جملات با تون صدای آرام می تواند تسکین بخش باشد؛اما تکرار مداوم آن می تواند برای حیوان گیج کننده باشد به ویژه آنکه حیوان ببیند که گفتۀ شما با حالات و رفتارتان در تناقض است.
به گفتۀ  Andrew Horan کارشناس رفتارشناسی سگ ها :"سگ ها نیاز ندارند که مداوم بشنوند که اوضاع خوب است آنها متوجه کلام شما نمی شوند به جای آن بهتر است که شما با رفتار آرامتان به او نشان بدهید که همه چیز رو به راه است چرا که آنها از حالات شما پیروی می کنند."

قوانین ضد و نقیض افراد خانه

آیا شریک زندگی شما ورود حیوان به تخت خواب را قدغن کرده اما شما مانعی برای او نمی گذارید؟  Horan در این رابطه می گوید:«قوانین ضد و نقیض باعث گیجی حیوان می شود، گیجی منجر به درماندگی او می گردد و درماندگی باعث می شود تا حیوان مضطرب و حتی پرخاشگر شود. بنابراین حیوان را درگیر اختلافات خود در تعلیم او نکنید و حتما در قوانین وضع شده برای حیوانتان هماهمنگ باشید . »

بی قانونی محض

بعضی از صاحبین حیوانات خانگی تصور می کنند که اگر اجازه دهند حیوانشان هر کاری دوست دارد انجام دهد او را در ناز و نعمت بزرگ کرده اند. به اعتقاد  Horan:«سگ ها اصولاً به دنیا نیامده اند تا رهبر و فرمانروا باشند آنها نیاز دارند که شما به عنوان صاحبش به او دستوراتی برای اجرا بدهید. با اینحال اگر احساس کنند که چنین فردی وجود ندارد خودشان فرماندهی را به دست می گیرند که می تواند پیامدهای ناخوشایندی به دنبال داشته باشد مثل پرخاشگری (به ویژه برای کودکان)،خراب کردن وسایل خانه یا خرابکاری بر روی فرش خانه.

محکم بغل کردن

معمولاً افراد به ویژه کودکان دوست دارند که سگ های خانگی را بغل کنند و از آنجا‍ئیکه حیوان هم با این کار مخالفت نمی کند افراد تصور می کنند که حیوان هم به انداز‌ه آنها از این کار لذت می برد.اما بر طبق تحقیقات به عمل آمده بغل کردن حیوان باعث احساس ترس و اضطراب در حیوان می شود .Erin Askeland یک رفتارشناس حیوانات خانگی در این خصوص می گوید :«محکم بغل کردن حیوان،حرکاتش را محدود و او را می ترساند به ویژه اگر مستقیم به چشمان او هم خیره شوید

به چشمان درشت و قهوه ای او عاشقانه خیره شوید

سگ ها درشت ترین و بامزه ترین چشم ها را دارند پس تعجبی ندارد که شما دوست دارید به چشمان آنها خیره شوید. اما خیره ماندن طولانی و ثابت منجر به صمیمیت شما نمی شود بلکه برعکس سگ شما احساس می کند که تحت فشار است و می ترسد یا گیج می شود و احساس خوبی نخواهد داشت. بنابراین به سگ خود بسیار محبت و توجه کنید اما از خیره شدن طولانی به او پیشگیری کنید .

به یک پیاده روی شتابزده و عجولانه ببرید

سگ ها دنیای پیرامونشان را از طریق حس بویایی درک می کنند و از طریق بوئیدن با دنیای اطراف ارتباط برقرار می کنند. بنابراین بسیار مهم است که به جای اینکه او را مجبور به پیاده روی عجولانه کنید،به او اجازه دهید تا پرسه بزند و بوهای مختلف را بیازماید .McCue-McGrath رفتارشناس حیوانات می گوید:"پیاده روی همراه با بوئیدن اطراف،به سگ شما این مجال را می دهد تا دربارۀ سگ های آن اطراف اطلاعاتی بدست آورد،و یا بفهمد که کدام حیوان ظرف چند ساعت اخیر از اینجا رد شده است."

لباس های عروسکی و عجیب و غریب تن آنها کنید

دیدن یک پودل با ژاکت بامزه و کفش های منگوله دار خیلی بامزه است. اما جالب است بدانید که شاید برای شما این کار بامزه باشد اما برای سگ شما نیست ! McCue-McGrath در این باره می گوید:"این لباس ها عموماً ظاهر حیوان را تغییر می دهند و بسیاری از سگ ها از بوی لباس خوششان نمی آید و احساس خوبی در آن ندارند. به علاوه،اگر نگران سرما هستید بایستی گفت که پوشش بدن آنها به قدر کافی آنها را گرم نگه می دارد."

از خوابی عمیق بیدارشان کنید    

حقیقتاً چه کسی دوست دارد که با تکانی شدید از خواب بپرد؟ مسلماً هیچ کس و این امر شامل سگ شما هم می شود.با بالا رفتن سن حیوانتان،خواب آنها هم عمیق تر می گردد و اگر به ناگهان از خواب بیدارشان کنید وحشتزده خواهند شد و واکنش بدی از خود نشان خواهند داد .

در شب های آتش بازی در جایی بسته محصور شوند

در شب هایی که آتش بازی زیاد و پر سر و صداست تعداد سگ های گمشده هم بالا می رود. گذاشتن آنها در اتاقی در بسته راهی برای حفظ امنیت آنهاست اما از سوی دیگر بر وحشت آنها می افزاید. در مقابل، بهتر است که او را به پانسیون بسپارید. و یا اگر برایتان مقدور نیست می توانید به کلینیک ها بسپارید و از دکتر دامپزشکتان بخواهید که داروی آرام بخشی به او بدهد. فراموش نکنید که در اینصورت حتماً در قلاده نشانی و اطلاعات لازم را قرار دهید.

آمدن نوزاد به خانه

سگ شما عضو خانواده است و طبیعی است که دوست داشته باشید به اندازۀ شما از آمدن عضو جدید به خانه خوشحال شود. اما به اعتقاد کارشناسان سگ ها عضو جدید را (در هر سایز و اندازه ای که باشد)به عنوان یک تهدید می بینند.در واقع برای سگ ها ورود افراد تازه وارد به خانه (منطقۀ امن آنها) ترسناک است بنابراین بایستی جایی این معرفی را انجام دهید. حتی بهتر است قبل از آنکه نوزاد تازه متولد خود را به خانه بیاورید، پارچه و پوشکی از بچه را پیش سگ بیاورید تا آن را بو بکشد. پس از آن نوزاد را به خانه بیاورید و آرامش داشته باشید تا سگ هم در آرامش با نوزاد آشنا گردد.

 

انتشار یافته: ۱۷۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
جمشید مهاجرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
25
84
با سلام.و.خسته نباشی
مطالب شما در مورد سگ.ها بسیار مفید و.آموزنده بود ...وقتی من این مطالب مهم را می خواندم دقیقا کارهائئ بود که الان با توله خودم میکردم و نمی دونستم توله من از این رفتار منتظر هست ...واقعا از تشکر می کنم
پاسخ ها
انیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
سگ ادم عضو خانواده هست من نمیدونم، شما با این ترز فکر کردن به کجا میرسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
34
79
خیلی خوب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
.......................
سگه دیگه
عضو خانواده که نیست این طور ازش مطلب نوشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
برعکس وقتی یک توله سگ داشنه باشی عضویی از خانواده ات هست باید ازش نگهداری کنی نمیدونم اخرش شماها با این ترز فکر کردن‌هاتون به کجا میریسید
مهندس افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
26
78
عالی بود خیلی تجربه گرفتم.متشکرم
پاسخ ها
پژمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
دوست گرامی توجه بفرمایید نوشتار درست «طرز » است نه «ترز» ، در ضمن من یک دختر ۸ ساله دارم نژاد شیتزو تریر که حاظرم تموم زندگیم رو فداش بکنم و یکی از عزیزترین موجودات توی زندگی منه ، لزومی نداره که جنابعالی یا افراد دیگری که احساسات و روابطی که درکی از اون ندارند و نمی‌پسندند حتما میبایست قانع و هم رای شوید ، زندگی خصوصی دیگران به شما چه ارتباطی داره ؟! جناب آقا یا خانم ترز شما هرجور دوست دارید زندگی کنید به دیگران چکار ‌دارید ؟ امیدوارم دیگه طرز رو درست بنویسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
38
61
سگ من دو مااشه هر ۵۶ روز یک بار کلا هر جایی بخام برم منو گاز میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ننن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
باید واکسن هاری بزنی یا آلفاش کنی
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
منظورش اینه نری
ناشناس
| France |
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
سگ تا چند ماهگی هر چیزی رو از گاز میگیره از دست شما تا وسایل و این امری طبیعیه در سگ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
.................، ضمنا حاضر صحیح است نه حاظر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
14
42
سگ من هی کفش هارا میبرد و در زمین چال می‌کند
پاسخ ها
Nazi
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
میخواد کسی از خونه تون نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ویتامین کم داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
19
28
ویتامین کم داره
اریان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
18
11
سلام
من یک سوال عیر مرتبط دارم
ایا سگ ها واقعا شیر سوز میشوند؟چه کن که ایم اتفاق نیفتد
مشکلات شبرسوز شدن چیه
ستتیش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
28
29
من دو روزه ی سگ خریدم جا نداریم نمیدونم چیکارش کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
من نگه میدارم
پارسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
من نگه میدارم
باید واگذارش کنید حالا من نه کسی دیگه ولی باید واگذارش کنید
این شماره منه من پولشو هم میدم
۰۹۹۰۱۳۷۲۳۳۷
اینم ایمیل من هست parsasharaf@gmail.com
لطفا هر کاری کردین اگر دادین به کسی یا آزادش کردین تو خیابون هم به من بگید فقط میخام بدونم چکارش کردین
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
سلام ممنون از مطلب مفیدتون . بیخود کردی نمیتونی نگه داری میخری:((
غزل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
سلام چه نژادی هس؟
آرزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
سلام سگتون و چیکارش کردین؟؟جا واسش فراهم کردین؟؟!!!؟؟!
یدالله
| United States of America |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
سگژ رمن هست برا فروش
آمیتیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
15
20
من میخوایم سگ بگیرم و این مطالب خیلی بهم کمک کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
13
21
من قصد دارم که یه سگ بگیرم البته بعد تو تابستون توی تعطیلات که مدرسه ندارم
این مطالب کمک کرد کاری نکنم که باعث اذیت شدن یا بی اعتمادیش به من بشه واقعا از شما تشکر میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
من پودل وارداتی دارم .قبل عید میتونی از من بگیریش.خیلی ولی خاصه و زیبا و گرونه البته
شایان . م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
سلام لطفا برای 3 ماهه تابستون سگ نگیرید و بعد بخواین ول کنین
ناشناس
| Germany |
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
مگر اسباب بازیه که واسه سه ماه تابستون میخوای ؟! لطفا نکنید اینکارارو با این بندگان خدا ، سگ نگه داشتن هم پول میخواد هم وقت هم عشق
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
14
19
درود بر شما
ی سوال داشتم
من ی توله سگ دارم هر وقت که انگشت هاش رو که مثل پاستیله فشار میدم دستش رو میکشه
میخواستم ببینم
این درد داره براش
یا کلا حس خوبی ایجاد نمیکنه براش ؟؟؟
پاسخ ها
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
خب دوست نداره نکن این کارو سگ من از بوسیدن بدش میاد اما همش دلش می خواد بره بیرون ۸ سالشه خیلی باهوشه اون صورت منو وقتی از سر کار بر می گردم لیس میزنه من بیچاره اجازه ندارم سیر دل ببوسمش
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
13
26
سلام
ممنون بابت راهنمایی های خودتون.
من چن تا سوال دارم که اگه جواب بدید ممنون میشم.
اول اینکه من به سگ و گربه حساسیت دارم بطوریکه بدنم دون دون میشه و به شدت میخاره ایا این حساسیت داروی خاصی داره؟
چیز دیگری که باید بگم اینکه من مکانیک هستم و دو روز پیش که اومدم مغازه زیر میز کارم یه توله کوچولو کز کرده بود و انگار سردش بود منم پلاستیک کشیدم دور میز و یه شعله گاز گذاشتم زیر که یه خورده گرم تر بشه به توله بیچاره هم گفتم که اینجا کثیف کاری نکنی تا دیروز غروب خوب بود و شیرشو میخورد من زیر میز رو نگاه انداختم که ببینم به حرفم گوش کرده یا نه که دیدم کثیف کرده منم سرش داد زدم و دعواش کردم و اینکار من باعث شد که بترسه و از مغازه فرار کرد شب که خواستم تعطیل کنم دیدم رفته وسط شمشاد های وسط بلوار و ازین زوزه ها که دل آدمو کباب میکنه می کشه آوردمش مغازه دوباره ولی انگار باهام قهر کرده یا میترسه ازم شیری که دیشب ریختم تو طرفش رو هم نخورده ؟لطفا راهنمایی کنید چون من اصلا نمیدونم چجوری باید با یه سگ رفتار کنم.
معذرت میخوام که خیلی طولانی شد چون باید کل جریان رو می گفتم که دوستان صاحب نظر بدونن چه راهنمایی مناسب من هست
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
مگه سگ زبان آدم رو میفهمه که تو بهش گفتی اینجا کثیف کاری نکن اونم کثیف کاری نکنه؟به نظر من که حیوون بیچاره حق داره باهات قهر باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
بهاش ارتباط برقرار کن مثلا آروم واق واق کن زیر چونشو بخارون باهاش بازی کن برو باهاش پیاده روی فقط بگو چند ماهشه؟
شایان . م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
سلام
سگی که توله هست مثل بچه انسانه و کنترل ادار و مدفوع نداره انگار شما به نوزاد بگی نبینم اینجا خرابکاری کنی ها. توله ها معمولا 20 دقیقه تا نیم ساعت بعد از آب و غذا دستشویی میگنن.
معمولا خیلی ساده و در کمتر از 2 هفته میتونید جای دستشویی کردن رو بهش آموزش بدین . چون سگها خودشون اصلا دوست ندارن محلی که زندگی میکنن دستشویی کنن
این توله از ناچاری و گشنگی و سرما به شما پناه آورده بوده و اطمینان کرده .
دادی که شما زدی و دعوایی که کردین اولا اصلا دلیلش رو نفهمیده و براش خیلی تعجب آور بوده که دعواش کردین . چون در همان لحظه اگر نباشه اصلا نمیفهمه که جریان چی بوده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
شما باید دلش رو به دست بیاری
براش اسباب بازی بگیر
باهاش بازی کن
قربونش برو
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
اول اینکه شما غلط کردی سرش داد زدی.
دوم اینکه بسپارش به یه نفر ادم درست
چون صاحب سگ بودن لیاقت میخاد.
ایمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
با سلام به دوستان لطفا وقتی کسی نظرشو میگه یا خودش میگه من بلد نیستم نگهداری از سگ رو پس نیاز به راهنمایی داره نه تیکه انداختن و بی احترامی دوستانه همدیگرو راهنمایی کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
5
21
سلام
ببخشید من یه سگ تقریبا ۴ ماهه دارم که وقتی با دست بهش اشاره میکنم پارس می‌کنه فقط رو دستام و و در حالت عادی هم میخواد گاز بگیره خیلی واق واق می‌کنه و اصلا حرف گوش درست نمی‌ده چکار باید بکنم ؟؟؟
پاسخ ها
Zizi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
سلام این رفتار توله سگ کاملا طبیعیه ،منم یه سگ ژرمن رو از بچگی نگه داشتم اوایل تمام دست من تیکه تیکه بود از ناخن هاش و دندوناش ،خیلی وقتا سر تربیتش گریه میکردم ولی الان که حدودا یکسال و نیم داره خیلی خیلی حرف گوش کن شده
م.س.ع.د
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
دوستان در اینترنت اموزش و تربیت هر نوع سگی موجوده حتما باید ببینید.سگ ها خیلی.خیلی به حس اعتماد و وفاداری به صاحب خود حساسند.و شما تا وقتی به سگ یاد ندید اون از کجا بفهمه.بچه ادم رو نمیشه تربیت کرد ولی سگ. کافیه د.و یا سه بار یاد و تکرار دیگه فراموش نمیکنه.سگ اصلا خئب و بدی رو نمیفهمه فقط از اینکه میبینه شما از انجاام کارش راضی هستین اون رو تکرار میکنه.
حسین هاشمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
6
16
عالی بود
رونیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
7
14
سلامن دوتا سگ سه ماهه دارم من باهاشون رو تخت خودم می خوابم ولی دو دقیقه بعد از دراز کشیدنمون از ساعت ده اااااااااا سه روزه میکشن نژاد سگامم سگ فنجونی
مهربانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
6
17
درود بشما سگ تريير ماده یکسال و شش ماهه من که از شيرخوارگي پیش ما بزرگ شده الان اولین زايمانش رو تاریخ ۱۹ابان انجام داده یک توله ماده داره چند باری سرغذاهاي مخفی کرده در زیر بسترش با توله اش بد اخلاقی و وانمود به حمله و گاز گرفتن کرده ولی امروز بدون علت چندین ثانیه توله اش رو مورد حمله قرار داد که مجبور شدم از بچه ش جداش کنم اولا علت این کارش چیست و دوما من چيکاري می توانم انجام دهم که در غیاب من این اتفاق نیوفتد
کمکم کنید و راهنمایی بفرمائید ممنون ميشم
پاسخ ها
میکائیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
شاید سگا بیمار باشه و برای همین بهش حمله می‌کنه و حتی احتمال داره بکشتش برای همین توله رو ببر دامپزشکی
Kasra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
7
9
ببخشید یه سوال داشتم چیکار کنم تا
صاحب سگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
9
9
سلام ، من چون سگم رو دوست دارم اون رو نمیبندم که اذیت بشه.به نظرتون این کار خوبه یا نه چون وقتی اونو نمیبندم و خودم بیرون از خونه کار دارم سگم میره و دیگه تا شب ازش خبری نیست.
پاسخ ها
م.س.ع.د
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
این دیگه برای تو نمیشه....بهترین کار فقط دو روز غیر از اب بهش چیزی ندین تا خوب گرسنه بشه بعد با دادن تیکه های کوچک جگر گاو اون هم پخته ...بابت انجام هر حرکت دستی بهش جایزه بدین.حرکت دست خیلی مهم هست.بهترین حالت اول از او بخواین به شما دس بده یا دستش رو بلند کنه و دست شما رو لمس کنه.به هیچ عنوان.هیچ.عنوان غیر از سر حیوان و کمر جای دیگه سگ رو لمس. نکنید.مخصوصا زیر بدن و شکم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
7
7
من یه سگ شیتزو مالتیز۷ ماهه دارم جای دستشویش بلده ولی وقتی ازخونه خارج میشم کمی سروصدا میکنه وبعد روی فرش ادرار میکنه دلیلش چیه؟
پاسخ ها
شایان . م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
سلام احتمالا زیاد تنها مونده و یا حوصله ش سر میره و جز شما کسی تو خونه باهاش بازی نمیکنه
بعنوان اعلام اعتراض و مخالفت برای خارج شدن شما از خونه اینکار رو انجام میده که دیگه تنهاش نگذارید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
3
10
من دو سه ماه پیش به یک سگ بزرگ و هیکلی غذا دادم و از همون موقع میاد جلو خونمون میشینه و هرجا میرم دنبالم میاد اگر هم به سمت یک حیوان (به صورت غیر عمد و جهت سرگرمی)چیزی پرت کنم سگم میرود و آن را تکه تکه میکند حالا شما بگید که من چیکار کنم چون دلم برای اون حیوانات میسوزه
پاسخ ها
Daria
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
سلام
سگ ها وفای بسیاری دارند. به خاطر همین وقتی شما بهشون محبت میکنی اونا باهاتون بسیار صمیمی میشن و همیشه شما رو دوست دارند و خیلی از شما مراقبت میکنن البته آوردن این سگ ها به خانه کار خوبی نیست چون که آنها سگ خیابانی هستند.
بنده هم خودم تجربه دارم روزی به سگی غذا دادم اونم همیشه میومد و جلو در خونمون میشینه و همیشه هرجا میخواستم برم باهام میومد و هوامو داشت. ممنون که این متن رو خوندید.
اگر بازهم سوالی داشتید بپرسید ممنون .
آرشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
سلام ممنون از توضیحات عالی این سایت ولی سگ من نوازش سرش لذت میبرد و هروقت میام خونه سروش خم میکنه که یه بوس خیلی کوچولو بهش بدم و عاشق دویدنه ولی متاسفانه از توپ خیلی خوشش نمیاد بیشتر بازی های بکش بکشی دوس داره و باید بگم سکه من هم درگذشته سگ خیابانی بوده اما الان سه سالمشه به مدت دوساله پیش منه شناسنامه نداره اما واکسن خورده هست و هر ماه حموم میکنه من شمال زندگی می‌کنم سگمو میبرم پیش رودخانه کم عمق که جریان نداره و اونجا برا خودش حال میکنه اسمش برفی یه دختر خیلی باهوش حرف گوش کن تازه فرمان های مثل بشین و بخواب و بمونم و بگو خاک بر سرت و بزن قدش و دست بده رو بلده تازه با مراجعه به دامپزشکی که آشنا هست فهمیدم سگم دو رگ هست یک رگ بومی و یک رگش اناتولین شپرد تازه یه سگ بومی دیگه دارم که وقتی توجه بود یه آدمه از خدا بی خبری با ماشین رفت رو دستشو دستشو له کرد و تا آخر عمرش دستش همونجوریه دلتا انگشتشم تو عمل قطع کردن ولی اون شجاع و پیش من هست من به خاطر ویژگی های که دارن نگرفتمشون بخاطر وفاشون و آسیب هایی که ما آدما بهشون رسوندیم نگاهشون میدارم سگم که آسیب دیده بود هیچ کس نگاهش نمیرد همه میرفتند دنبال سگ های به اصطلاح نژاد دار نمیرم اونا بدن ن اونا به هر حال سگم من خودم با اینکه ۱۴ سالمه دودا سگ روتوایلر و مالینویز به صورت گارد تربیت کردم الان سه ساله تو پلیس به عنوان سگ مواد یاب کار می‌کنن آقا علی میخواستم بگم اگه سلامت یک سکو که هم امنیت تو و هم سکو تضمین میکنه درست کنی هر سگی میتونه برات بهترین سگ باشه امید وارم این فرهنگ بین آدما رایج بشه که از سگهای سختی کشیده خیابون های شهر خودمون هم دفاع کنیم و اینکه میخواستم یه نکته ای رو بگم که ما صاحب هیچ موجود زنده ای نیستیم اگه سگ داریم دوستش هستیم نه سرورش من سلام فقط یه قلاده دارن که یه وقت شهرداری نبرتشون هیچ زنجیری هیچ بندی ندارن اونا یا تو حیاطن یا تو کوچه بدون من هیجا نمیرن حتی واسه این قضیه اموزش هم ندیدن دارن وفاشونو ثابت میکنن اسم سگ های من برفی و برانی هستن البت دزدیمان سگای دیگه هم داشتم ولی الان با آگاهی کامل سگ دارم ببخشید که متنم خیلی خیلی بلند شد لطفا به حرفام گوش بدید روزانه سگ های بی سرپرست زیادی به دست ماشین و گلوله های آدما میمیرن
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
4
11
ی موضوع خیلی اذیتم میکنه آونم اینکه که من زمانی که سگ داشتم مالتیز بود خیلی بو میگرفت توی یه هفته غذا خشک بهش نمیدادم بهش گوشت آب پز میدآدم خیلی ولی بو میگرفت الانم باغ ویلا گرفتیم نمیدونم سگ هاسکی بگیرم یا نه ینی آونم اینقدر بو گند میگیره ب نظر من تنها برتری گربه همین تمیزیشونه آگه ماها حموم نبریش بازم تمیزه
فقط راهنمایی میخام ک چطورسگم تمیزو خوش بو باشه چون بیرون شهر زیاد میریم ولی زمانی ک آون سگرو میذاشتیم توی ماشین بوش خفمون میکرد میخاستم بدونم راهی هست برای حل این مشکل یا لاقل 2 یا 3 هفته ی بار حیوونو حموم برد ممنون میشم کسی که تجریشو داره برام ایمیل بزنه واقعا ممنون میشم farhad6pro@gmail.com
پاسخ ها
پارسا
| United States of America |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
عالی بود ممنون که گفتین
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
والا من تریر دارم
بیچاره ماهی یبار حموم میبرمش
حتی دماغمم میبرم تو دهنش باز بو نمیده
3 احتمال داره، منبع بو خودتون هستین
غذاش اشغاله که دهنش بو میگیره
یا
دهنش (لثه) عفونت کرده
احتمال اینکه بوی گاز معده‌ش هم باشه هست
ولی اگر خودت تمیز باشی، زبون بسته هم تمیزه
EZEL
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
درود. بهترین روش برای از بین رفتن بوی بدِ سگ اینه که به هر روز به پیاده روی ببرید و وقتی برگشتید منزل،سریعا آب ندید.وقتی به له له کردن افتاد بهش آب بدید. بعد مدتی سگتون به مرور دیگه بوی بد نمیده
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
3
8
سلام شما میگید که هنگام پیاده روی به سگ اجازه دهیم که همه جا را بو کند و‌... اما سگ من هرچی رو رو زمین می بینه میخوره و من هم باید بکشمش
پاسخ ها
K_N
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
بهتره بهش یاد بدی ک از زمین چیزی نخوره...میتونی از قبل در ی جایی ی غذایی چیزی ک بهش فلفل زدی بریزی بعد سگ رو ببری اونجا و بهش بفهمونی ک نباید نزدیک بشه و غدا رو بخورهو وقتی ک به حرفت گوش نکرد و خورد ی درس عبرت میشه ک از این ب بعد از رو زمین چیزی نخوره.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
اصلا میفهمی چی داری میگی؟
فلفل دیگه چیه شما مردم رسما حیوان ازارید وقتی چیزی راجب یه حیوون نمیدونین چیزی نگید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
با دادن فلفل به سگ فقط باعس میشید خشم و نفرت سگ و بی اعتمادیش به شما بیشتر شه لطفا قبل اسنکه چیزی بگید مطالعه کنید
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
7
5
سلام . من دیروز سگم را با زدن محکم چوب به زمین ترسوندم بعدش اون خیلی ترسید دیگه تحرک کم شده و این ور اون ور نمیره خیلی ترسیده چیکار کنم توله سگه
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
ببرش پیش روان پزشک میتونه حالش رو بهتر کنه
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
2
7
سلام دوستان.توروخدا اگه کسی واقعا میدونه جوابمو بده من یه سگ ماده ۷ماهه دارم خیلی آروم و دوس داشتنیه اما چون خودم تربیتش کردم و گاهی واسه خطاهاش سرش داد زدم باهام بد شده و بدتر اینکه انقدر دوسش دارم گاهی از حرص علاقه تو بغلم فشارش میدم و این کارم از من بیشتر دورش کرده نمیدونم چیکار کنم باهام خوب شه
پاسخ ها
شایان . م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
شما خودت باید تغییر رفتار بدی و اخلاقت رو درست کنی .
سگ منتفره از اینکه بغلش کنی و فشارش بدی اونم شما که دادو بیداد میکنی
لالاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
سلام
مایه سگ داری توکوچه که
شبا ساعت12-1سرسدا مکنه
م.س.ع.د
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
3
10
خواهشا قبل از نگهداری از سگ اموزش ببینید.مثلا دادن فلفل به سگ چنان خشم و بی اعتمادی از او نسبت به خود ایجاد می کنید که کافیه با کوچکترین محبت از کسی شما رو ترک .کنه....شما هر کاری از او بخواین انجام میده به شرطی یادش بدین
اعظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
5
سلام ممنون از نکات آموزندتون . من شنیدم و خوندم که سگا مزه هارو تشخیص نمیدن فقط از بوی غذا خوششون میاد یا نمیاد ، این درسته؟ واگر آره پس چطور مزه فلفل رو میفهمند و اذیتشون میکنه؟
پاسخ ها
نوازش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
آره یجورایی سگ منم فقط‌غذا رو بو میکنه
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
3
7
سگ تومحل ما زایمان کرد یک نفر از خدا بی خبر شبانه توله هاشو برده مادره از بی حال یه گوشه افتاده آیا یک احساس غمگینی میکنه
پاسخ ها
....
| United States of America |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
نه پس قلبش از سنگه خوب معلومه حیوون هم درد میکشه حیوون هم احساس داره حتی بعضی وقتا از ما بیشتر درک و فهم و احساس دارن
فرشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
2
3
سگ من‌دقیقا سگ تصویر بالای متن هست.شما دلت نمیاد چیزی بهش بگی
Zahra
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
3
4
من یکی از اقوامون یک ماهی میشه یک سگ گرفته این سگ هر وقت منو میبینه میدوه سمتم لای سرشو لای پام میبرهو میپره بالا میترسم میشه لطفا کمکم کنید دلیل این کارش چیه؟؟؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
شما رو دوست داره و بااین کارش داره بهتون خوش آمد میگه بهترین کار اینه که نترسید ، خون سرد باشید و بهش سلام کنید و تحویلس بگیرید
سپیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
1
5
خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون یه سوال داشتم من ۱ماه یه توله سگ دارم الان تقریبا ۲ماهه داره میشه. یه مشکلی دارم اینه که هرکی میاد میپری میری طرف پاهاش میپره و دنبال همه افراد میوفته بیرون. اشنا و غریبه. چطوری میتونم این عادت رو براش قطع کنم؟
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
1
6
سلام وقتتون بخیر دوستان تروخدا اگرتجربه ای مثل من دارید بهم بگید توله سگ هاسکی پنجاه روزه دارم حالش تا حالا خوب بود خیلی سرحال اما سه روزه گردنش کج شد ، دهنش و گوشش سمت راست بدنش کلا کج شده درصورتیکه سمت چپ مشکلی نداره نمیدونم مشکش چیه تروخدا راهنمایی بکنید
پاسخ ها
شایان . م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
سلام ببرش دکتر
سگ باید تا 2.5 ماهگی پیش مادرش باشه
از طرفی اینقدر این نزاد هاسکی تو ایران خواهان پیدا کرد که هر کس و ناکسی جفت زد این حیوون رو برای پول و اینها از پرورش ناجور و تغییر ژنتیک سگ هم میتونه باشه
باید ببری دکتر اونم نه هر دکتری چون 90 درصد اصلا دکتر نیستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
0
2
بسیار عالی توضیح دادید ،،،ممنونم
پاسخ ها
شميم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
من كاملا مطمئن نيستم، اما براي سگ يكي از دوستان منم اتفاق مشابهي افتاده بود ودليلش هم اين بود كه واكسنش رو جاي اشتباهي تزريق كرده بودن، شايد رو عصب!!
لطفا با يه دامپزشك خوب مشورت كنيد كه جواب و راه حل درست و علمي بگيريد
ارمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
1
1
سلام خسته نباشید من یک سگ ژرمن دارم ۳ماهه میبرم پیاده روی یا چوب میخوره یا سنگ ریزه ها وبعضی وقتها هم‌سنگ یکم درشت چند بار بهش گفتم مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
بهش قرص ضد انگل بدید
درضمن خوردن بعضی علف ها برای سگ قریضی هست و برای اینه که دل دردشون خوب کنن وقتی بهش قرص ضد انگل بدین درست میشه
Primah
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
1
2
سلام واقعا ممنون از مطالب خوبتون
رومینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
1
سلام.ممنون از مطالب اموزندتون.
من یه هاسکی ۲ ساله دارم این عادت داره وقتی باهاش بازی میکنیم فقط دستمون رو میگیره تو دهنش و گاز گازی میکنه و بعضی وقتا واقعا محکم گاز میگیره مخصوصا دست پدرم رو.نمیدونم چیکارکنم که این کارو نکنه.
ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
امیررضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
1
سلام خسته نباشید
میخواستم ببینم چجوری میتونم سگم که 2 سالشه (میکس ژرمن) رو با یک توله سگ آشنا کنم و با هم دوست بشن
دو سه بار تا حالا توله دیده و خودش رو میکُشه که بگیرش
ممنون میشم راهنماییم کنین
N
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
1
2
سلام منم یه سگ دارم وقتی میریم کنار اب میخواد اب رو گاز بگیره میتونید بگید چرا این کارو میکنه
خیلی ممنونم
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
1
0
سلام ، یکی از توله های هاسکی من که الان ۱۵ روزشه تازه چشمش باز شده ، وقتی مادرش بهش شیر میده بعدش مقدار کمی شیر را برگردون میکنه . میاره بالا . به نظر شما این بده یا نه . احتیاج داده ببرمش به دامپزشک نشون بدم برای آزمایش ؟.. ایا شما مشابه این را داشته ایید ؟.. چکار کنم ؟..
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
1
0
یه دنيا ممنون من هم خیلی از این اشتباهات را انجام میدادم . بابت مطلب آموزنده شما ممنونم
حمید
|
Germany
|
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
4
15
سلام دوستان
قانون 1و2و3و4و5 در مورد سگ ها:
سگ نخرید بلکه به سرپرستی بگیرید
قبل از بردن به خونه از جانب همسایه ها خیالتون راحت بشه که شاکی نمیشن
وقتی صاحب سگی شدید دیگه تا اخر عمرتون عضوی از خونواده ست و نباید ولش کنید چون به شدت افسرده میشن
اگه این شرایط رو تونستید فراهم کنید بسم الله وگرنه همون تو خیابون ول بگردن بهتره
در ضمن لذت زندگی رو زمانی میشه درک کرد که یه سگ داشته باشید.
اونایی که میگن نجسه ............. چون تو قران همچین چیزی نیومده
اونایی که میگن بیماری و منتقل میکنن خودشون ناقلن چون سگ ناقل بیماری به انسان نیست(برعکسش امکان پذیره)
سگ زیباترین و باهوش ترین مخلوق خداونده.
نسیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
1
16
سلام یک سگ هاسگی یک ساله کادو گرفتم ...عاشق سگ هستم ولی توی خونه نمیتونم نگهداری کنم باید تو حیاط باشه ..چند روزه بهش خودم غذا دادم ولی چون تازه اومده ازش میترسم ک نزدیک بشم بهش ...خواستم ببینم من ک چند روزه اب و غذا دادم بهش امکان داره منو گاز بگیره؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
46
7
چه بیکارین ها، به جای سگ سرپرستی بچه ها رو به عهده بگیرید. سگ کثیف است. درک، فهم و شعور نداره. رفتارش غریزیه نه چیز دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
اتفاقا معرفت وشعوری که سگ داره خیلی آدما ندارین
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
نه یکی مثل تو خوبی ، الان حرف نمیزدی کسی نمی‌گفت لالی،شما خوشت نمیاد سگ نگیر چیکار به مردم داری؟سرت تو لاک خودت باشه
غزال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
اقایاخانم محترم بچه ادمیزاداگه حتی خانواده هم نداشته باشن فامیل دارن بی کس وکارنیستن نهایتش تواوج بی کسی پرورشگاه هستش اما این سگهای مظلوم وبا وفا تنهان هیچ کسیوندارن ادما ذاتا خیلی کثیفتر ازبچه ادمیزادن درست صحبت کنید وقتی راجعبه حیوانات هیچ اطلاعی نداریدقضاوت نکنید تتها موجودات دوپای خطرناک همین ادمایی امثال شما هستن.....
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
اولا چون توهین کردی ............ نه سگ مظلوم بی دفاع دوما چون به طور غریضی به قول خودت خیانت نمی کنه ما حامیان حیوانات ازش مراقبت می کتیم...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
1
27
سلام به دوستان با محبت که خلق خدارو غذا و جا میدن .سگ خیلی با صفت و تمیز تر از بعضیاس.رو باد معده صحبت نکنید.سگ وفادار ترین موجود رو زمینه من بهم ثابت شده.دیمی نظر ندین.من برا نجات جون ۰حیونها هر کآ ری میکنم.
پاسخ ها
پوپک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۸
زنده باشی که تا این حد بزرگواری دست مریزاد
امیر
|
Singapore
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
2
4
ماشالله همه هم که صاحب نظر
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
1
خواهش میكنم اینو جواب بدین چرا وقتی دست ب پشت یا دم یا... سگ ها میزنیم عصبی میشم بدشون میاد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
چون نمیدونن داری چیکار میکنی و نمیبینن
سارا ناظری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
2
3
سلام من یه دوبر من ۴ ماهه دارم که خیلی بهم وابستس و متاسفانه تولکی پیش من نبوده و درست تربیت نشده من هروقت میرم حیاط میپ‌ره رو من و همه جامو به حالت بازی با هیجان گاز میگیره و کثیف می‌کنه تقریبا همه لباسامو پاره کرده و دست و پاهامم زخمه از جای گازو ناخناش دلمم نمیاد دعواش کنم ولی قهرم که میکنم بازم کارشون تکرار می‌کنه در حدی به من وابسطس که بدون قلاده بیرون میبرمش و همش به من میچسبه چیکار کنم گازم نگیره همه جامو زخم کرده
iman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
1
1
سلام واقعا ممنونم از راهنمای هاتون دقیقا همین هستن بعد یک اتفاق برامن افتاد که دقیقا همون چیزی بودکه گفتید که سگ بدش میاد سرش رو نوازش کنی دیقیقا همینجور بود پسر عموم یک سگ داره چند روز کلا نمیدنم چرا بی حال شده جون نداره راه بر برای ماد ه میره ولی اصلا نمیتونه کاری کنه بعد یک دفعه صدای سگ دیگه رواز باغ بغل شنید ورفت اونجا پسر عمو رفت بیارش نمیداشت اخه منو هم میشناسه ولی میدونمه من صاحبش نیستم بعد یک لحظه صداش کردم اومد منم دست گذاشتم رو سرش ویک لحظه که دستمو بگیر کشیدم دستم رو ولی زخمی کرد دستم رو یعنی شانس اوردم که سریع کشیدم دیتم رو واینکه سرحال نبود وگرنه تیک بزرگه گوشم بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
1
2
سلام دوستان یگ سگ دارم که پشم ها میریز چرا میریز هر کی میفهم به من بگه
modarresi.m20@gmail.com
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
1
6
اگه توله هست عموما خصوصا پامرهای نر بر اساس ژنتیک و بلوغ و تغییر هورمونی در بدنشون بلا مانع هست احتما لا تغییر رنگ زیباتری هم داره ‌ا.لبته بیماری آلوپسی رو که انشاءالله نیست نباید دور از ذهن داشت.موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
28
6
مگه شما مسلمون نیستید؟
مگه دینتون نگفته سگ نجس هست و در خونه نگهداری نشه؟
چرا حرف گوش نمیدید؟
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
شما الان مسلمونی؟
اگه آره جوابت ، پس چرا تو کار مردم دخالت میکنید یک و دو اینکه کجای قرآن و خدا گفته که سگ نجسن
اگرم جوابت نه باز به شما چه ربطی داره بقیه چیکار میکنن شما زرنگی‌سرت تو کار خودت باشه
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
من مسلونم
تو قران که جنابالی نخونده داری ازش سخنوری میکنی و کورکورانه رهرو هستی، گفته خوک نجسه
اسمی از سگ و سگسان و گرگ و روباه و شغال و... بعنوان نجس نبرده، هیچ اشارکی هم نکرده. حتی سد 2 کلمه
اما واضح گفته شده خوک نجسه
یعنی برا خدا سخت بود بگه خوگ و سگ؟!
الان ما میگیم خوک و حتی گراز نجس هستن، چون گراز همخونواده خوکه، هیچ مسلمونی انکار نمیکنه
اما ............. سگ رو نجس میدونن، یعنی نعوذبالله شما از خدا بیشتر بلدین و سرتون میشه؟!
تو روز روشن میخان قرانو تحریف کنن ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
8
1
همه کار که نباید بکنیم باهاش کاریم نداشته باشیم بد تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
واقعا کجای دین و قرآن گفته سگ نجسه؟ لطفا یه نشونه از قرآن برای من بثارید تا حرفتونو قبول کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
آیه ۴ سوره مائده گفته طعامی که سگ شکاری هم براتون بیاره حلاله.
فکرشو کن سگ اون گوشت رو بالاخره به دندون گرفته و قرآن گفته خوردنش حلاله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سر انجام بد داشتیم
دوست عزیز همینکه سگ من منو قضاوت نمیکنه باعث میشه که دوستش داشته باشم
ستایش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
0
4
سلام
من یه توله سگ سه ماهه از نژاد ماستیف سرابی دارم (سرابی اصیل ایرانی)
بعضی رفتار های عجیب انجام میده وقتی به من میرسه! (قبلا هم یه توله سگ ژرمن شپرد المانی داشتم که یهویی کلی اب و کف بالا اورد و مُرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
11
2
بله حیف سگ ولی نجسه قبول کنین تو اینترنتم بخونی هست متاسفانه
پاسخ ها
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
درست . ولی آیه ۴ سوره مائده نوشته که شکاری که به وسیله سگ انجام شده حلال است . چجویه اگه بره خرگوس با دندون واسمون بکشه بیاره حلاله . ولی لب بزنه دمپای شلوارمون اون وقت نجسه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
مهم اینه ادرار شتر تمیزه و بر هر درد بی درمان هم دواست
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
2
7
سلام من یک سگ ولگرد رو در شهرستان مون پیدا کردم و بهش در حیاط خانه مان آب غذا دادم هروز . من 5ماهی هست که ندیدمش و تو این 5ماه یک نفر آن را در حیاط خانه خود بسته و فقط روز ما میاد بیرون آیا وقتی که من برم طرفش من رو یادش هست یا میزاره نوازشش کنم یا من رو فراموش کرد بهم محل نمیزاره
پاسخ ها
‌‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
سگ ها بوی همه رو یادشون میمونه اگه یه بار دیگه ببیننش و بوشو حس کنن کاملا اونو میشناسن و در زمن چرا اون سگ بی گناهو گرفته بسته؟
اگه میتونی سگو ازش بگیر حیوون خدا گناه داره اونجا بستنش که چی
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
3
2
اگر میشه جواب منو به این شماره پیام بدید 09021523629
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
2
1
با سلام ۲ عدد سگ دارم میخوام بفروشم بخاطر نداشتن شرایط یکیش پیکینیز ۸ ماهه نر و دیگری اشتپیز ۳ ماهه ماده هر دو اصیل هستن
۰۹۳۰۷۸۷۱۹۱۳شماره تماس
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
6
سلام،خسته نباشین من یه سگ
اکوتاه یه ماهع اوردم واسش تو ظرف شیر ک میریزم میخورع بعد یعد شیر یکم نالع میکنه از چیه؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
فقط توله سگ شیر مادرشو یا شیر مخصوص توله سگ میخوره
معده سگ بالغ قادر به تجزیه شیر نیست و بهمین خاطره داره ناله میکنه
آیلین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
2
0
اون چیزی که من خواسته بودم اونجا ننوشته بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
عزیزم شیر یگ باید بدون لاکتوز باشه وااا نغخ و دل درد میاره واسش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
1
1
سلام من دو تا سگ دارم بالغ یکی نر و یکی ماده ماده بزرگ تر از نر هست ایا با هم جفت گیری میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
1
9
اونایی که سگ هارو می خرن بعد می فروشن غلط کردن ما اومدیم توی دنیای اونا بعد شما ها تصمیم می گیرین که چیکارش کننین اصلا سگ مگه کالا هستش که خرید و فروشش می کنید
:)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
0
1
سلام ممنون بابت مطالب خوبتون :)
فقط یه چیزی من مدت زیادیه که به سگی که میاد دره خونمون غذا میدم باش بازی میکنم کلا بم وابسته شده وقتی می‌خوام به سگ دیگه ای غذا بدم شرو می‌کنه به پارس کردن و به طرف اون سگ حمله می‌کنه نمی‌دونم چکارش کنم
پاسخ ها
سانچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
بدبخت همسایه هاتون!!
رکسانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
1
0
سلام من یه توله سگ ۲ماه دارم خیلی بچه خوبیه ولی زیادی خودشو میخوارونه میخوام ببرمش دامپزشکی کسی میدونه هزینش چقدر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
سلام من 5روز که یک سگ گرگ آوردم رفته برای چی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳
0
1
سلام من یه توله ی روتوایلر ۲/۵ ماهه دارم همش خرابکاری می کنه ،جای دسشوییشم بلد نیست بعضا هم لج می کنه بیشتر لج منو در میاره طوری که دعواش می کنم نمی دونم چیکار کنم دلم واسش قنج میره ولی بعضی وقتها از حرصم می خوام بزارمش تو کوچه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
1
3
رفقا هرچه میتونید به مخلوقات بی زبون خدا محبت کنید و مطمئن باشید که اونها براتون دعا میکنن و جواب محبت به اونها رو خیلی سریع دریافت میکنید بخصوص سگ واقعا موجود نازنینی هست و نگه داری ازسگ فوقالعاده روحیه آدم رو شاد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
سلام به نظرم یه موجود رو زندانی کردن جز عذاب چیزی نداره
سگ ولگرده ذاتا حالا هر روزی ده بار ببر پیاده روی مگه جبران میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
2
0
سگی دارم گلدن ۷۵ روزه با دخترم که ازش مراقبت میکنه و غذاش را میده و محبت بهش میکنه دائما گاز میگیره با حرص زیاد و براحتی هم نمیشه دورش کرد چه کنم ؟ لطفا
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
کلا تا توله هستش سگ همینه
یک سالش بشه حالا چند ماه زودتر یا دیرتر خیلی خیلی بهتر میشه
K
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
0
من عاشق سگ ها هستم اما موقیعت ش رو ندارم
چه کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
اگه نمیتونی نگر داری پس نگیر
وقتی توان گرفتن یه حیوونیو نداری نباید بگیری
هم خودت ازیت میشی
هم اون حیوون بی گناه اسیر میشه
bahar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
1
من یه سگ ماده دارم ۳تا توله داشت که نزدیک یکسالشون بود ولی خیلی کثیف بودن هرچقدر غذا می دادی بازم دستشویی خودشون رو میخورن دیگه هرچی که فکرشو کنین امروز ۳تاشونم دادااشم برد یه جای دیگه ولشون کنه برن میخوام بدونم سگم از اینکه بچه هاش نیستن افسردگی نمیگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
سگها چون مدفوع شون بوی غذاشون رو میده اون رو میخورند دکتر به من گفت کمی خردل روی مدفوع بریزم دیگه اینکار رو تکرار نکرد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
اگه به سگتون غذای مقوی ندید ، مثلا همیشه نان بدهید و سوتغذیه داشته باشه ، مدفوع خودشو می خوره که کمی از آنزیمها به بدنش برگرده ولی اگه به سگتون غذای متنوع بدهید و مخصوصا گوشت بدهید ، مدفوعش بو میده و کمبود مواد غذایی نداره و این کارو نمی کنه .
حتما به سگتون قرص ضد انگل بدهید ، چون با داشتن انگل هم بدنش ضعیفه و مدفوع خودشو می خوره
فروشنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
2
2
انواع سگ،گربه وپرنده فروشی خیلی ارزون
09014012772
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
2
0
من يه سگ دارم روزي سه تا تخم ميذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
فازت چیه؟
اصلا چند سالته تو سگ مگه تخم میزاره /:
منیر باقرزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
0
مطالب پست عالی بسیار کمک کننده .نظرات دوستان هم کاربردی و تجربه مفید .سپاس از همگی .در مورد خوردن مدفوع توسط یک چون روی غذاسون رو میده اینکار رو میکنند دکتر سگم گفت کمی خردل روی مدفوع بریزم ودیگه تکرار نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
8
0
لابد اگه مشقاشونو هم ننويسيم ناراحت ميشن يا شبها رمانهاي ترسناك براشون بخونيم بي خوابي به سرشون ميزنه
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
1
سلام. من هم یک سگ پیت بول یک ساله دارم که از ۱۵روزهگی خودم بزرگش کردم .ولی الان جا ندارم رنگ مشکی جنسیت نر.کسی خواست واگذار میکنم سرپرستی شو.با اینکه دلم نمیاد.شماره همراه۰۹۱۵۶۶۵۷۱۰۷
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
2
3
سلام عزیزان . کسانی که نمیتونن سگ بزرگ کنن یا موقعیت ندارن نخرن سگ تفریح نیست یکسال بزرگ می‌کنی واگذار می‌کنی که چی بشه سگ دوگانگی میشه همش فکر فرار میکنه . سگ رسیدگی مخاد نه فقط غذا
مینا حسن ابادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
1
2
سلام سگ فنجونی میخوام
اگر کسی برای واگذاری داره ممنون‌میشم پیامم بده
یزد
۰۹۱۳۹۶۸۹۶۹۱
یوسف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
1
0
سلام
تو کوچه ما یه سگ هس تازه زایمان کرده قبل از زیمانش با کسی کاری نداشته ولی الان هرکس رد میشه میخواد حمله کنه
شهروز
|
United States of America
|
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
0
0
سلام من قبلا سگ داشتم دوبرمن بینهایت به سگ علاقه دارم بخاطر شرایط خانوادگی نقل مکان کردیم الان آپارتمان نشین شدیم دنبال سگ آپارتمانی میگردم ولی قیمتشون بالاست منم فعلا بودجم نمیرسه دوستان بنظرتون چطوری بتونم یه سگ ، ترجیحا پامر گیر بیارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
سلام من ۴۵روزه یک سگ که صاحبش ولش کرده بود مقابل درب خونه ما نشسته بود شب درب خونه رو باز کردیم اومد خانه وبه در و دیوار محل اعلامیه زدیم سگی گم شده به مغازه اطلاع دادیم اما اعلامیه ها رو بداشتن خلاصه اولش درحیاط زیر درخت موند در پارگینگ براش خونه درست کردم نزدیک موتور خونه چون هوا سرد بود و عادت کرد و از اینترنت درمورد رفتار و غذا دادن مطالعه کردم و بسیار ترسو بود و افسردگی شدید داشت الان افسردگیش شکر خدا خوب شده درحیاط می چرخه شبا در لونه اش میره می خوابه و آموزش دیده هست گفتم داخل ساختمان نیا با وجودی که درب بازه داخل ساختمان نمیشه
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
1
1
سلام ببخشید من یک سگ ماده شیتزو تریر دارم، بیرون از خونه دستشویی نمیکنه، حتی وقتی پیاده روی میبرمش، و بخاطر بیماری مادرم مجبورم ساعت‌های زیادی اونجا باشم و اونجا هم با اینکه همه وسایل دستشوییش رو میبرم دستشویی نمیکنه. فقط یکبار روز اول رفت روی پدش جیش کرد و فرداش همه جای خونه راه می‌رفت وپیپی می‌کرد. نمیدونم حرکتش اعتراض به موندن اونجاست یا چی؟ اونجا دورش خیلی شلوغه و باهاش بازی میکنن. الان نمیدونم چیکار کنم که خودشو نگه نداره و درست دستشویی کنه نه همه جای خونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
صلام بزارش ی جای محدود بد پدشو بزار کنارش پدی ک یبار توش جیش کرده اونو بو میکنه همونجا دوباره دستشویی میکنه وقتی اونجا دستشویی کرد بش تشویقی بد و تشویقش کن تا بفهمه کارش درست بد عادت میکنه
عشق سگ
|
United States of America
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
0
1
با سلام دوستان من یه پسر 13/سالم که دوساله دارم گریه میکنم که خانوادم برام سگ بگیرند و انها مخالفت میکردند و میگفتن تو نمیتونی سگ نگهداری و من میگفتم میتونم الان بعد دوسال شد و من به خاطر سگ اینها افسرده شدم و الان کلاس هفتم رو مدرسه هم نمیرم ولی من رفتم به دکتر دکتر گفت باید یه سگ بگیر من الان دوست بابام مادر سگها موقع زایمان مورد یه توله پیکینیز رایگان داد به من ولی با اینکه خوشحال بودم سگ گرفتم ولی خیلی خیلی ناراحت بودم که مادرش مرده بود
برفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
2
سلام دوستان من یه سگ ۴ ماهه داشتم بخاطر کثیف کاریهای زیادش تو خونه و سروصدای زیادش مجبور شدم واگذارش کردم خیلی حال روحیم بده نمیدونم چیکارکنم همه اش جلوی چشممه یعنی الان اون حیوونکی هم مثل من بی قرارع
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
بابای من همش این سگ بی زبونی که دارم رو میزنه اذیتش میکنه حال روحیم بده هرچی من و مامانم میگیم نزنش بیشتر لجمون میبره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
ببخشیدا ولی بابات حتما مشکل شخصیتی داره که حرصی سر اون زبون بسته خالی میکنهاگه من بدونم کیه و کجا زندگی میکنه ازش شکایت می‌کنم یه کاری می‌کنم تک تک حسای اون تو هرلحظه احساس کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
0
من قراره سگ بگیرم یه دنیا ممنون بابت متالبتون
فرزاد
|
Germany
|
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
1
0
تعداد توله سگ با مادرشان تو کوچه ما بودن همسایمون براشون به ده کیلومتر دورتر نزدیک روستا البته با روستا فاصله دارن مادرشان برگشته ولی توله ها نیومدن آیا از تشنگی تلف میشن .غذا هست ولی آب نزدیکشون نیست و پنجاه روز عمرشون بود چکار کنیم
منم سگ دوستم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
1
0
سلانم به دوستداران سگ ها....
من تهرونی هستم یکبار رفتم خواستگاری...دختره اومد سگش هم پشت سرش بود...وقتی نشست سگش چابک رفت تو بغلش و شروع کرد لیسیدن گردن دختره....بچه ها از اون روز به بعد دیگه از هر چی دختره که سگ داره بدم میاد...حتی شده یکی از ملاک های انتخاب همسر....اول می پرسم سگ داره یا نه....؟!!!دوستم روان‌شناسه بهش گفتم مشکل روانی دارم....با قاطعیت گفت اصلن...فقط تو بدت میاد جائی که سگ لیس زده....ببوسی همین
pari
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
0
سلام من حدود یک ماهی میشه ک ، ی سگ یک سالو هشت ماهه خریدم(الان یک سالو نه ماهشه) نژادش شیتزو کراسه دعواش ک میکنم یجوریه انگار میخواد گاز بگیره غرغر میکنه دوبارم گازم گرفته البته اروم حتی قرمزم نشد ولی خب ب هرحال گاز بود دیگه
بگذریم این سگ من ک اوردمش خیلی کک و کنه داشت 3بار بردمش شست‌وشو درمانی براش اسپره زد کک و کنه گرفتم شست‌وشو درمانیش ک تموم شد خودم با شامپو مخصوص شستمش موهاشم زدم کنه هاش رفته بودن و کک هاش کم شده بودن ولی الان دوباره تو بدنش کنه های کوچولو دیدم و اینکه هنوز کک هاش ازبین نرفتن واقعا دیگه نمیدونم باید چیکار کنم اگه شامپو یا موادی رو میشناسین که میتونه تو این زمینه بهم کمک کنه لطفا بهم بگین
و اینکه این نژاد سگی ک من دارم باید خیلی خون گرم باشه نمیدونم چرا انقدر پرخاش گره نزدیک بود پدر و برادرمو گاز بگیره که گرفتمش
زندگی قبلیش خیلی سخت بوده و صاحب قبلیش خیلی بد ازش مراقبت میکرد تموم موهاش نمد شده بود ک زدمش حتی واکنسشم نزده بود و کل بدنش کک های بزرگ بود
esi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
0
1
سلام تو جلوی کارخانه ای چند تا سگ بزرگ بود که یکیش حامله شد 9 تا بچه تو آخرین روزای سرما بود جا همونجا درست کردم که گرم باشه واسش چون نمیشد جابجاش کرد دیگه بخاطر بچه هاش بعد 30 روز تازه چشم باز کردن توله ها مادرشون تازه بلند شده بود میرفت یه دور میزد سریع میومد تا اینکه ماشین زد به مادرشون منم راننده کامیون هستم هر روز جلوی شرکت بودم مجبورن 9 تا بچه رو برداشتم گذاشتم تو کامیون همه نفراتی که تو شرکت بودن بخاطر کوچولو بودن توله ها همش میومدن باهاشون ور میرفتن تا من بردمشون عقب کامیون مواظبشون بودم شیر میدادم بهشون اوایل روزی چند بار تمیز می‌کردم باید عقب ماشین رو میشستمشون هر کی هم می‌دید میگفت نکن اینکار اذیت میشن تو عقب ماشین گرمه آفتاب میخوره بهشون با اینکه سایه بان درست کردم ‌واسشون دیگه به غذا خوردن افتاده بودن مرغ پخته با اسکلت مرغ میدادم ولی آنقدر گفتن بزازشون همون جلوی کارخانه ما خودمون غذا میدیم بهشون واقعیت من هم مشکل عصبی دارم بعضی وقتا که از کنترل خارج میشدم خودم ناراحت این موضوع بودم که این بچه ها اذیت میشن از پرخاشگری من تا اینکه گذاشتم جای قدیمشون جلوی کارخانه حسابی چاق و چله بودن وقتی گذاشتم اونجا سر مشکل اعصاب و دعوا با پرسنل کارخانه سه هفته نرفتم اونجا روزی که رفتم با چیزی که دیدم دنبال کاری بودم که بتونم تمام خشمم رو خالی کنم رو سر اون آدمای ...... ولی کشتن هم واسشون کم بود همونایی که هر روز میگفتن اینا پشت ماشین اذیت میشن بزار همین جا تمام توله هارو دیدم جنازشون افتاده یه طرف انگاری پنج روز بود بدنیا اومدن از بس گشنه موندن لاغر و کوچک شدن و بدنشون هم روش کنه بود دوتا نیمه جون بودن که نمیتونستم نگاه کنم تمام بدن و صورتشون شده بود کنه از گشنگی افتاده بودن تکون نمیخوردن تمام خونشون هم که کنه مکیده بود منه احمق گفتم من عصبی هم سرشون داد می‌کنم بعضی وقتا گناه دارن اذیت میشن شاید اینا درست میگن عذاب وجدان داشتم اینترنت گفتم هر چند طولانی بخاطر اینکه به دست هر کس نسپارید این حیوان بی گناه رو همین ببخشید سرتون رو درد آوردم
گ طاهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
0
0
با همه مطالب موافقم محصوصا که از طولگی که در میان بزرگ تر میشن بیشتر نشون میدن.سگ من بچه بود اشتباهی جایی دستشویی میکرد گردنشو میگرفتم دعواش میکردم همین اشتباهو تو ۸ماهیگیش مجدد کرد پس گردنشو گرفتم گازی گرفت که کار به درمانکاه کشیده شد برام این مورد هم اضافه کنید واقعا متنفرن گردنشونو بکشید بلند کنیدشون
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
0
0
سگ من دوساله هست ،نمیدونم چرا به بعضی از لباسها حساس میشه ،مثلا پسرم دیروز یه کت خریده تا پوشیدش ،سگم حمله کرد بهش و خواست کت رو پاره کنه ،به نظرتون علت چیه؟
بابک
|
United States of America
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
0
0
من دو تا توله ژرمن اصل ۳ سال پیش از بلژیک آوردم، اینقدر باهوشند که گاهی فکر میکنم یک بچه ۹ ساله هستند، تمام رفتار رو میفهمند،حرفها رو می‌فهمند، اونقدر شعور دارند که اصلا جایی رو تا به حال کثیف نکردند و دستشویی خودشون رو توی محل مشخص انجام میدند، این سگ هایی که توی بازار ایران هست اکثرشون دارای خلوص ژنتیکی بالا نیستند،با اینکه ۳ سال از خرید من گذشته هر ۶ ماه از مرکزی که خریدم تماس می‌گیرند و میگند مشکلی ندارند،میکروچیپشون هم از همونجا بهشون زده شد و خیلی سختگیرانه من تونستم بخرمشون، اونموقع هر توله حدود ۷۰ میلیون پای من دراومد . یکبار نشده جایی روخراب کنند یا وسیله ای رو ، بسیار مطیع و باهوشند، اولین اصل در خرید سگ خرید سگی با اصالت بالاست تا بقیه موارد رو بتونی راحت پیش ببری
عسل
|
Canada
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
0
0
سلام من یه پامر ۱۰ماهه دارم خیلی مهربون و خوشگله
فقط نمیدونم چرا وقتی میخوایم بغلش کنیم بلندش کنیم پارس میکنه و میخواد گاز بگیره؟؟؟ توروخدا کسی میدونه علتش چیه بهم بگه
چون اصلا نمیتونم بغلش کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
0
0
سلام من یه پامر روباهی خریدم سه ماهشه اما نمیتونم نگهدارمش ، فروختم ، فرداش گفتن گریه کرده ، برگردوندمش الان موندم چکار کنمش نمیتونمم نگهدارمش .ممنون میشم راهنماییم کنین .09194821463
Titi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
0
0
سلام من سگم ۱ سالشه و تازه خریدمش هر موقع میخوام نزدیکش بشم یا دندون نشون میده یا میخواد حمله کنه چیکار کنم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
0
0
با عرض سلام توله سگ من چند ماهی هست موقع غذا خوردن رویی من حالت تهاجمی میگره و یک بار هم پام گرفته من این اوخر دیگه تاقتم تاق شد کمی زدمش شاید بفهمه این کار اشتباه ایا کار درستی کردم و غذا شو هم کم تر کردم و بی محلی بهش میکنم نظر شما چیه چیکار کنم
نورا
|
United States of America
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
1
0
سلام یه سوال سگ من اوایل با همسرم خوب بود ولی الان ازش فرار می‌کنه و فوری تا میبینتش میلرزه و ادرار می‌کنه دلیلش چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
حتما در غیاب شما سگ را زده و حالا سگ ازش میترسه
رهگدر تنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
1
با تشکر از ادمین محترم این سایت که زحمت کشیده و مطب خوبی گداشته و با احترام گذاشتن به عقاید هر طرز فکر در یک کلام بگویم.
اولا : در هیچیک از آیات و سوره های قران سگ را نجس نشمرده.
دوما : همه پیامبران برای خود سگ نگه میداشتند.
سوما : سگها از دیرباز مانوس و یار وفادار خانواده ها در نگهبانی و چوپانی و مراقبت بوده و هست.
این انسان طماع و خیانکار هست نه سگ با وفا و مطیع و بی چشم داشت.

درکل عاقلان را یک حرف بس است.
Farshad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
0
0
من یه شیتزو تریر مشکی دارم. ۳ماه و نیمشه.حرف گوش کن و با مزه

شرایط نگه داریشو ندارم.
واگذار میکنم.
نظر شما
ادامه