کد خبر: ۵۵۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: شرکت انتقال‌دهندهٔ زباله‌های دامپزشکی از نیمه‌های سال گذشته به تعهدات خود در خصوص حمل زباله‌های دامپزشکی استان قزوین عمل نکرده است و ما به اجبار با روش‌های قدیمی زباله‌های دامپزشکی خود از مجموعه خارج نموده‌ایم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر حمید زینالی»، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین سالیانه قراردادی را در خصوص انتقال زباله‌های دامپزشکی و عفونی با شرکت خدمات پسماند عصر صنعت سبز کاسپین منعقد می‌کند و در سال گذشته نیز این قرارداد با این شرکت منعقد شد.

وی افزود: متأسفانه شرکت فوق از نیمه‌های سال گذشته به تعهدات خود در خصوص حمل زباله‌های دامپزشکی استان قزوین عمل نکرده است.

زینالی ادامه داد: این شرکت علی‌رغم این‌که با ما قرارداد داشته و متعهد به اجرا و انجام موارد موجود در قرارداد بوده است و علی‌رغم پیگیری‌های فراوان، به اجرای تعهدات خود پایبند نبوده است.

این مسؤول تأکید کرد: پس از گذشت بیش از یک‌سال از عدم انجام شرکت خدمات پسماند به تعهدات خود، ما وارد فاز عملیاتی شدیم و زباله‌های دامپزشکی استان را اتوکلاو کردیم، زیرا با توجه به این‌که اداره‌کل دامپزشکی یک دستگاه بهداشتی است و نسبت به این مسائل اطلاعات و آگاهی کافی را دارد، وسایل و تجهیزات لازم برای اتوکلاو کردن زباله‌ها را نیز در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم این‌که فرآیند بی‌خطرسازی زباله‌های دامپزشکی در اداره‌کل دامپزشکی استان انجام می‌شود، اما با شرکت خدمات پسماند نیز قرارداد منعقد شده بود که زباله‌های عفونی مجدداً مسیر قانونی خود را طی کنند که متأسفانه این اقدام از سوی شرکت انجام نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اظهار کرد: در حالت کلی ما هیچ فرآوردهٔ آزمایشگاهی و عفونی را به‌هیچ عنوان قبل از اتوکلاو و انجام فرآیند بی‌خطرسازی از مجموعه خارج نخواهیم کرد، این موضوع هم در زمان تحویل زباله‌ها به شرکت خدمات پسماند و هم در زمان حال صدق می‌کند.

زینالی تصریح کرد: علی‌رغم عدم تعهد شرکت خدمات پسماند به قرارداد منعقد شده، ما تاکنون زباله‌های دامپزشکی را به‌صورت زبالهٔ عادی از مجموعه خارج نکرده‌ایم، بلکه سیستم معدوم‌سازی زباله‌های دامپزشکی که در گذشته وجود داشت را مجدد فعال کرده‌ایم و با سیستم کورهٔ لاشه‌سوز و چاه دفن تلفات، زباله‌ها را معدوم می‌کنیم.

وی یادآور شد: حتی ما زباله‌هایی که پس از بی‌خطرسازی به‌عنوان زبالهٔ عادی محسوب می‌شوند را نیز به‌عنوان زبالهٔ عادی از سیستم خود خارج نمی‌کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در پایان اضافه کرد: طبق پیگیری‌های اداره‌کل دامپزشکی استان، اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و معاونت امور عمرانی استانداری این شرکت با گذشت بیش از یک‌سال از عدم انجام تعهدات خود، موظف به انعقاد قرارداد جدیدی شده است تا مجدد کار انتقال زباله‌های دامپزشکی استان را آغاز کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
0
0
هزینه ها بالا رفته بیشتر پول بدین
نظر شما
ادامه