کد خبر: ۵۵۳۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز توسعه گسترده در صنعت طیور و همه‌ صنعت‌های وابسته به آن را شاهد هستیم و دلیل آن واگذاری امور به مردم و کمترین دخالت دولت است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در هفتمین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور که صبح امروز در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد،  برگزاری این کنگره‌ را با اهداف انقلاب سازگار دانست و افزود: از اهداف انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و واگذاری امور مردم به خودشان بوده است که در دامپزشکی و صنعت طیور این واگذاری انجام شده و اگر موفقیتی در این دو بخش است به اعتقاد من به سبب کمترین دخالت دولت بوده است.

وی افزود: امروز توسعه گسترده در صنعت طیور و همه‌ صنعت‌های وابسته به آن را شاهد هستیم.

صفری با تأکید بر اینکه در صنعت طیور تولید مرغ لاین داریم و برنامه‌هایی نیز برای راه‌اندازی مجدد تولید مرغ مادر انجام‌شده است، تصریح کرد: 1700 واحد مرغ تخم‌گذار در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی عنوان کرد: میزان تولیدات در طیور گوشتی در  سال 57  حدود 170 هزار تن بوده که در پایان سال 97 به 2 میلیون و 350 هزار تن تولید گوشت مرغ رسیده‌ایم و در طیور تخم‌گذار  نیز در حدود 900 هزار تن تولید در سال 97 داشته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه در صنعت دام و طیور حمایت‌های خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: برگزاری این‌چنین کنگره‌هایی برای پوشش دادن نقصان‌های موجود در این بخش است و این مهم  برای شناسایی مشکلات و حمایت از روند توسعه تولید انجام می شود.

صفری ادامه داد: در کنگره امسال 29 سخنرانی کلیدی و سخنرانان مدعو حضور دارند که به مسائل روز دامپزشکی و بروز بیماری‌های این بخش می‌پردازند.

گفتنی است در این کنگره از سه چهره برتر حوزه امپزشکی، دکتر علی اصغر اکبری، دکتر جواد فراهانی و دکتر محمدرضا صالحی قمی تقدیر شد.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
1
ببخشید، کوتاهی از من است که متوجه نمیشوم، میشه بفرمائید موفقیت در چه زمینه هایی بوده است؟ مثلا در مرغ لاین موفق بوده ایم؟ بودن مرغ لاین در زیر مجموعه یک شرکت دولتی، ریختن جوجه های تولیدی در چاه بعلت عدم مدیریت صحیح، رشد پفکی یک صنعت و در نتیجه آسیب پذیری کامل آن، بکارگیری دهها نوع واکسن در یک دوره زمانی بی انتها بدون داشتن برنامه مشخصی برای هیچکدام و دهها معظل دیگر نتیجه موفقیت دیروز و امروز است!!!!! راستی یک سوال ؛دوره ای را سراغ دارید که مسئولین مربوطه در آن دوره زمانی اعلام کرده باشند که موفق نبوده اند؟ زیرا اونهایی که در سال 57 بقول شما 170 هزار تن تولید داشته اند، موفق نبوده اند؟ اصلا این بازه زمانی 57 تا 97 قابل مقایسه با هم هستند؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
0
2
,واگذاری واکسیناسیون به بخش خصوصی با تعرفه استعماری و فوق ناچیز چه افتخاری برایتان دارد جز نفرین فعالان این بخش که زندگیشان تباه شده.
نظر شما
ادامه