کد خبر: ۵۵۳۷۶

خرید و فروش حیوانات اهلی و خانگی با قیمت‌های عجیب و غریب این روزها در برنامه دیوار رونق بسیار زیادی دارد و به نظر می‌رسد حتی در برخی مواقع بازار سیاه این حیوانات نیز به وجود می‌آید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آناج، خرید و فروش حیوانات در صفحات مجازی و برخی اپلیکیشن‌ها این روزها رواج بیشتری دارد و جالب است که هر چه بر گسترش عصر ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی افزوده می‌شود تنوع حیوانات برای فروش در این شبکه‌ها نیز بیشتر می‌شود. برنامه دیوار یکی از برنامه‌هایی است که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند فروش و حتی خرید کالاهایشان را از آن انجام دهند و شاید هم به دلیل تنوع این برنامه اینچنین مورد استقبال است.

دیوار این روزها اما بستری برای خرید و فروش انواع حیوانات نیز شده است و از انواع سگ و گربه و کاسکو گرفته تا گوسفند و گاو و کفتر در آن خرید و فروش می‌شود، اما مساله جالب به وفور یافت شدن انواع حیوانات کمیاب و گران قیمت در آن است. به طور مثال در این برنامه گربه‌های اسکاتیش را با میانگین قیمت 4 تا 5 میلیون تومان به فروش می‌رسانند و برای انواع سگ از نگهبان گرفته تا سگ‌های پاکوتاه مبلغی بین 700 هزار تومان تا 10 میلیون تومان نیز در نظر گرفته‌اند!

حیوانات دیگری نیز در دیوار به فروش می‌رسند که قیمت خرید و فروش آنها جالب به نظر می‌رسد و حتی بازار سیاه نیز برای آنان وجود دارد. به عنوان مثال حیواناتی مانند طوطی سخنگوی مولد و کاسکو حتی تا 20 میلیون تومان نیز قیمت گذاری شده‌اند در حالیکه معلوم نیست چنین نرخ‌هایی از کجا تعیین و مصوب می‌شوند. حیواناتی مانند کفتر صرب نیز در دیوار 7 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده‌اند با وجود اینکه مشخص نیست این کفتر چه مزایا و فوایدی دارد که اینچنین گران قیمت است.

این قیمت گذاری‌ها البته شاید به دلیل علاقه و داشتن طرفداران زیاد برای این حیوانات مشخص می‌شود اما چیزی که مشخص است چنین خرید و فروش‌هایی نه تنها باعث ایجاد بازار سیاه در روز روشن می‌شود بلکه به چنین قیمت‌گذاری‌های مضحک و البته اصل نگه داشتن حیوانات وجهه می‌بخشد. حیواناتی که به جای محیط زیست گرفتار قفس‌ و یا آپارتمان‌ها می‌شوند و صاحبانشان با خرید و فروش آنها کسب درآمد می‌کنند.

البته برنامه دیوار پر از آگهی فروش حیوانات اهلی مانند گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون برای پرورش و فروش نیز هست اما آنچه که مشخص است درآمدزایی آگهی دهندگان از فروش حیوانات خانگی و پرندگان کمیاب است.

در کنار رونق خرید و فروش حیوانات اما لوازم جانبی این حیوانات نیز با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد و لوازمی مانند لباس گربه، غذای گربه و خاک گربه از 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان وجود دارد و حتی برای حیواناتی مانند همستر دستشویی مسقف هم فروخته می‌شود! آگهی فروش ست حمام و ناخن‌گیر و خانه سگ و گربه نیز در دیوار به وفور یافت می‌شود که به نظر می‌رسد با وجود رواج فروش حیوانات اهلی و خانگی همچنان تقاضا برای چنین محصولات عجیبی نیز وجود خواهد داشت!

 
نظر شما
ادامه