کد خبر: ۵۵۳۷۲

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به واردات گوشت در شرایط شیوع کروناویروس در چین گفت: این بیماری از طریق گوشت مطلقا قابل انتقال نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر مصطفی کنارکوهی» در خصوص نظارت بر گوشت و دام‌های وارداتی از نظر کرونا ویروس، اظهار کرد: تمامی حیواناتی که از کشورهای مختلف چه به عنوان حیوان خانگی و چه به عنوان مصرف خوراکی وارد کشور می‌شوند، در کشور مبدا بررسی شده و دارای کارت سلامت هستند. این حیوانات در بدو ورود به کشور نیز دوره قرنطینه را می‌گذارنند و در صورت تایید سلامت، اقدامات بعدی انجام می‌شود.

وی افزود: ویروس جدید کرونا از طریق خفاش به انسان و سپس انسان به انسان منتقل شده است البته گونه‌های زیادی از کروناویروس وجود دارد که می‌توانند سبب ایجاد بیماری در حیوانات شوند اما فعلا موردی از این ویروس‌ها مشاهده نشده است اما آنچه خطرناک است این است که گونه‌ای از ویروس، مانند ویروس جدید کرونا فرصت تکثیر پیدا کند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با این وجود، این بیماری از طریق گوشت مطلقا قابل انتقال نیست.

وی بیان کرد: در کنار ایمن‌سازی دام‌ها، توصیه‌های لازم به روستاییان و دامداران در خصوص بسیاری از بیماری‌ها انجام می‌شود و با توجه این شرایط کنونی، رعایت ضوابط بهداشتی را به روستاییان توصیه می‌کنیم.

 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه