کد خبر: ۵۵۲۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از شرکت لبنیاتی کاله در مازندران گفت، تضمین می دهیم که همه شیرهای تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی مازندران، رئیس سازمان دامپزشکی کشور طی بازدید از خط تولید محصولات لبنیاتی در شرکت کاله آمل اظهار داشت: امنیت غذایی مردم با استفاده از محصولات لبنیاتی از پشتوانه نظارتی دامپزشکی، استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی برخوردار بوده و دامپزشکی بعنوان دستگاه متولی بهداشت عمومی با منشاء دامی، با انجام نظارت های بهداشتی لازم با استفاده از آزمایشات میکروبی، سلامت کلیه محصولات لبنیاتی تولید شده در داخل کشور را تضمین می کند.

وی در ادامه به مردم این اطمینان خاطر داد که کلیه محصولات لبنی پاستوریزه که در کارخانجات لبنی در داخل کشور تولید می شوند سالم و بهداشتی بوده و حد استاندارهای مجاز در آنها رعایت شده و می توانند با ضمانت سازمان دامپزشکی از کلیه محصولات لبنی تولید شده در کارخانجات لبنی داخل کشور استفاده کنند.

رفیعی پور خاطرنشان کرد، بیش از 100 هزار واحد دامداری در کشور با دارا بودن دامپزشکی پروانه بهره برداری بهداشتی، شیر را بعنوان یک ماده اولیه کارخانجات لبنی تولید و بیش از 900 مرکز جمع آوری شیر هم تحت نظارت دامپزشکی با انجام آزمایشات اولیه سلامت شیر را تائید و سپس به کارخانجات لبنی ارسال می کنند که در آنجا با انجام آزمایشات تکمیلی نسبت به فرآوری و عرضه اقدام می شود .

ایشان تاکید کرد، در تمامی مراحل تولید، اعم از دامداری، شرایط دوشش، حمل و نقل ، تولید، نگهداری و عرضه حتی در مرحله صادرات، کلیه استانداردهای ایران که کمتر از حد مجاز کشورهای دنیا بوده با نظارت دامپزشکی و دیگر نهاد های ذیربط موارد کنترل می شود و در هر مرحله ای که عدم انطباق با استاندارد مشاهده شود شیر تولیدی از چرخه مصرف حذف می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان از صادرات بیش از 1 میلیون تن شیر و محصولات لبنی در طول سال با نظارتهای بهداشتی دامپزشکی خبر داد و تاکید کرد، دامپزشکی از تولید تا سفره مردم حضور دارد و مردم با اطمینان از این ماده پروتئینی مغذی استفاده کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
2
عجب!!!!
مگر پاستوریزه ، ربطی به ما دارد؟
ایشون اولین رییس سازمانی هستند که چنین نظری دادند
نظر شما
ادامه