کد خبر: ۵۵۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

«دکتر علیرضا رفیعی پور» با رد احتمال دخالت انسانی و یا آلاینده های صنعتی در مرگ مشکوک پرندگان مهاجر آبزی در شبه جزیره میانکاله از احتمال دخالت آلاینده های طبیعی و محیطی در تلفات غیر عادی پرندگان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران، در پی مرگ و میر پرندگان مهاجر آبزی در تالاب میانکاله، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جلسه مدیریت بحران استانداری مازندران که به همین منظور به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران تشکیل شد شرکت کرد.

در این جلسه ابتدا «دکتر رضوانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران گزارشی از اقدامات انجام یافته توسط دامپزشکی از زمان دریافت گزارش توسط حفاظت محیط زیست استان تا نمونه برداری، انجام آزمایشات مولکولی ، جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه ها ارائه نمود.

«حسن نژاد» معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با تاکید بر ضرورت امر اطلاع رسانی در چارچوب قوانین و مقررات برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی افزود، در راستای احترام به افکار عمومی، دامپزشکی به جهت تخصصی بودن موضوع، موظف به اطلاع رسانی بوده و دیگر دستگاه های اجرایی غیر تخصصی حق اظهار نظر در این زمینه را ندارند.

رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور با ابراز خرسندی از همدلی و همکاری ارگان های دامپزشکی و محیط زیست در استان برای انجام عملیات معدوم سازی و بررسی علل تلفات پرندگان خاطرنشان کرد، بررسی، رصد و پایش بمنظور تشخیص بیماری- نمونه برداری - و جمع آوری اطلاعات 3 محوری بوده که دامپزشکی در بدو اطلاع از موضوع در دستور کار خود قرار داده است و این اطمینان خاطر را  به مردم می دهیم که طی بررسی بعمل آمده ظرف حداقل 24 ساعت بعد از اولین گزارش، به این نتیجه رسیدیم که عامل تلفات غیر عادی در پرندگان میانکاله بین انسان و حیوان مشترک نبوده و خطری متوجه جوامع انسانی نیست.

وی گفت، در ادامه با نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم، احتمال دخالت انسانی و یا وجود آلاینده های صنعتی و خانگی را که موجب شده باشد تا شاهد مرگ این پرندگان باشیم را منتفی اعلام کرد و تاکید نمود، این عوامل منجر به بروز این تلفات نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد، با توجه به اینکه در حوزه دام، طیور و آبزیان و فرآورده های خام دامی مسئولیت وقوع بحران از ابتدا تا انتها، به عهده دامپزشکی می باشد انتظار می رود سایر افراد غیر مسئول از اظهار نظر و یا گمانی زنی و یا اعلام علت تلفات بر اساس فرضیات شخصی پرهیز نموده و اجازه دهند تا کارشناسان دامپزشکی با انجام آزمایشات تکمیلی و تشخیص افتراقی در حوزه های مختلف از جمله انگلی، میکروبی، شیمایی و سم شناسی موضوع را بررسی و بطور دقیق علت تلفات را به اطلاع عمومی برسانند و تلاش می کنیم تا این مهم ظرف چند روز آینده اتفاق بیافتد.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
0
.............؛ مردم هم اینقدر نگرانی دارند که نگران مشکل میانکاله نباشن
نظر شما
ادامه