کد خبر: ۵۵۲۶۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

طرح بررسی بار میکروبی و میزان آفلاتوکسینM1  در در شیر خام گاوداری‌های صنعتی، سنتی و مراکز جمع‌آوری و عرضه شیر در استان ایلام به عنوان یکی از طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه‌ها معرفی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از وزارت علوم، شیر خام گاوداری‌های صنعتی، سنتی و مراکز جمع آوری و عرضه شیر به منظور کنترل کیفیت شیر از نقطه نظر فیزیکوشیمیایی، میکروبیولوژی و سموم از جمله آفلاتوکسینM1  در سطح استان ایلام مورد بررسی قرار گرفت.

مشخص کردن وضعیت سلامت و بهداشت شیر تولیدی استان با توجه به شمارش بار میکروبی، مشخص کردن وضعیت آلودگی به آفلاتوکسین M1، بررسی منابع احتمالی آلودگی و پیشنهاد راهکارهای مناسب برای اداره کل دامپزشکی جهت نظارت بر مراکز جمع‌آوری و گاوداری‌های صنعتی ایلام از دستاوردهای ویژه این طرح برگزیده است.

استفاده از تکنیک‌های دقیق‌تر، ارزان‌تر و سریعتر مانند بیوسنسورها برای تشخیص آفلاتوکسینM1 در شیر جهت جایگزین کردن با روش HPLC، جداسازی و شناسایی میکروارگانیسم‌ها و سویه‌های باکتریایی موجود در شیر، بررسی میزان آفلاتوکسین M1 در فصول مختلف و مطالعه تأثیر فصل بر میزان آن از برنامه‌های آتی جهت توسعه طرح است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
0
5
تا دیروز می گفتند که همه روشها غیر از روش HPLC مردود است
حالا در این طرح از بیو سنسور استفاده می شود
نتیجه اخلاقی
این طرح از بنیانش مردود است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
0
2
و تا همین الان می‌گفتید و می‌گویید که میزان افلاتوکسین شیر مصرفی کشور از استاندارد اروپایی کمتر است که؟ً چه شد این طرح در کل کشور برتر شناخته شد؟! یعنی یک کار تکراری و نتایج تکراری و از قبل معلوم برتر شناخته شد؟! جل‌الخالق!
نظر شما
ادامه