کد خبر: ۵۵۱۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در شهرداری تهران اظهار داشت: بسیاری از حامی نماها در حوزه حیوانات از سیاه نمایی و بدنام کردن شهرداری درآمد کسب می کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع حیوانات خانگی و نگهداری از آن ها و برخورد با سگ های ولگرد، با حضور «مهندس حمیدرضا تحصیلی» (مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در شهرداری تهران) روی آنتن رفت.

در این برنامه حمیدرضا تحصیلی گفت: بر اساس بند 15 ماده 5 قانون شهرداری ها جمع آوری سگ های ولگرد و بدون صاحب به شهرداری تهران سپرده شده است و در همین راستا دستورالعملی در سال 1387 از وزارت کشور و سازمان شهرداری های دهیاری ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این دستورالعمل مشخص شده است که سگ های ولگرد به چه شکل باید جمع آوری شوند و به قرنطینه بروند و واکسن بخورند و همین طور عقیم شوند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در شهرداری تهران ادامه داد: متاسفانه در این دستورالعمل شرایط نگهداری بعد از عقیم سازی سگ های ولگرد مشخص نشده است.

وی تاکید داشت: در مدیریت فعلی شهرداری تهران ما هیچ گونه اجازه برای کشتن سگ های ولگرد نداریم، این درحالی است که در سال های گذشته مدیریت های قبلی برخی اوقات سگ های ولگرد را می کشتند.

حمیدرضا تحصیلی اظهار داشت: خلا قانونی باعث شده بود تا بسیاری از حامی نماها سگ ها را به محل درآمد خود تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: متاسفانه من مطلع هستم که شخصی به نام حامی حیوانات دست یک سگ را شکسته و بعد از مردم درخواست کرده تا برای درمان آن سگ پول واریز کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر در شهرداری تهران ادامه داد: بسیاری از حامی نماها در حوزه حیوانات از سیاه نمایی و بدنام کردن شهرداری درآمد کسب می کنند.

وی افزود: در حالتی ما بعد از مرحله عقیم سازی سگ را در جنگل های اطراف رها سازی می کنیم.

حمیدرضا تحصیلی با اشاره به این که نژاد «سگ سرابی» از بهترین نژادهای سگ در دنیا است، عنوان کرد: با کمک حامی های مختلف ما می توانیم با تربیت و نگهداری سگ های مختلف، سگ های نگهبان و نجات خوبی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: طی مذاکراتی با مدیر شهرک های صنعتی در تلاش هستیم تا این مجموعه تولیدی های زیر نظر خود را مکلف کند تا برای هر واحد صنعتی حداقل دو سگ نگهبان را از ما تحویل بگیرند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
1
دقیقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
تا حدی درسته. بعضی از حامی ها حیوانات مصدوم را به عاملی برای کسب درآمد تبدیل کرده اند تا از مردم دل‌رحم پول بیشتری بگیرند و از نظر اینها هر چه حیوان بیشتر صدمه ببیند و وضع عمومی وخیم تری داشته باشد برای پول درآوردن بهتر است. کافی ست تا عکسش را در شبکه های اجتماعی بگذارند تا سیل پول های اهدایی به حسابشان واریز شود.
نظر شما
ادامه