کد خبر: ۵۵۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

تعداد پرندگان تلف شده در میانکاله به چهار هزار قطعه رسیده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «کوروس ربیعی» رئیس اداره نظارت بر حیات وحش مازندران گفت: بر اساس آخرین سرشماری تعداد پرندگان تلف شده در خلیج و تالاب میانکاله به بیش از چهار هزار قطعه رسیده است.

او با غیرعادی و ناگهانی خواندن این تلفات گفت: پرندگان تلف شده از ۱۰ گونه مختلف شامل انواع چنگرمرغابی کشیم و کاکایی باکلان و فلامینگو هستند.

ربیعی افزود: بیش از ۹۰ درصد پرندگان تلف شده از انواع چنگر و اردک هستند.رئیس اداره نظارت بر حیات وحش مازندران ادامه داد: بیشترین لاشه پرندگان تلف شده در محدوده ۵ کیلومتری از قلعه پایان تا اسکله گلوگاه کشف شده است.

او با بیان اینکه نمونه گیری از پرندگان تلف شده همچنان ادامه دارد گفت: برخی گونه‌ها از جمله کاکایی‌ها که از لاشه پرندگان تغذیه می‌کنند احتمالا از طریق تغذیه از لاشه پرندگان تلف شده باشند.

ربیعی گفت: برخی گونه‌ها نیز پلانگتون خوار هستند به همین دلیل احتمال مسمومیت این گونه‌ها وجود دارد.

«دکتر رضوانی» مدیر کل دامپزشکی مازندران نیز با رد احتمال ابتلای این پرندگان به بیماری آنفلوانزا و نیوکاسل گفت: با توجه به وسعت منطقه درگیر شده و تعداد تلفات از ابتدا بحث بیماری از دید ما منتفی بود.

او با بیان اینکه احتمال مسمومیت این پرندگان وجود دارد‌افزود: نمونه‌های زنده و بیمار به سازمان دامپزشکی ارسال شد و منتظر اعلام نظر کارشناسان در تهران هستیم.

«مسلم آهنگری» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز با بیان اینکه ۳۰ محیط بان با همکاری کارشناسان اداره دامپزشکی اعضای سازمان‌های مردم نهاد و همیاران محیط زیست در حال جمع آوری لاشه‌ها هستند گفت: این جمع آوری در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
2
سازمان با واگذاری کامل درمان به بخش خصوصی عملا از بحث شناسایی و درمان بیماری عقب مانده و کارشناسان سازمان روز به روز ضعیف تر میشن بهتره که برلی این مشکل سریعتر راه حلی پیدا بشه
نظر شما
ادامه