کد خبر: ۵۵۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست ضمن اشاره به تلف شدن حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده مهاجر در میانکاله گفت: امروز یک گروه پرنده‌شناسی از سازمان محیط زیست به منطقه اعزام شده است و علت تلف شدن پرندگان به‌زودی مشخص می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر شهاب الدین منتظمی» درباره علت تلف شدن پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله اظهار کرد: بر اساس آخرین آزمایشاتی که سازمان دامپزشکی انجام داده است بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل منتفی است و در نمونه‌های تلفات دو روز گذشته این موضوع رد شده است. امروز کانون تلفات دیگری در میانکاله مشاهده شده که باید آزمایشات لازم روی نمونه‌های آن منطقه نیز صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما در دامپزشکی و اداره محیط زیست استان مشغول انجام آزمایشات بیشتر روی نمونه‌های تلف شده هستند، تصریح کرد: امروز یک گروه پرنده‌شناسی از سازمان محیط زیست به منطقه رفته‌اند و ما منتظر هستیم که نتیجه آزمایشات به ما اعلام شود.

مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست ادامه داد: آزمایش‌های اورژانسی که شامل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل بود در مرحله اول انجام شد و در مورد بیماری‌های دیگر نیز باید آزمایشات بیشتری صورت گیرد.

به گفته منتظمی تاکنون بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ قطعه پرنده که شامل گونه‌های مختلفی از جمله فلامینگو، اردک و چنگر بوده‌اند، تلف شده‌اند همچنین لاشه این پرندگان به‌صورت بهداشتی جمع‌آوری و دفن شده است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
چرا علائمی از بیماری ذکر نمی شود
نظر شما
ادامه