کد خبر: ۵۵۱۴۶

به‌گفته‌ی برخی ویروس‌شناسان، شیوع جهانی ویروس کرونای جدیدی که از چین منشا گرفته است، بسیار وسیع‌تر از همه‌گیری ویروس‌های مشابه قبلی خواهد بود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از زومیت، همان‌طور که چین در تلاش است تا ویروس کرونای کشنده‌ای که از شهر ووهان منشا گرفته و از آن زمان در سرتاسر جهان منتشر شده است را مهار کند، کارشناسان چشم‌انداز ترسناکی از همه‌گیری آن ترسیم می‌کنند.

اگرچه کارشناسان شیوع جهانی کنونی را با شیوع سارس در سال ۲۰۰۳ که موجب مرگ بیش از ۷۰۰ نفر در سرتاسر جهان شد، مقایسه می‌کنند، «گوآن یی»، ویروس‌شناسی که به شناسایی سارس کمک کرده است، در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفت که احتمالا شیوع جهانی ویروس کرونای جدید حداقل ده برابر بدتر از شیوع سارس در گذشته می‌شود و به‌طور یقین، شیوع گسترده‌تری رخ خواهد داد.

یی تصریح کرد که سارس به‌سادگی ویروس کرونای شهر ووهان منتشر نمی‌شد و در مناطق مشخصی از چین محدود شده بود. در همین حین، بنا به آخرین گزارش‌ها، ویروس کرونا درحال حاضر دست‌کم در ۱۰ کشور منتشر، ۱۲۸۷ نفر را آلوده و موجب مرگ ۴۱ نفر شده است. البته این آمار درحال تغییر است و اعداد نهایی موجود نیست؛ مشکلی که موجب پیچیده‌تر شدن واکنش رسمی دربرابر این شیوع جهانی می‌شود.

یی با اشاره به این موضوع که کنترل بیماری تا حد زیادی از دست ما خارج شده است، گفت: ما از دوره‌ی طلایی پیشگیری و کنترل بیماری رد شده‌ایم. علاوه‌براین، در زمان شلوغی از سال قرار داریم و برخی از مسئولین نیز در انجام وظایف خود در این مورد کوتاهی می‌کنند.

دولت چین همزمان با شروع تعطیلات سال نوی میلادی در اقدامی بی‌سابقه ۱۸ شهر را قرنطینه کرده و در تلاش است که جریان اطلاعات پیرامون این شیوع را نیز کنترل کند. دولت به‌تازگی اعلام کرده که در شهر ووهان، مرکز انتشار ویروس بیمارستان بزرگی را با فضای کافی برای ۱۳۰۰ نفر خواهد ساخت. این بیمارستان قرار است ظرف مدت تنها ۱۰ روز ساخته شود.

 

نظر شما
ادامه