کد خبر: ۵۵۱۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

دبیر انجمن صنایع غذایی آذربایجان شرقی با بیان این‌که نان کپک زده سم تولید می‌کند و باید دور ریخته شود، گفت: بحث کپک زدگی نان و خوراک دام منجر به تولید سم آفلاتوکسین می‌شود، از این‌رو نباید به نان کپک‌زده، به دید برکت نگاه کنیم و باید آن را از چرخه مصرف خارج کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «رضا جعفری» درباره نان‌های کپک زده اظهار کرد: کیفیت پخت نان در گذشته مناسب نبود، درنتیجه حدود 30 درصد از نان‌های تولید نانوایی‌های کشور در سفره مردم ضایعات می‌شد.

وی ادامه داد: این ضایعات به صورت نان‌های خشک جمع آوری شده و بخشی از آن به طور عمده برای دام سنگین مصرف می‌شد، اما برای حیوانات کوچک مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، چرا که برای احشامی چون گوسفند، مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که اکنون به دامها، نان خشک داده نمی‌شود، افزود: اکنون خوراک دام و کنسانتره خوراکی به دام‌ها داده شده و تمامی کارخانجات خوراک دام، دارای مسئول فنی دامپزشک هستند.

جعفری گفت: مدت زمان موثر مصرف نان به شرایط، رطوبت، دما و نوع نان بستگی دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: آماری که اخیرا در صدا و سیما مطرح شده که 62 درصد شیرهای مصرفی مردم در تبریز حاوی سم آفلاتوکسین هستند، درست نیست و براساس آمار مراجع رسمی این آمار بسیار کاهش یافته است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
2
مسئول فنی بهداشتی در غالب دکتر دامپزشک دارند ولی مسقیما از صاحب کارخانه خوراک دام حقوقشو دریافت می کنه و ادامه ی ماجرا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
0
0
مضحک‌ ترین‌جمله همان داشتن‌ مسوول فنی است
نظر شما
ادامه