کد خبر: ۵۵۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به بومی‌سازی نسل جدید ضدعفونی‌کننده پستان دام در کشور شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «امیر حمیدی» مدیرعامل شرکت ایده نو فارمد روز جمعه در خصوص این محصول گفت: سالیان درازی است که در صنعت دام شیری از محصولات ضد عفونی کننده‌ای که بر پایه ید هستند برای ضد عفونی کردن پستان دام‌ها استفاده می شود اما متاسفانه در ایران از نسل جدید این محصولات خبری نبوده و شرکت ها نیز اکثرا از ترکیباتی که قدیمی بوده و دارای معایبی هستند، استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: مهمترین این معایب را می‌توان استفاده از ماده نوریلفلور به عنوان کمپلکسور این ید نام برد، برای اینکه ید را در محیط واکنش نگه دارد اما نونیل فنول از نظر مصرف انسانی و احتمال ورود آن به شیری که در آینده به مصرف انسان، خانم‌های باردار و کودکان خواهد رسید، مشکلاتی ممکن است ایجاد کند.

حمیدی ادامه داد: به همین دلیل ما سعی کردیم در محصولمان که نتیجه تحقیقاتمان است از نونیل فنول استفاده نکنیم و از سایر کمپلکسورهای ید استفاده کنیم، بعلاوه بر روی نرم کنندگی و افزایش کیفیت پوست پستان که از لحاظ پیشگیری از بیماری‌ها برای ما حائز اهمیت فراوان است، بسیار کار شده و محصول تولید شده در شرایط آزمایشی آن نتایج خوبی را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر منتظر صدور مجوزهای لازم از سوی سازمان دامپزشکی هستیم، افزود: این محصول در حال حاضر به صورت آزمایشی تولید می‌شود و بعد از دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی به صورت انبوه با همکاری یکی از شرکت‌هایی که در این زمینه تخصص دارد، تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

حمیدی با اشاره به اینکه نمونه خارجی این محصول وجود دارد، افزود: در تمام کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا استفاده از نونیل فنول ممنوعیت دارد و آن‌ها تاییدیه‌ای خاص در این زمینه دارند که ما نیز سعی کردیم به آن تاییدیه برسیم.

این فناور افزود: ما این محصول را برای صنعت خود و با مشخصات صنعت خودمان طراحی کرده‌ایم چون صنعت ما تفاوت‌هایی با آن چیزی که در آمریکا و فارم‌های اروپایی می‌گذرد، دارد. ما با توجه به نوع ورم پستانی دام که در کشورمان وجود دارد و با توجه به نژاد گاوهایی که در کشور وجود دارند تغییراتی در ماده ضد عفونی کننده پستان دام ایجاد کردیم و توانستیم این محصول را برای مصرف در داخل کشور بومی سازی کنیم.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
0
0
حکیم مهر از وضعیت تب برفکی خبر تهیه کن.
چرا گله هایی که واکسن بها دار .خوردن
الان درگیر شدن .
دامدار به ما میگن شما هوا زدین
نظر شما
ادامه