کد خبر: ۵۵۱۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد:
«دکتر یعقوب شیویاری» افزود: اینکه آفلاتوکسین در شیر وجود دارد شاید برخی آزمایشگاه‌ها نتوانند دقیق پایش کنند و یا اینکه وجود این ماده بیش از حد مجاز است یا نه باید بررسی شود ...
 
 

حکیم مهر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی گفت: صرف پخش یک کلیپ در فضای مجازی نمی‌تواند منبع علمی برای آلوده بودن شیر یا هر ماده خوراکی دیگر باشد؛ از شرایط نگهداری حیوانات تا دستگاه‌های موجود در کارخانه شیر باید بررسی شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آناج، «دکتر یعقوب شیویاری» با اشاره به مطالب مطرح شده در رسانه‌ها درباره شیرهای آلوده اظهار داشت: در هر صورت ایراداتی در برخی مواقع وجود دارد ولی در حد آسیب نیست، به طور مثال شاید درصد سختی آب متغیر باشد ولی آسیب‌زا به بدن انسان نیست.

وی گفت: واقعیات موجود جدای از مطالبی است که در رسانه و فضای مجازی وجود دارد؛ برخی افراد سودجو برای کنار زدن رقیب و حفظ منافع شخصی به نوعی وارد عمل می‌شوند. اخیراً نیز کیک‌هایی حاوی برخی قرص‌های دارویی در فضای مجازی منتشر شد که مربوط به یک برند خاصی بود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: عرصه رقابت عرصه مظلوم‌کشی است ولی اگر افرادی هستند که به فکر سلامت جامعه می‌باشند و مطالب مختلفی در ارتباط با وضعیت برخی اقلام مطرح ‌می‌کنند باید ادعاها بر اساس اسناد و مدارک بررسی شود. اینکه آفلاتوکسین در شیر وجود دارد شاید برخی آزمایشگاه‌ها نتوانند دقیق پایش کنند و یا اینکه وجود این ماده بیش از حد مجاز است یا نه باید بررسی شود.

شیویاری تاکید کرد: صرف پخش یک کلیپ در فضای مجازی نمی‌تواند منبع علمی برای آلوده بودن شیر یا هر ماده خوراکی دیگر باشد از شرایط نگهداری حیوانات تا دستگاه‌های موجود در کارخانه شیر باید بررسی شوند تا درستی یا نادرستی این مطلب روشن شود. هدف از این کار، ایجاد جوی روانی و آزرده‌خاطر ساختن مردم است.

نماینده مردم هشترود یادآور شد: کمیسیون بهداشت مجلس به این مسئله ورود پیدا کرده است. مسئولین سازمان غذا و دارو و فردی که ادعای آلودگی شیر را مطرح کرده با حضور در کمیسیون بهداشت باید پاسخگو باشند. مردم هم باید هوشیار باشند نباید هر حرفی در جامعه باور شود.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
3
این موضوعات را سازمان و همکاران دامپزشکی به شدت پیگیر هستند
شما لطفا به وضعیت معیشتی افراد جامعه و بالاخص کارمندان وزارت جهادکشورزی و ..... برسید
کارکنان سازمان دامپزشکی از حقوق مزایای تحول سلامت و .... بی بهر ه اندو زیر خط فقر هستند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
3
ای کاش کمسیون بهداشت از ریس سازمان دامپزشکی کشور هم به خاطر عدم اجرای ماده ی ۱۹وقطع وابستگی مالی بین کارفرمایان و مسولین فنی بهداشتی هم شکایت کند.نمایندگان آگاه باشند که عدم اجرای طرح فوق چه تبعات سنگینی برای امنیت و سلامت غذایی کشور خواهد داشت
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
0
3
نمیدونم چرا مجلس میحاد تو این امر دخالت کنه کاش ب
یکم‌وضع اقتصادی کارمدا رو برررسی میکردن و تبعیص رو تز بین می بزدن ،خیلی ساذه ایت چند تا نمونه شیر تصادفی برداشت کنید و ببینید کی درست میگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
2
از کی تا حالا مجلس وظایف قوه قضاییه رو انجام میده که افراد را به جرم اظهار نظر احضار میکنه؟
نظر شما
ادامه