کد خبر: ۵۵۰۶۸

مدیرکل اداره دامپزشکی استان کرمانشاه از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی احداث ساختمان‌های اداری-فنی دامپزشکی در شهرستان‌های زلزله زده خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار در سال جاری همه پروژه‌ها در سال 99 به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر امید حاج محمدی» از بازسازی و تکمیل ساختمان های اداره دامپزشکی شهرستان ها که براثر وقایع زلزله آبان ماه 1396 دچار آسیبهای جدی شدند، خبر داد و اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی ساختمان ها رضایتمند بوده و روند اجرایی این مهم بدون وقفه در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه ساختمان‌های دامپزشکی شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو، سرپل ذهاب و گیلانغرب با زیر بنای 310 متر و در دو طبقه با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است، افزود: ساختمان دامپزشکی شهرستان پاوه در سه طبقه و با زیر بنای 300 متر احداث می شود که 30 درصد پیشرفت داشته و روال ساخت آن نیز در حال انجام است، همچنین پیش‌بینی می‌شود در صورت تحقق کامل اعتبارات همه این پروژه های عمرانی تا تیرماه سال 99 به بهره‌برداری برسند. حاج محمدی ادامه داد در سال 98 جمعاً 57500 میلیون ريال اعتبار مصوب شد که اداره کل راه و شهرسازی به عنوان مجری طرح، نسبت به هزینه کرد آن اقدام نموده، شایان ذکر است که در سال جاری نیز با پیگیری های این اداره کل مبلغ 25000 میلیون ريال جهت ادامه فرایند بازسازی و 2000 میلیون ريال جهت تعمیرات  و محوطه سازی مصوب گردید و مبادله موافقت نامه آن نیز انجام شده است.

این مسؤول با تاکید براینکه این ساختمان ها با رعایت کامل آیین نامه 2800 مسکن و شهرسازی و ضدزلزله ساخته شده‌اند، گفت: ابنیه مذکور دارای سازه فلزی محکم در 2 یا سه طبقه احداث شده اند و در بخش های اداری - فنی تجهیزات هوشمند روشنایی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب، امکانات دسترسی آسان برای معلولان و توان خواهان، سرویس های بهداشتی کامل، اتاق های پاسخگویی به ارباب رجوع، فضای آزمایشگاهی و انبار دارو، واکسن و مواد بیولوژیک با رعایت اصول مدیریت سبز و برنامه های توانخواهان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه کار مقاوم سازی ساختمان اداری دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی نیز به صورت کامل انجام گرفته است، ادامه داد: سایر شهرستان ها هم از ایمن سازی لازم بهره‌مند هستند.

در پایان حاج محمدی یادآور شد جهت نوسازی ساختمان‌های ادارات جوانرود و قصرشیرین و پست قرنطینه ای پایانه مرز خسروی نیز 13000 میلیون ريال مصوب گردیده که موافقتنامه آن در حال مبادله می باشد.

 

 

نظر شما
ادامه