کد خبر: ۵۵۰۵۸
مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی:
«دکتر امرالله قاجاری» افزود: این برنامه ملی در ۵ محور مراقبت، تشخیص، پیشگیری و کنترل، آموزش و ترویج و ارزیابی تدوین شده است ...

حکیم مهر: بیماری ویروسی لکه سفید میگو در کشور که به عنوان یکی از بیماریهای اصلی میگوهای پرورشی اس و سالانه خسارات زیادی به صنعت پرورش میگوی کشور وارد می‌نماید. از سال 1381 خورشیدی تاکنون، رخدادهای متعددی از بیماری در مجتمعهای پرورش میگو گزارش شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر امرالله قاجاری» مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان این سازمان گفت: با توجه به شیوع مجدد این بیماری در سال جاری و لزوم همکاری همه جانبه در جهت پیشگیری و کنترل بیماری، سازمان دامپزشکی کشور نسبت به بازنگری برنامه‌ها و ضوابط بهداشتی اقدام کرد و "برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو در ایران" را در 5 محور مراقبت، تشخیص، پیشگیری و کنترل، آموزش و ترویج و ارزیابی تدوین کرد.

وی با بیان اینکه این برنامه طی برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با سازمان شیلات ایران، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی، نمایندگان مراکز تکثیر و مزارع پرورش میگو و کارشناسان و صاحب نظران این صنعت، نهایی گردید، افزود: پس از تأیید ریاست سازمان دامپزشکی کشور، جهت بهره برداری و اجرا به مدیران کل دامپزشکی استان های ذیربط ابلاغ گردید.

برای مشاهده متن کامل این برنامه کلیک نمایید (۱۳۸ صفحه).

 
نظر شما
ادامه