کد خبر: ۵۵۰۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: صدا و سیما در ادامه قول داد که برای جبران موضوع پیش آمده به سمتی حرکت کند که دوباره شاهد تشویش اذهان عمومی نباشیم ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: یکی از مباحث مورد بحث در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس که با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت شهرداری و معماری شهرداری تهران و جمعی از فعالان دامپزشک، حواشی پیرامون میزان سم آفلاتوکسین در شیر بود.

«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر به این موضوع پرداخت.

حکیم مهر: یکی از موضوعات مورد بحث در جلسه اخیر کمیسیون کشاورزی مجلس، جنجال میزان سم آفلاتوکسین در شیرهای تولیدی کشور بود. چه مباحثی در این خصوص مطرح گردید؟

بله، بخشی از جلسه کمیسیون، در خصوص موضوع اظهارنظر فرد کارشناسی بود که در صداو سیما مطرح شده بود. در جلسه نمایندگان صدا و سیما، اعضای هیات علمی، معاونت امور دام، تشکل‌ها، اتحادیه گاوداران شیری کشور و سایر افراد مرتبط حضور داشته‌اند. حاضران به این نتیجه رسیدند که در موضوعات مهمی مثل بحث حد مجاز آفلاتوکسین در شیر و لبنیات، مرجع ذی‌صلاح نظر دهد. صدا و سیما هم پذیرفته که برای برون‌رفت از وضعیت پیش آمده فعلی، برنامه‌های اختصاصی برای افکار عمومی تولید کند تا دوگانگی‌ها برطرف شود. البته در این چند روز رسانه‌های مختلف از جمله حکیم مهر خیلی خوب ظاهر شدند.

حکیم مهر: نتیجه مذاکرات چه شد؟

صدا و سیما پذیرفت که آن کارشناس نظر شخصی خود را ارائه کرده و اظهارات او نظر مرجع علمی و ذی‌صلاحی مثل دامپزشکی، وزارت بهداشت، استاندارد، معاونت امور دام و... نبوده است. در ادامه قول داد که برای جبران موضوع پیش آمده به سمتی حرکت کند که دوباره شاهد تشویش اذهان عمومی نباشیم. این اظهارات راجع به موضوع مهمی بود که به اقتصاد ما و بحث بزرگ صادرات لبنیات صدمه می‌زند.

حکیم مهر: آیا شما وجود سم آفلاتوکسین در شیر را تکذیب می‌کنید؟

تکذیب نمی‌کنم بلکه تضمین می‌کنم که فراورده‌های خام دامی مثل شیر که ماده اولیه تولید لبنیات است، با حجم ۱۰ میلیون تن در صد هزار دامداری ما که پروانه تاسیس و پروانه بهره‌برداری بهداشتی دارند و در ۱۶۰۰ مرکز جمع‌آوری شیر کارخانجات لبنیات و کارخانجات شیر پاستوریزه تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی، وزارت بهداشت و استاندارد هستند و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر آن را مصرف کنند. ما بسیاری از این محصولات را به کشورهای مختلف دنیا صادر می‌کنیم که در آن کشورها دوباره آزمایش شده و تاییدیه ‌گرفته‌اند. ما سال‌هاست که برای سلامت مردم دنیا این کار را انجام می‌دهیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
1
خواهشا حکیم مهر به بحث استقلال مالی و امنیت شغلی مسئولین فنی بهداشتی هم بپردازد
دکتر حیدرزاده
|
France
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
4
سلام
در شیر یا آفلاتکسین هست یا هیپوکلریت که نفی هر کدام اثبات دیگریست.و زیاد است از این بازی های شطرنجی.ممنون
نظر شما
ادامه