کد خبر: ۵۵۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: این اداره کل با کمبود نیرو مواجه بوده و درصدد هستیم در آزمون‌های متمرکز سال‌های بعد بخشی از این کمبود را با جذب نیرو تامین کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مصطفی رهبر» اظهار داشت: ۲۴۳ پست سازمانی در ساختار تشکیلاتی خود داریم که تنها در ۴۳ درصد این چارت نیرو بکارگیری شده و اکنون ۵۷ درصد از ۲۴۳ پست سازمانی در ساختار تشکیلاتی این اداره کل بلاتصدی و خالی است و ۱۴۰ نفر در پست‌های مختلف شاغل هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون مراحل جذب و بکارگیری ۲ نفر که در آخرین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی توانستند نمره حد نصاب کسب کنند در حال اقدام است و رایزنی با سازمان مرکزی برای جذب تعداد بیشتری نیرو در سال‌های آینده انجام شده و سازمان نیز با توجه به مرزی بودن کردستان قول‌های مساعدی در این ارتباط داده است.

رهبر یادآور شد: تامین بهداشت، سلامت و فراهم کردن رفاه دام، کنترل، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی، تامین و تضمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام، فراهم کردن شرایط ورود به بازارهای جهانی، توسعه پایدار و سرمایه گذاری را در جامعه شاهد هستیم که کمبود پرسنل با توان تخصصی و مهارت های لازم یکی از چالش های پیش روی دامپزشکی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی کردستان افزود: در بحث مایه کوبی دام علیه بیماری ها، یکی از مهمترین معضلات پیش روی این اداره کل، کمبود نیروی کاردان دامپزشکی است و این اداره کل برای رفع این کاستی اقدامات پیشگیرانه را در قالب عقد خدمات قراردادی واکسیناسیون با مراکز بخش غیر دولتی مجاز انجام می‌دهد.

رهبر یادآور شد: اقدامات پیشگیرانه و فعالیت های گسترده دامپزشکی توانسته نقش بسیار موثری در بهداشت و کنترل بیماری‌ها برای دامداران منطقه و حتی کشور داشته باشد و دامپزشکی کردستان توانسته شعار پیشگیری بهتر از درمان است را اجرایی کند.

وی تاکید کرد: این اداره کل برای انجام صحیح و به موقع ماموریت ها و اهداف خود نیازمند حمایت‌های بیشتری بوده و اهمیت تامین بهداشت عمومی و تامین امنیت غذایی بر کسی پوشیده نیست و لازمه انجام اقدامات پیشگیرانه لازم تامین تجهیزات و امکانات کافی برای دامپزشکی است.

میزان مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین در این استان علیه بیماری‌های مختلف در ۹ ماه منتهی به آذر امسال به ۶ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۷۰ نوبت - راس رسیده است.

در این مدت تیم‌های ثابت و سیار دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی این استان، علیه ۱۵ مورد بیماری از جمله شاربن، تب برفکی، آبله، اکتیما، PPR ، LSD، هاری، بروسلوز، آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی، تیلریوز، کزار و تست‌های سل، بروسلوز و مشمشه واکسینه کردند.

کردستان دارای سه میلیون واحد دامی است که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس آن گوسفند و بز، ۲۳۰ هزار راس بز و بزغاله، ۲۳۰ هزار راس گاو و گوساله و ۱۲ هزار و ۳۰۰ راس تک سمیان است.

حدود ۶۰ هزار بهره بردار بطور مستقیم در امر پرورش دام مشغول بکار هستند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فارس
|
Sweden
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
1
0
وجدانا کمرمون شکست ،بعضی شهرستان ها ، سه پست بر عهده یک دکتر میباشد، به فکرمون باشید .
نظر شما
ادامه