کد خبر: ۵۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
فرهیختگان حاضر در این همایش پیرو بیانیه های منتشره توسط سایر همایش های دامپزشکی، تقاضای پیوستن سازمان دامپزشکی را به عنوان یک معاونت مستقل به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مطرح نموده و تقاضای پیگیری مورد فوق را از مجلس شورای اسلامی و دولت خدمت گذار دارند...
pic

حکیم مهر - در هیاهوی استقبال از بهار 90 و در شرایطی که بسیاری از هموطنان و از جمله دامپزشکان کشورمان سرگرم تدارک و آماده شدن برای فرارسیدن عید نوروز بودند ، همایش ملی پاتوبیولوژی دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد و در پایان آن و روزهای پایانی سال 89، بیانیه‎ای صادر شد که کمتر مورد توجه قرار گرفت.

در آن بیانیه شرکت‎کنندگان در این همایش خواستار تبدیل سازمان دامپزشکی کشورمان به معاونت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شده بودند.

در بخشی از این بیانیه آمده است :

" ضمن ستایش آفرینشگر هستی،  دبیرخانه برگزاری این همایش که به همت راسخ کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار گردید، بر خود فرض می داند اکنون که بخت با ما یار شد و این همایش دو روزه به سرانجامش نایل آمد، از تمامی اساتید، اندیشمندان، محققین ، دانشجویان دامپزشکی و فرهیختگانی که نظرات ، پژوهش ها و آخرین یافته های علمی خویش را در زمینه دامپزشکی ارائه فرمودند، خالصانه ترین تقدیر و تشکر خویش را تقدیم نماید.

لازم به ذکر است که کلیه اساتید فرهیخته و دانش پژوهان علوم دامپزشکی حاضر در همایش با عنایت به چالش های فرا روی حرفه ای پیشنهاد راهکارهای زیر را به مسئولان ذیربط ارائه می نماید:

1.   دبیر خانه همایش مقرر نمود تا سومین همایش ملی پاتوبیولوژی دامپزشکی در اردیبهشت ماه سال  1391  در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار گردد.

2.  فرهیختگان حاضر در این همایش پیرو بیانیه های منتشره توسط  سایر همایش های دامپزشکی، تقاضای پیوستن سازمان دامپزشکی را به عنوان یک معاونت مستقل به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مطرح نموده و تقاضای پیگیری مورد فوق را از مجلس شورای اسلامی و دولت خدمت گذار دارند.

3.  با توجه به حضور فارغ التحصیلان جویای کار موجود در رشته دامپزشکی، ضرورت هدفمند نمودن پذیرش دانشجویان در رشته مذکور در کلیه دانشکده های دامپزشکی کشور امری ضروری به نظر رسیده و تقاضای نظارت مستمر بر امرفوق را دارند.

4.  اساتید حاضر در همایش با توجه به سیر شتابان گسترش عرصه های علمی، تقاضای بازنگری جدی سرفصل های قدیمی مقطع دکترای حرفه ای دامپزشکی و انطباق آن با علم روز را خواستار می باشند.

5.   شرکت کنندگان حاضر معتقدند که به منظور فراهم آوردن بسترهای مناسب علمی و تبادل آخرین یافته های پژوهشی، تداوم برگزاری این گونه همایش ها با رویکرد بین المللی اثر بخش خواهد بود.

6.  همچنین حاضرین در این همایش  تشکیل انجمن های علمی و گروه های تخصصی را به منظور ارتقای علم دامپزشکی  ضروری می دانند. "

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
0
فرهیختگان حاضر احتمالا نمی دانسته اند که معاونت مستقل معنا ندارد و با یک امضای وزیر یک شبه منحل می شود, پس شما هم زیاد جدی نگیرید!!
نظر شما
ادامه