کد خبر: ۵۴۹۹۸

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از تلف شدن ۵ هزار قطعه پرنده بر اثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صدا و سیما، «دکتر حاج محمدی» مدیرکل دامپزشکی استان با بیان این خبر گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در چهار کانون طی یک هفته گذشته گزارش شده و تاکنون بیش از پنج هزار قطعه انواع ماکیان در این کانون‌ها تلف شده است.

حاج محمدی این کانون‌ها را در شهرستان‌های صحنه و کنگاور اعلام کرد و گفت: اولین کانون در شهرستان صحنه تشکیل شده بود و فردی با خریداری ۷۶ قطعه مرغ و خروس از دوره گرد‌ها این بیماری را در این منطقه شیوع داده است

وی افزود: پس از گزارش تلفات در این شهرستان نمونه‌برداری‌ها انجام و پس از آزمایش بیماری H5 یا آنفلوانزای فوق حاد پرندگان محرز شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: ۳ کانون دیگر در روستا‌های قارلق، داربسر و اشرف آباد در شهرستان کنگاور نیز گزارش شده که کار معدوم‌سازی دفن دفن بهداشتی و قرنطینه در این مناطق انجام شده است

حاج محمدی با بیان اینکه استان کرمانشاه هفتمین استان در کشور به عنوان کانون شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اعلام شده است گفت: علاوه بر تلفات پنج هزار قطعه‌ای ماکیان در این کانون‌ها بیش از ۱۵۰۰ قطعه نیز توسط اکیپ‌های دامپزشکی در این مناطق معدوم شده است.

محمدی مهمترین علائم بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را بی حالی افتادگی بال‌ها خونریزی و کبودی تاج و ساق پای پرندگان اعلام کرد و تصریح کرد هر پرنده‌ای که به این بیماری مبتلا شود در نتیجه حتماً تلف خواهد شد به استان به مردم استان توصیه کرد که مرغ مصرفی خود را از مراکز مجاز خرید کنند

وی در پایان به روستاییان که انواع ماکیان را پرورش میدهند توصیه کرد:  پرندگان را در حصار نگهداری کرده و از پراکنده شدن آن‌ها در فضای آزاد جلوگیری کند.

 

نظر شما
ادامه