کد خبر: ۵۴۹۹۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:
«علی ابراهیمی» گفت: بر اساس آمارها و گزارش‌های ارائه شده هیچگونه آلودگی به سم آفلاتوکسین در شیرهای تولید کشور مشاهده نشده است ...

حکیم مهر: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس آمارها و گزارش‌های ارائه شده هیچگونه آلودگی به سم آفلاتوکسین در شیرهای تولید کشور مشاهده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی ابراهیمی» سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۹ دی‌ماه) کمیسیون کشاورزی، گفت: در نشست امروز به واسطه مطلب ارائه شده توسط یکی از مجریان صدا و سیما در برنامه زنده تلویزیونی مبنی بر آلودگی شیرهای توزیع شده در سطح کشور به قارچ سمی آفلاتوکسین مسئولانی از سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان استاندارد، سازمان صدا و سیما، انجمن گاوداران صنعتی و تولیدکنندگان حضور داشتند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها و گزارش‌های ارائه شده هیچگونه آلودگی به سم آفلاتوکسین در شیرهای تولید کشور مشاهده نشده است، ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده توسط مسئولان، ایران در زمینه کمیت تولید شیر در میان کشورهای مطرح جهان قرار داشته و اکنون نیز از منظر کیفیت جایگاه خوبی دارد و شرکت‌های مطرح جهان سازنده شیرخشک با واحدهای تولید شیر ایرانی قرار داد دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندارد وجود میزان سموم در شیر ایرانی بسیار سختگیرانه‌تر از سایر کشورها است و خدشه‌ای بر آن وارد نشده، عنوان کرد: مستندات و اعداد و ارقام مطرح شده توسط مجری صدا و سیما از سوی مراجع رسمی و قانونی نبوده و متاسفانه وی با رفتار غیرحرفه‌ای بر این موضوع دامن زد.

ابراهیمی با بیان اینکه مطالب ارائه شده توسط مجری برنامه زنده تلویزیونی صدا و سیما به واحدهای تولید شیر کشور آسیب بسیار زیادی را وارد کرد، گفت: مقرر شد سازمان صدا و سیما با پوشش خبری و پخش برخی برنامه‌ها ذهنیت منفی به وجود آمده در زمینه شیرهای توزیع شده ایرانی را از بین ببرند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستور کار دیگر کمیسیون در خصوص رسیدگی به مشکلات مطب‌های دامپزشکی در سطح شهر تهران بود، ادامه داد: مقرر شد نظام دامپزشکی در اماکنی مجوز مطب دامپزشکی صادر کند که مزاحمتی برای سایر ساکنین در محل نداشته باشد و نظام دامپزشکی و شهرداری باید آئین‌نامه صدور مجوز مطب دامپزشکی را تهیه کنند.

 

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
1
چقدر ذلیل کردید دامپزشکان رو که باید نشست و دید وهیچکاری نکرد تا شهرداری برای صنف ایین نامه و دستورالعمل بنویسه تاسف از این همه جهالت
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
روزی کلینیسین ها مورد حمایت قرار میگیرند که رییس نظام و سازمان کلینیسین باشند مامند وزرای بهداشت
حیرت زده.
|
Germany
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
2
کی گفته شیرها مشکل ندارند!!!ازکجا ازمایش وبرررررسی کردین.بازم مثل ذرتها الوده میخواین مسله شیر رو ماست مالی کنید سلامت ملت مهمتره ازسود مافیای شیر ...........
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
1
رویه سازمان دامپزشکی در صدور مجوزهای کلینیک دامپزشکی همیشه بر مبنای رعایت اصل عدم مزاحمت بوده و در قانون تاسیس مطب وزارت بهداشت ، مصوب 1366 ، که مورد استناد تاسیس مطبهای دامپزشکی نیز هست ، هم به صراحت بر عدم مزاحمت تاکید دارد .
حال اگر نظام دامپزشکی بر خلاف رویه سابق در سازمان دامپزشکی ، اقدام در صدور پروانه کرده باشد ، مقصر بوده و باید پاسخگوی خسارتهای وارده باشد .
ورود شهرداریها در تنظیم آیین نامه صدور پروانه کلینیکهای دامپزشکی با وجود قوانین و رویه های موجود برای موسسات درمانی پزشکی اعم از مطب و بخصوص کلینیکها و بیمارستانها ، بی مورد و خسارت بار است و حتی توهین آمیز !!
خلاصه آنکه ، هر چه برای کلینیکها و بیمارستانهای پزشکی ، شهرداری در نظر میگیرد ، لازم است همانند آن را برای دامپزشکی مد نظر قرار دهد و بس .
پاسخ ها
کلینیک فعال منطقه ۳ تهران
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
مگر با ما که پروانه از سازمان داریم و هنوز از نظام پروانه نگرفتیم چون زمان تمدید نشده کاری ندارن!؟!؟
چه ربطی به مرجع صدور دارد از همان ۳ سال پیش شهرداری برای من مزاحمت ایجاد میکند و اداره هیچ حمایتی نکرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
اینکه شهرداری ها مزاحمت ایجاد میکنند، بخصوص در بعضی مناطق ، از جمله منطقه 3 ، ناشی از مستندات قانونی نیست ، بلکه حاصل نوعی حاکمیت ملوک الطوایفی در شهرداری و تفسیر به رای و استناد به قوانین منسوخ شده جهت کسب درآمد ،البته نه چندان سالم ، می باشد .
نکته در اینجا است که دخالت شهرداریها ، هیچ ربطی با مقوله مزاحمت ناشی از حضور کلینیکهای دامپزشکی در سطح شهر ندارد. حال توافق برای صدور مجوز بدون مزاحمت برای شهروندان توسط نظام دامپزشکی ، نشان از عدم صداقت شهرداری دارد ، زیرا اصولا" اصل عدم مزاحمت برای مردم همیشه توسط دامپزشکی رعایت می شده است .
بنابر این ، تنها وظیفه شهرداریها در برابر دامپزشکان ، رعایت همان مقرراتی است که در رابطه با پزشکان مراعات میکنند نه کمتر و نه بیشتر.
لذا مداخله شهرداری در مقوله صدور پروانه دامپزشکی بی معنا است ، چون از قبل قوانین مشخصی برای این امر وجود داشته و رعایت می شده ولی شهرداری در عمل دچار زیاده خواهی از دیوار کوتاه و بی پناه دامپزشکی بوده است .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
1
واقعا جای تاسف هست که شهرداری باید برای محل کار ما تصمیم بگیرد
خوش به حال پزشکان که صنف قوی دارند
حتما مصوب میشه فقط مالکیت بتوانند که حتما دکتر .............. که مالک هستند مشکلی نباشد و وای به حال بقیه
روش جدید حذف رقبا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
از نفرات همراه رییس نظام میتوان فهمید که جهت حرکت به کدام سمت هست
ناشناس
|
France
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
1
شیوه نامه چی شد؟چقدر باید الاف بشیم برای یه مسئله کوچیک؟
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
واقعا کسی نیست پیگیر تصویب و ابلاغ این شیوه نامه از نظام وامپزشکی بشه حکیم مهر چرا نمی ری دوباره یک گزارش تهیه کنی که این همه ملت الاف شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
0
0
این بابا نمی دونه مرجع قانونی کیه
آیین نامه چیه
می خواهیم مشکل و حل کنه!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
ادامه