کد خبر: ۵۴۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

سازمان محیط زیست در اطلاعیه‌ای از احتمال نزدیک شدن جانوران به مناطق مسکونی به دلیل کاهش شدید دما سخن به میان آورد و از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده حیوانات با شماره 1540 تماس بگیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، با کاهش شدید دما و بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور احتمال نزدیک شدن گونه‌های مختلف حیات وحش به مناطق مسکونی زیاد می‌شود.

بر همین اساس سازمان حفاظت محیط زیست در اطلاعیه‌ای در این خصوص از تمامی هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را با شماره 1540 در میان بگذارند و یا با مراجعه به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط زیست ضمن اطلاع‌رسانی، از آسیب به گونه‌های جانوری جلوگیری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: «ادارات کل حفاظت محیط زیست تمهیدات لازم را برای کمک‌رسانی و امداد به حیات وحش کشور، انجام خواهند داد»؛ اما به‌نظر می‌رسد این اقدام سازمان حفاظت محیط زیست بیش از آن‌که یاری‌رسان حیات وحش باشد، حرکتی نمایشی است زیرا در تماس‌هایی که شهروندان با شماره 1540 داشتند به جز این پیام که «تمام خطوط در حال حاضر اشغال می‌باشد لطفاً بعداً شماره‌گیری فرمائید» است، پاسخ دیگری دریافت نکردند!

نکته قابل توجه این‌که گزارش مشاهده جانوران در نزدیکی سکونتگاه‌های انسانی و حوالی زندگی مردم، موضوعی اورژانسی بوده و نیازمند رسیدگی فوری است و عدم فراهم کردن زیرساخت لازم پیش از رسانه‌ای کردن آن نه تنها اعتماد مردم به رسانه‌ها را خدشه‌دار می‌کند بلکه موجب بی‌اعتمادی به سازمان‌های مسئول هم می‌شود.

به‌نظر می‌رسد شماره‌ای که برای امدادرسانی اضطراری به حیات وحش مطرح شده بیش از کارکرد فوری و فوتی آن جنبه‌ای سرکاری دارد و لازم است مسئولان این سازمان نسبت به فرآیند اطلاع‌رسانی و رسیدگی به امور حیات وحش در فصل سرما تجدیدنظر کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
1
حالا اونا یک چیزی گفتن شما جدی نگیر
نظر شما
ادامه