کد خبر: ۵۴۹۷۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
 
 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در جمع تعدادی از مدیران مجلات تخصصی و پایگاههای خبری مرتبط به دام و طیور و دامپزشکی که برای تبادل نظر تشکیل شده بود، در پاسخ به این سوال که «چرا سازمان دامپزشکی به عنوان تنها سازمان متخصص در سلامت و بهداشت فرآورده های پروتئینی با منشاء دامی با گویندگان بی اطلاع و بعضاً مغرض این موضوع که مرغداران ایران در فرآیند پرورش از هورمون رشد استفاده می کنند برخورد قانونی نمی کند؟»، گفت: اتفاقاً برخورد قانونی کرده ایم و بعضی از کسانی که خود را مطلع یا پزشک می دانند و چنین اظهارات غیرمسئولانه ای داشته اند عذرخواهی نمودند ولی برای حفظ شأن این گویندگان از رسانه ای کردن آن خودداری کردیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اگنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» افزود: در هیچ کجای دنیا و توسط هیچ شرکت یا نهادی هورمون رشد برای طیور طراحی و تولید نمی شود و اینکه در فرآیند رشد مرغداریها هورمون رشد به کار می رود افسانه است و گویندگان بی اطلاع و بعضاً از روی جهل و با اهداف خاص تجاری گوشت مرغ تولید داخل را متهم به استفاده از هورمون رشد می کنند.

وی یادآور شد: این موضوع نه تنها در طیور کشور ما صحت ندارد بلکه در هیچ کشور دیگری تولیدکنندگان گوشت مرغ چنین بحث هایی را ندارند.

دکتر رفیعی پور گفت: بر فرض محال اگر چنین هورمونی وجود داشته باشد، قیمت آن بسیار گران است و استفاده از آن مطلقاً اقتصادی نیست. بعضی برای خودنمایی، بعضی از روی جهل و بی اطلاعی و بعضی هم برای بهره برداری و اینکه با عیب جوئی از مرغ داخلی قصد دارند بستر واردات را فراهم سازند چنین شایعات بی اساسی را مطرح می کنند؛ مرغ تولید داخل از کیفیت و بهداشت لازم برخوردار است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
3
خواشها رسانه ها به فکر استقلال مالی و امنیت شغلی مسئولین فنی بهداشتی باشند و علت عدم اجرای این طرح را پیگیر شوند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
0
0
باقیمانده دارویی را چی میگید؟
نظر شما
ادامه