کد خبر: ۵۴۹۲۶

مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز اعلام کرد: از امروز توزیع گوشت قرمز بسته‌بندی شده در بسته‌های مختلف در این کلانشهر آغاز می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «کریم قدرتی» روز شنبه در مراسم راه اندازی خط بسته بندی گوشت کشارگاه تبریز، افزود: با مساعدت شهرداری تبریز توانستیم با راه اندازی این خط بسته بندی گام بزرگی در راستای اصلاح الگوی مصرف، سلامت و امنیت غذایی شهروندان قطعه بندی گوشت های شناسنامه دار در قالب بسته بندی با نصب شناسنامه بر روی آنها و با قیمت مناسب برای شهروندان برداریم.

وی اظهار داشت: خط تولید بسته بندی با مشارکت و تامین گوشت توسط بخش های خصوصی در محلی که در این خصوص آماده سازی و تجهیز شده است، افتتاح و با نظارت کامل اداره کل دامپزشکی و سازمان کشتارگاه به بهره برداری رسید.

قدرتی ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح های متنوع و افزایش کشتار در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت گوشت باشیم.

وی با بیان اینکه حساسیت امنیت غذایی و سلامت شهروندان، پشتیبانی و نظارت خوبی از طرف شورای اسلامی شهر و اداره کل دامپزشکی و سایر دستگاه های نظارتی به صورت مداوم و دوره ای انجام می گیرد، گفت: امیدواریم با حمایت های شهرداری و  شورای شهر و نیز تلاش شبانه روزی کارکنان کشتارگاه، بتوانیم روز به روز به اهداف خود در پیشبرد سلامت غذایی و بهداشت همشهریان نزدیک تر شویم.

قدرتی گوشت قرمز به را بخش عمده ای از سبد غذایی خانوارهای شهرستان تبریز خواند و  ادامه داد: بر این اساس باید تلاش کرد فرآوری، بسته بندی، حمل ونقل، توزیع و عرضه این محصول با کمترین قیمت و به صورت کاملا" بهداشتی در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

وی گفت: بسته بندی گوشت جهت استفاده خانوارها در بسته های نیم کیلویی، یک کیلویی و ۲ کیلویی و همچنین برای مصارف رستوران ها و اماکن خدمات غذایی در بسته های بزرگ تر توزیع می شود.

روزانه افزون بر ۶۰۰ راس گوسفند و گاو در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح شرعی می شود.

این کشتارگاه با برخورداری از ۱۱ اسطبل مجزا برای نگهداری گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام و انبار علوفه از نظر حجم کشتار و ظرفیت و سیستم صنعتی سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.

 

نظر شما
ادامه