کد خبر: ۵۴۹۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

یک فعال محیط زیست گفت: تاکنون هر دلفینی که دیده ام کنار دریا بوده است و آب دریا را از طرق لوله هایی به آن مخزن منتقل می‌کنند. نمی‌دانم که چگونه برج میلاد تهران توانسته آب شور آنجا را تامین کنند. آیا مسئولان حیوانات را به درون آب شیرین انداخته اند؟ چرا که دلفین ها در آب های شور حضور دارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رکنا، چند شبی بود که «کاسیا» دلفین نر دلفیناریوم برج میلاد به تنهایی تماشاچیان را سرگرم می‌کرد و خبری از «آلفا» دلفین ماده نبود. صاحبان این مجموعه با پنهان کردن مرگ این دلفین دوباره اقدام به همان کاری کردند درباره مرگ دو شیر دریایی انجام دادند و شاید فکر می‌کردند که در مرتفع‌ترین دلفیناریوم جهان می‌توان این مسئله را مخفی کنند.

پس از یک هفته از نبود آلفا گروهی از کارشناسان اداره محیط‌ زیست استان تهران و سازمان حفاظت محیط‌ زیست راهی برج میلاد تهران شدند که پس از یک ساعت معطلی، لاشه آلفا را در استخر دیدند. این تاخیر در اطلاع دادن در حالی رخ داده است که این مجموعه حتی دامپزشک نیز ندارد و باید طبق قانون همه فعالیت های آنان معلق می‌شد.

گفتنی است که سازمان محیط زیست برای بررسی صحت و سقم این مطلب، خونگیری اولیه، کالبدشکافی و نمونه‌برداری از لاشه را انجام داده است تا علت مرگ مشخص شود اما باز از گناه مسئولان این مجموعه در خصوص تاخیر در اطلاع دادن این اتفاق کم نمی‌کند.

«اسماعیل کهرم» فعال محیط زیست درباره ابعاد مختلف جان باختن  این دلفین ها گفت: در دنیا رشته ای به نام روانشناسی حیوانات وجود دارد که بسیار مفید است و حیوانات را از رفتارهای بد یا افسردگی رهایی می‌بخشند اما متاسفانه در ایران چنین رشته ای وجود ندارد. اما چیزی که به نظرم می‌رسد این است که تمام دلفیناریوم های جهان نزدیک دریا هستند.

وی ادامه داد: تمام دلفیناریوم ها که در سنتیاگو ایالت متحده است و دلفین ها و نهنگ های قاتل نمایش های عجیبی را در آن انجام می‌دهند. در صحبتی که با یکی از آموزش دهنده ها کردم این مسئله وجود داشت که این حیوانات هرزمان که اشتباهی می‌کنند آنها را به مکان خلوت منتقل و مجبور می‌کنند تا کار درست را انجام دهند.

کهرم تاکید کرد: تاکنون هر دلفینی که دیده ام کنار دریا بوده است و آب دریا را از طرق لوله هایی به آن مخزن منتقل می‌کنند. نمی‌دانم که چگونه برج میلاد تهران توانسته آب شور آنجا را تامین کنند. آیا مسئولان حیوانات را به درون آب شیرین انداخته اند؟ چرا که دلفین ها در آب های شور حضور دارند. نکند که اینها دلفین ها را به آب شیرین انداخته اند؟

او افزود: جسم دلفین ها با حدود 120 کیلو با توجه به اینکه در آب شور متولد می‌شوند اگر در آب شیرین بیاندازیم سلول بدن این جانوران بیش از حد آب را جذب می‌کند. بنابراین باید دید که این حیوانات چقدر در اسارت بوده اند.

این فعال محیط زیستی با بیان اینکه مسئولان برج میلاد قطعا نمی‌توانند به صورت تانکر آب شور را از شمال یا جنوب به تهران منتقل کنند اظهار کرداین موجودات آبزی مقدار ادرار زیادی دارند و باید دائم آن آب فعلی را تصفیه کرد.

بنابراین من حدس می‌زنم که این دوستان از آب مناسب استفاده نکرده اند که پایه حرف من نیز مربوط به این مسئله می‌شود که هیچ جای دنیا دلفیناریوم در مرکز شهر نساخته اند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
با سلام و احترام
خدمت استاد محترم
لازم است به عرض برسانم که دليفيناريوم ها به دو دسته که اصطلاحاً کنار ساحل و دور از ساحل هستند، وجود دارند و تقسيم بندي مي شوند. در سوچي روسيه دلفيناريومهايي داريم که در داخل شهر هستند و براي تراپي يا درمان کودکان دچار فلجي مغزي با اصطلاح cp و يا کودکان مبتلا به اوتيسم نيز استفاده مي شوند. ضمن اينکه، بله در فلوريداي آمريکا و ساير نقاط دنيا نيز دلفيناريومهاي کنار ساحل که هزينه کمتري براي مديريت استخر ايجاد مي کند نيز وجود دارد.
پاسخ ها
شایورد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
شما می دانید سوچی روسیه کجاست؟ سوچی یک شهر بندری ساحل دریای سیاه، در نزدیکی مرز جمهوری خودمختار آبخاز گرجستان است. پس دولفیناروم های این شهر هم در کنار ساحل بوده و به منابع آبی آن می توانند دسترسی داشته باشند؟!!!
نظر شما
ادامه