کد خبر: ۵۴۹۲۳

بیماری مرگبار شبیه سارس در چین شیوع پیدا کرده و تاکنون ۲ نفر به علت ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع بیماری مرگبار شبیه سارس در چین که تاکنون ۲ نفر در این کشور به علت ابتلا به این بیماری جانشان را از دست داده اند موجب نگرانی شدید مسئولان چینی شده است.

کارشناسان اعلام کرده اند این بیماری ویروسی مرموز شبیه سارس است. این ویروس در حال سرایت به کشور‌های دیگر است به طوری که به ژاپن و تایلند هم رسیده است.

پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده موارد بیشتری از ابتلا به این بیماری در کشور‌های دیگر گزارش شود. قربانیان این بیماری در چین در شهر ووهان هستند که در جنوب شرقی این کشور است. تاکنون ابتلای ده‌ها نفر به این بیماری خطرناک در چین اعلام شده است و این افراد در قرنطینه کامل قرار گرفته اند.

ظاهرا کانون شیوع این ویروس، بازار عرضه حیوانات خانگی و گوشت آن‌ها در این شهر بوده است. باتوجه به اینکه این اقلام از شهر ووهان به مناطق دیگر چین و حتی خارج از این کشور انتقال یافته است نگرانی‌های شدیدی درباره شیوع این بیماری مرگبار وجود دارد.

این بیماری خاطرات مرگبار سارس را زنده کرده است. در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳، حدود ۸ هزار به بیماری سارس مبتلا شدند که ۷۷۴ نفر از این افراد جان باختند.

این بیماری در ۳۷ کشور جهان گسترش یافت و به اندازه‌ای خطرناک بود که یک دهم افراد مبتلا به ویروس را می‌کشت. حال این نگرانی وجود دارد که گونه جدید بیماری سارس، به همان اندازه مرگبار باشد.

منبع: سی‌ان‌ان

 
نظر شما
ادامه