کد خبر: ۵۴۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

سرپرست شبکه دامپزشکی خوشاب به آغاز اجرای کشوری «طرح پلاک‌گذاری دام» از خرداد ماه امسال اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح هم‌اینک ادامه داشته و پیگیری می‌شود لذا همه دامداران ملزم به پلاک‌گذاری دامهای در اختیار خود هستند و می‌بایست این اقدام را انجام دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمود ترخاصی» افزود: طرح پلاک‌گذاری دام مصوبه لازم‌الاجرای هیات وزیران دولت جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: بر این اساس همه دامها در سطح کشور باید به منظور مقابله با پدیده قاچاق دام پلاک‌کوبی و در سامانه‌های سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی ثبت شوند.

سرپرست شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: کمتر از پنج درصد دام های سبک این شهرستان پلاک گذاری شده اند و دامداران شهرستان باید هر چه زودتر دامهای خود را پلاک کوبی کنند.

ترخاصی افزود: از ابتدای طرح پلاک گذاری دام در خرداد سال جاری تاکنون از مجموع ۹۰ هزار دام سبک شهرستان خوشاب کمتر از پنج درصد و از هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین ۲۰ درصد آنها پلاک کوبی شده اند.

وی ادامه داد: هرگونه جا به جایی دام ها، اعطای مجوز بهداشتی و برخی نهاده های دامی منوط به داشتن پلاک است.

طرح هویت دار شدن دام با کد ۱۵ رقمی بهمن ماه پارسال تصویب و قرار شد پلاک گذاری برای دام‌های سنگین طی ۶ ماه و برای دام‌های سبک طی یک سال اجرا شود که این طرح در خرداد ماه امسال آغاز شد.

خوشاب دارای ۹۰هزار رأس دام سبک و هزار و۵۰۰ رأس دام سنگین است.

سلطان آباد مرکز شهرستان خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
0
خب متصدی پلاک کوبی کیه؟دامپزشکی فقط ی مترسکه
نظر شما
ادامه