کد خبر: ۵۴۹۰۷

استاندار و مدیر کل دامپزشکی هرمزگان به‌منظور بازدید میدانی در مناطق سیل زده شرق استان به همراه مدیران استانداری، فرمانداری های منطقه، دستگاه های دولتی، فرماندهان نظامی و انتظامی حضور یافتند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل استان هرمزگان، مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: حوزه دامی با مخاطرات بسیاری روبرو شده به دلیل اهمیت بالایی که در این حوزه وجود دارد همکاران اداره کل دامپزشکی استان از همان روزهای نخست در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند .

استاندار هرمزگان با اشاره به پیگیری و اقدامات مستمر ستاد مدیریت بحران استان هرمزگان برای ارائه خدمات و امداد رسانی به مناطق سیل زده شهرستان های جاسک و بشاگرد، عنوان کرد: در حال حاضر دو فروند بالگرد متعلق به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حال خدمت رسانی به روستاهای سیل زده شهرستان جاسک هستند.

«دکتر فریدون همتی» ادامه داد: همچنین یک فروند بالگرد هلال احمر نیز از مرکز استان به شهرستان بشاگرد اعزام شده و در حال ارائه خدمات به روستاهای سیل زده این شهرستان می‌باشد.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران استان به صورت میدانی در مناطق سیل زده شهرستان های جاسک و بشاگرد در حال فعالیت و امدادرسانی است و وضعیت این روستاها به صورت لحظه به لحظه پیگیری می‌شود.

استاندار هرمزگان از تلاش همه نیروهای امدادی و خدمات رسان و همکاری بسیار خوب نیروهای سپاه و ارتش، تشکر و قدردانی کرد.

«دکتر محمد جانباز» ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده از سیل اخیر استان و اعلام حضور فعال اکیپ های دامپزشکی هرمزگان در خصوص کمک رسانی به بهره برداران حوزه دامپزشکی، اظهارداشت: دامداران محترم نسبت به ضد عفونی کردن درب ورودی و محوطه دامداری اقدام کنند و سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دامها نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های انگلی دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان افزود:  توصیه‌ها و هشدارهایی نسبت به اقداماتی که باید در مناطق سیل زده انجام شود و مخاطراتی که احتمال بروز شیوع آن‌ها وجود دارد را اعلام و درباره راهکارهای که می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد اشاره نمود .

وی بر اعمال مقررات بهداشتی- قرنطینه‌ای تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تمام مجموعه دامپزشکی استان در آماده باش کامل بوده و در حال خدمت رسانی به روستاهای سیل زده شهرستان جاسک و بشاگرد هستند.

وی تصریح کرد: مردم در مناطق سیل زده باید در زمینه بهداشتی و قرنطینه ای همکاری لازم را انجام دهند و در چنین بازه زمانی دو نکته باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که یکی آلودگی آب است که باید با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مدیریت شود و دام و طیور از آب آلوده استفاده نکنند.

مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: واکسیناسیون، سمپاشی و تجویز داروهای درمانی و پیشگیری در این مناطق انجام می شود .

وی خاطر نشان کرد: دریافت نظرات، گزارش‌ها و پیشنهادهای مردمی، به ادارات دامپزشکی در شهرستان ها و یا با شماره تلفن‌ 33662396و 33667831 اداره کل دامپزشکی هرمزگان و با شماره تلفن‌ 33617164 اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس تماس حاصل نمایند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به موضوع گزارش‌شده رسیدگی و برخورد قانونی صورت پذیرد.

 
نظر شما
ادامه